Όταν σκεφτόμαστε τρόπους για να παραμείνουμε υγιείς οι περισσότεροι από εμάς σπεύδουμε να φορέσουμε τα αθλητικά μας, μιας και η φυσική δραστηριότητα έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να διατηρήσει τον οργανισμό στα καλύτερά του. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε την ζωτική συμβολή που έχει ο εγκέφαλος στην καθημερινότητά μας. Από το σεξ μέχρι τις σαρδέλες, η επιστήμη μάς αποκαλύπτει όλους τους τρόπους για να ενισχύσουμε τον εγκέφαλό μας όσο μεγαλώνουμε.

Πώς θα διατηρήσουμε τον εγκέφαλο νέο;

Μερικές χρήσιμες συμβουλές που μας δίνουν οι ειδικοί, περιλαμβάνουν:

Περιορίζουμε τις θερμίδες που καταναλώνουμε καθημερινά

Ολες οι έρευνες δείχνουν ότι όταν τρώμε μεγάλες ποσότητες, εκτός από το κακό που κάνουμε στη σιλουέτα μας, επιβαρύνουμε και τις εγκεφαλικές μας λειτουργίες.

Μάλιστα μία αμερικανική μελέτη βρήκε ότι αν παίρνουμε περισσότερες από τις θερμίδες που χρειαζόμαστε ειδικά μετά τη μέση ηλικία διπλασιάζεται ο κίνδυνος να αντιμετωπίσουμε προβλήματα με τη μνήμη μας μεγαλώνοντας.

Στις περιοχές του πλανήτη όπου ζουν οι άνθρωποι με τη μεγαλύτερη μακροβιότητα, που συνδυάζεται με κοφτερό μυαλό και καλή υγεία, μία από τις κοινές συνήθειες όλων αυτών των πληθυσμών είναι ότι καταναλώνουν καθημερινά λίγες θερμίδες.

Οι κάτοικοι του ιαπωνικού νησιού Οκινάουα, όπου ζουν κάποιοι από τους μακροβιότερους ανθρώπους του πλανήτη, έχουν ως μότο ότι «τρώμε τόσο ώστε να είμαστε χορτασμένοι μόνο κατά 80% και όχι τελείως».

Κάποιοι επιστήμονες μάλιστα θεωρούν ότι η διαλειμματική διατροφή όπου μένουμε για 12 με 16 ώρες νηστικοί καθημερινά είναι ευεργετική για την υγεία του εγκεφάλου μας.

Παράλληλα πολύ σημαντικές θεωρούνται και οι τροφές που είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες καθώς βοηθούν στην υγεία και στην καλή λειτουργία του εντέρου, που θεωρείται ότι συνδέεται και με εκείνη του εγκεφάλου, επηρεάζοντας τη διάθεσή μας αλλά και τη διαύγεια του μυαλού μας.

Μην αποφεύγετε τον οδοντίατρο

Ερευνες έχουν δείξει ότι η ουλίτιδα μπορεί να συνδέεται με τον αυξημένο κίνδυνο για Αλτσχάιμερ, οπότε και δεν θα πρέπει να αμελούμε τις τακτικές επισκέψεις στον οδοντίατρο και τη διατήρηση των δοντιών μας και των ούλων μας σε καλή κατάσταση.

Επίσης, έρευνες έχουν βρει ότι το να μασάμε τσίχλα μπορεί να αυξάνει κατά 35% τη μνήμη μας και να μειώνει τον κίνδυνό μας να εμφανίσουμε Αλτσχάιμερ.

Υγιής σεξουαλική ζωή

Στη διάρκεια του οργασμού εκκρίνονται ουσίες (ορμόνες, πεπτίδια κ.λπ.) που επηρεάζουν πολύ θετικά τον εγκέφαλό μας και την υγεία του και έρευνες σε ποντίκια έδειξαν ότι υπήρχε αυξημένη νευρογένεση στον εγκέφαλό τους όταν έκαναν τακτικά σεξ.

Επιπλέον, οι συχνές σεξουαλικές επαφές σε ανθρώπους άνω των 50 ετών φάνηκε ότι συνδέονταν με καλύτερη μνήμη αλλά ειδικά οι άνθρωποι που βρίσκονταν και σε καλές συντροφικές σχέσεις είχαν επίσης μεγαλύτερη ευφράδεια λόγου και αυξημένες δυνατότητες στους τομείς της λογικής και τα μαθηματικών.

Δοκιμάστε κάτι νέο

Θεωρούμε ότι με τα σταυρόλεξα και τα Sudoku θα κρατήσουμε τον εγκέφαλό μας νεανικό και τη διαδικασία της νευρογένεσης ζωντανή.

Οι επιστημονικές ενδείξεις όμως τείνουν να αναδεικνύουν περισσότερο τη μάθηση νέων δεξιοτήτων ως διαδικασία που θα βοηθήσει ουσιαστικά τον εγκέφαλό μας. Δηλαδή το να ξεκινήσουμε να μαθαίνουμε ένα μουσικό όργανο, μία ξένη γλώσσα, έναν χορό… οτιδήποτε χρειάζεται συγκέντρωση, προσοχή και προσπάθεια για ένα χρονικό διάστημα.

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία τη δρα Χριστίνα Δάλλα, αναπληρώτρια καθηγήτρια Φαρμακολογίας στην Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ.

Ακολουθήστε το στο Google News