Σχεδόν όλοι μας κάθε πρωί ξυπνάμε ακούγοντας τον ήχο από το ξυπνητήρι μας. Σχεδόν όλοι μας επίσης πατάμε το κουμπί της αναβολής, ώστε να κερδίσουμε λίγα επιπλέον λεπτά ύπνου. Επιστημονικές έρευνες όμως έχουν δείξει ότι κάτι τέτοιο μπορεί να είναι μια εξαιρετικά επιζήμια συνήθεια για την υγεία μας, καθώς προκαλεί μια τεράστια σύγχυση τόσο στο σώμα μας όσο και στον εγκέφαλό μας.

Ειδικοί από το Sleep Clinic Services εξήγησαν γιατί πρέπει να αποφύγετε να πατήσετε το δελεαστικό κουμπί αναβολής, καθότι μπορεί να οδηγήσει σε παρατεταμένες περιόδους αδράνειας ύπνου.

Τι λένε οι επιστήμονες για τους κύκλους του ύπνου

Σύμφωνα με νευροεπιστήμονες και ερευνητές του ύπνου, το ανθρώπινο σώμα περνάει από 3 ή 4 κύκλους ύπνου κάθε βράδυ. Αυτοί διαρκούν από 75 έως 90 λεπτά ο καθένας. Το τελευταίο δίωρο του ύπνου μας, ο εγκέφαλος μπαίνει σε μία διαδικασία κατά την οποία απλώς προετοιμάζει το σώμα για να ξυπνήσει ομαλά.

Αν εμείς την ώρα που υποτίθεται ότι έχουμε ξυπνήσει, πατήσουμε την «αναβολή» και πέσουμε ξανά για ύπνο, ο εγκέφαλος καταλαβαίνει ότι μπαίνει ξανά σε έναν νέο κύκλο ύπνου και φυσικά κοιμάται. Μόνο που αυτή τη φορά ο κύκλος δεν πρόκειται να διαρκέσει για 75-90 λεπτά, παρά μόνο για 10 λεπτά. Είναι η στιγμή που εγκέφαλος μπαίνει, σύμφωνα και με τους νευροεπιστήμονες σε κατάσταση αδράνειας. Και ξανά, και με κάθε αναβολή γίνεται πάλι το ίδιο

Προκαλείται διάχυτη σύγχηση

Το να μπαινοβγαίνουμε τόσο απότομα σε κύκλους ύπνου που δεν ολοκληρώνονται ποτέ δημιουργεί σοκ όχι μόνο στον εγκέφαλο και στο νευρικό μας σύστημα, αλλά σε ολόκληρο το σώμα, την ψυχολογική, πνευματική και συναισθηματική μας κατάσταση. Για να συνέλθει ο εγκέφαλος από αυτή τη σοκαριστική, για τις λειτουργίες του διαδικασία, χρειάζονται περίπου 4 ώρες για κάθε φορά που πατήσαμε την αναβολή.

Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που πολλές φορές αισθανόμαστε κουρασμένοι, κακόκεφοι, ότι δεν μπορούμε να συγκεντρωθούμε κατά τη διάρκεια της ημέρας. Η κακή αυτή συνήθεια προκαλεί διάχυτη σύγχυση και μας δυσκολεύει να βρούμε την αποδοτικότητα μας μέσα στην ημέρα.

Ακολουθήστε το στο Google News