Η βιταμίνη Ε είναι ένα φυσικό αντιοξειδωτικό που θωρακίζει τα κύτταρα ενάντια στις βλάβες από τις ελεύθερες ρίζες. Σε ένα κάπως πιο τεχνικό επίπεδο, η βιταμίνη Ε, επίσης γνωστή ως τοκοφερόλη, αναφέρεται σε μια οικογένεια ενώσεων και είναι το όνομα για μια ομάδα λιποδιαλυτών αντιοξειδωτικών.

Η βιταμίνη Ε στη διατροφή μας

Η έλλειψη σε βιταμίνη Ε είναι σπάνια, καθώς  εντοπίζεται σε όλα σχεδόν τα τρόφιμα και επιπλέον επειδή είναι λιποδιαλυτή, δηλαδή αποθηκεύεται στον λιπώδη ιστό του σώματος. Oι ειδικοί συστήνουν να προσλαμβάνουμε μέσω της διατροφής μας 10-15 mg καθημερινά.

Η καλύτερη πηγή βιταμίνης Ε είναι το ελαιόλαδο, το οποίο υπερτερεί έναντι των άλλων φυτικών ελαίων, ενώ αρκετή ποσότητα βιταμίνης Ε μας δίνουν τα αμύγδαλα, τα φιστίκια, το χαβιάρι, οι νιφάδες βρώμης, το κουκουνάρι, τα καρύδια, τα ραδίκια, το ταχίνι, το σουσάμι κ.ά.

Επειδή η βιταμίνη Ε καταστρέφεται στις υψηλές θερμοκρασίες, πρέπει να αποφεύγουμε να μαγειρεύουμε πολλή ώρα τα τρόφιμα που την περιέχουν. Επίσης, τη βλάπτει το φως, γι’ αυτό πρέπει να διατηρούμε τις τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη Ε σε σκοτεινό μέρος.

Και για την περιποίηση δέρματος;

Πέρα από τη δυνατότητά της να εξουδετερώνει τις ελεύθερες ρίζες και να προλαμβάνει τα σημάδια γήρανσης (όπως το μειωμένο κολλαγόνο και τις λεπτές γραμμές), η βιταμίνη Ε δρα επίσης προστατευτικά και ενισχύει την κυτταρική αναδόμηση, καταπολεμώντας τη φθορά από τον ήλιο.

Οι δυνατότητες άμβλυνσης της υπεριώδους ακτινοβολίας ενισχύονται ιδιαίτερα όταν συνδυάζεται με βιταμίνη C, γεγονός που αυξάνει την απορρόφησή της.

Σύμφωνα με αρκετές μελέτες, η βιταμίνη Ε έχει επίσης αποδειχθεί ότι βελτιώνει την εμφάνιση υπερχρωματισμού (ιδιαίτερα όταν χρησιμοποιείται σε μορφή λαδιού), ραγάδων και ουλών. Επίσης, έχει βρεθεί ότι βοηθά στην καθυστέρηση της εμφάνισης ρυτίδων και συμβάλει στη διατήρηση της υγρασίας της επιδερμίδας χαρίζοντας μια λαμπερή, ενυδατωμένη όψη.

Που την βρίσκουμε

Η βιταμίνη Ε είναι συνήθως διαθέσιμη σε μορφή λαδιού και κρέμας. Ενώ υπάρχουν ειδικά προϊόντα με ισχυρότερες συγκεντρώσεις βιταμίνης Ε, είναι επίσης μια κοινή προσθήκη σε πολλές αντιγηραντικές κρέμες, ορούς, μάσκες προσώπου και αντηλιακά (σε χαμηλότερη δόση) και συχνά συνδυάζεται με βιταμίνη C για αυξημένη απορρόφηση.

Ποιοι πρέπει να τη χρησιμοποιούν και ποιοι να την αποφεύγουν

Παρά τα πολλά προαναφερθέντα πλεονεκτήματα, η περιποίηση του δέρματος με βιταμίνη Ε δεν συνιστάται για όλους. Σύμφωνα με τους ειδικούς, όσοι έχουν πολύ λιπαρό, ευαίσθητο ή δέρμα με τάσεις ακμής μπορεί να δουν ότι η τοπική εφαρμογή λαδιού βιταμίνης Ε επιδεινώνει την κατάσταση του δέρματός τους.

Σε κάθε περίπτωση, συμβουλευτείτε τον δερματολόγο σας προτού χρησιμοποιήσετε ένα νέο προϊόν περιποίησης.

Ακολουθήστε το στο Google News