Μια θρεπτική διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της υγείας σας και του μυαλού σας. Είναι ζωτικής σημασίας να λαμβάνετε όλα τα γεύματά σας σωστά, ειδικά το πρωινό σας. Και ποιος καλύτερος τρόπος για να το κάνετε από το να προσθέσετε στη διατροφή σας μούσλι;

Τι είναι το μούσλι;

Αυτός ο έτοιμος συνδυασμός τυλιγμένης βρώμης, φρέσκων και αποξηραμένων φρούτων, σπόρων και ξηρών καρπών, αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή πρωινού με λιγότερη ζάχαρη και περισσότερα υγιεινά θρεπτικά συστατικά, που σας δίνει την επιπλέον ενέργεια και ζωντάνια για να περάσετε αποτελεσματικά τη μέρα σας.

Τύποι Μούσλι

Τα μείγματα που κυκλοφορούν έτοιμα είναι είτε ξηρά, είτε ψημένα (granola). Για τη διατροφή, προτιμάται το πρώτο είδος. Δεν διατηρεί μόνο όλες τις ευεργετικές ουσίες, αλλά επίσης περιέχει πολύ λιγότερες θερμίδες. Όταν προστίθεται γάλα ή άλλο γαλακτοκομικό (π.χ. κεφίρ), οι φυτικές ίνες διογκώνονται, έτσι το μείγμα αυξάνεται σημαντικά στον όγκο και ικανοποιεί απόλυτα την πείνα, ενώ η ανάγκη για μάσημα επιταχύνει τη διαδικασία κορεσμού.

Πώς το μούσλι βοηθά στην απώλεια βάρους

Το μούσλι είναι κυρίως φτιαγμένο από βρώμη και νιφάδες, συνήθως πίτουρου ή καλαμποκιού. Είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και δημητριακά, τα οποία είναι ιδιαίτερα ευεργετικά για την πεπτική σας υγεία. Επιπλέον, λόγω των φυτικών ινών και των υψηλών ποσοτήτων ανθεκτικού αμύλου που υπάρχουν στο μούσλι, αισθάνεστε χορτάτοι για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα. Έτσι μένετε μακριά από τρόφιμα με πολλές θερμίδες, γεγονός που βοηθά την προσπάθειά σας να χάσετε βάρος.

Προσοχή όμως! Για πρωινό, χρειάζεστε μόνο 50 γραμμάρια ξηρού μείγματος, αφού τα 100 γραμμάρια ενός κλασικού μείγματος μούσλι, περιέχουν έως και 350 θερμίδες.

Ένα γεύμα πλούσιο σε θρεπτικές ουσίες

Δεδομένου ότι το μούσλι είναι μια συγχώνευση διαφορετικών συστατικών, έχει υψηλή θρεπτική αξία: είναι γεμάτο φυτικές ίνες και πρωτεΐνες, ενώ αποτελεί μια πολύ καλή πηγή καλίου, ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, βιταμινών Ε, C, B-12, μεταξύ άλλων. Περιέχει, δηλαδή, μια ποικιλία συστατικών που το καθιστούν εξαιρετικά υγιεινό, όταν συνδυάζεται με γάλα ή εναλλακτικά γαλακτοκομικά.

«Σύμμαχος» στη διατήρηση της καρδιαγγειακής υγείας

Το μούσλι είναι επίσης πλούσιο σε βήτα-γλυκάνη. Μία ουσία η οποία έχει φανεί από μελέτες ότι βοηθά στη μείωση των επιπέδων χοληστερόλης έως και 10%. Επομένως, η τακτική κατανάλωση μούσλι μπορεί να ενισχύσει την υγεία της καρδιάς σας.

Συνταγές για πρωινό με μούσλι

  1. Ανακατέψτε σε ίσες αναλογίες πίτουρο, νιφάδες βρώμης, φέτες μήλου, ρίξτε ένα ποτήρι ζεστό γάλα και αφήστε το να βράσει για 10 λεπτά.
  2. Για 100 γραμμάρια βρώμης, πάρτε 50 γραμμάρια θρυμματισμένων ξηρών καρπών και δαμάσκηνων, ένα κουταλάκι του γλυκού μέλι και 50 γραμμάρια ψυχρού πιεσμένου σησαμιού ή λιναρόσπορου. Αναμείξτε το μείγμα με νερό και αφήστε το όλη τη νύχτα. Το πρωί μπορεί να ζεσταθεί ή να φαγωθεί κρύο.
  3. Η σύνθεση περιλαμβάνει νιφάδες βρώμης, καλαμπόκι, σιτάρι, σίκαλη, μήλο, σταφίδες, 5 γραμμάρια μέλι, λιναρόσπορο. Το μείγμα αναμειγνύεται με κεφίρ, ενώ μπορείτε να το απολαύσετε 5 λεπτά μετά το μαγείρεμα.
Ακολουθήστε το στο Google News