Γνωστός και ως «η νόσος του σύγχρονου κόσμου», ο διαβήτης αποτελεί μια κοινή πάθηση, που επηρεάζει πολλούς. Τα καλά νέα, ωστόσο, είναι ότι με μικρές αλλαγές στην καθημερινότητά μας μπορούμε να τον αντιμετωπίσουμε και να τον διαχειριστούμε αποτελεσματικά. Το πρώτο που θέλετε να σκεφτείτε, σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι το πρωινό σας γεύμα, το οποίο μπορεί να συμβάλλει στην μείωση των τιμών του σακχάρου στο αίμα, αρκεί να εξισορροπεί την πολύτιμη πρωτεΐνη, τα καλά λιπαρά αλλά και τις ευεργετικές φυτικές ίνες.

Για το πρωινό, ένας πολύ καλός συνδυασμός είναι το πλιγούρι βρώμης και τα μούρα σε συνδυασμό με μια πηγή πρωτεΐνης, όπως το γιαούρτι, το οποίο περιέχει επίσης προβιοτικά που συμβάλλουν σε ένα υγιές έντερο, κάτι που παίζει κομβικό ρόλο και στον έλεγχο της γλυκόζης στο αίμα.

Φυτικές ίνες και επίπεδα σακχάρου στο αίμα

Το πλιγούρι βρώμης είναι μια εξαιρετική επιλογή πρωινού για όσους πρέπει να παρακολουθούν το σάκχαρό τους επειδή αποτελείται από πολλές φυτικές ίνες (8 γραμμάρια ανά άψητο φλιτζάνι), οι οποίες είναι ζωτικής σημασίας για τη διαχείριση του σακχάρου στο αίμα ενώ ταυτόχρονα είναι εύκολο να προσθέσετε θρεπτικές γαρνιτούρες γεμάτες πρωτεΐνη και καλά λιπαρά.

Οι φυτικές ίνες και ιδιαίτερα οι διαλυτές, σύμφωνα με τους ειδικούς, μπορούν να βοηθήσουν στη διαχείριση του σακχάρου στο αίμα, καθώς καθυστερούν τον ρυθμό πέψης και απορρόφησης των υδατανθράκων. Στην πραγματικότητα, η κατανάλωση διαλυτών ινών σε τακτική βάση δεν έχει συνδεθεί μόνο με την διαχείριση του διαβήτη τύπου 2, αλλά μπορεί επίσης να μειώσει τον κίνδυνο να τον αναπτύξετε.

Πρωτεΐνες και καλά λιπαρά

Οι διαλυτές φυτικές ίνες είναι σημαντικές για τη διαχείριση του σακχάρου στο αίμα, αλλά η ισορροπία φυτικών ινών, πρωτεΐνης και καλώ λιπαρών είναι το «κλειδί της επιτυχίας» σύμφωνα με τους ειδικούς. Σε μελέτη που δημοσιεύθηκε στο American Journal of Clinical Nutrition, διαπιστώθηκε ότι οι δίαιτες με υψηλότερη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη ήταν επιτυχείς στη μείωση και στη διαχείριση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα σε συμμετέχοντες που είχαν διαβήτη τύπου 2.

Αν ψάχνετε για κάποια συστατικά πλούσια σε πρωτεΐνη για το πλιγούρι βρώμης σας, μπορείτε να δοκιμάσετε το γιαούρτι ή το βούτυρο ξηρών καρπών χωρίς πρόσθετη ζάχαρη. Η Αμερικανική Ένωση Διαβήτη δίνει επίσης έμφαση στην ενσωμάτωση καλώς λιπαρών (μονοακόρεστα, πολυακόρεστα).

Έρευνες επισημαίνουν ότι αυτά τα καλά λιπαρά μπορούν να συμβάλλουν στην διαχείριση των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα, καθώς και στην βελτίωση της αντίστασης στην ινσουλίνη, κάτι που είναι βασικό τόσο για την πρόληψη όσο και για την διαχείριση του διαβήτη τύπου 2.

Μερικές από τις καλύτερες τροφές «πηγές» καλών λιπαρών, είναι τα καρύδια, τα αμύγδαλα, οι σπόροι chia, οι σπόροι κολοκύθας, οι σπόροι λιναριού ή το αβοκάντο.

Ακολουθήστε το στο Google News