Καθημερινά χρησιμοποιούμε τα χέρια μας σε δεκάδες κινήσεις και πολύ περισσότερο αν δουλεύουμε σε υπολογιστή. Οι καρποί, τα δάχτυλα, οι παλάμες και ο πήχης σας εργάζονται σκληρά καθημερινά και όλη αυτή η χρήση, θα μπορούσε να οδηγήσει σε μυοσκελετικά προβλήματα, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Ζωτικής σημασίας η κινητικότητα του καρπού

Η σωστή στάση του καρπού, καθώς δουλεύετε, είναι ιδιαίτερα σημαντική, επισημαίνουν οι ειδικοί αλλά συχνά το αφήνουμε σε άβολες στάσεις, όπως όταν τον ακουμπάμε στο γραφείο ή στο λάπτοπ για πολλές ώρες ενώ επαναλαμβάνουμε τις ίδιες κινήσεις ξανά και ξανά χωρίς διάλειμμα. «Αυτοί οι τύποι στάσεων και κινήσεων μπορούν να προκαλέσουν στρες ή καταπόνηση των μυών, των τενόντων και των νεύρων», μας εξηγούν οι ειδικοί.

Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα, το οποίο εκδηλώνεται όταν ένα νεύρο συμπιέζεται και προκαλεί μυρμήγκιασμα, μούδιασμα, πόνο και τενοντίτιδα, η οποία είναι η φλεγμονή των τενόντων που μπορεί να προκαλέσει επίσης πόνο.

Ευτυχώς, υπάρχουν μερικοί εύκολοι τρόποι για να αποφύγετε τέτοια ζητήματα. Δεδομένου ότι η τοποθέτηση των καρπών σας σε μια επιφάνεια όταν πληκτρολογείτε μπορεί να προκαλέσει πίεση στους τένοντες σας, σκεφτείτε να επενδύσετε σε μια πιο εργονομική διάταξη. Μια καρέκλα που στηρίζει την πλάτη σας, με τα πόδια σας στο πάτωμα (ή σε στήριγμα ποδιών), αφήνοντας τους γοφούς, τα γόνατα και τους αγκώνες σας να λυγίζουν σε γωνία 90 μοιρών και να επιτρέπουν στους καρπούς σας να είναι ίσιοι είναι «ιδανική για τη σωστή τοποθέτηση των χεριών σας» μας λένε οι ειδικοί.

Τα διαλείμματα είναι επίσης καθοριστικά. Ακόμα και τριάντα δεύτερα ανά ώρα μπορούν να ξεκουράσουν τους μύες, τους τένοντες αλλά και τα νεύρα στην περιοχή των χεριών.

4 διατάσεις που θα σας ανακουφίσουν

Αλλά τι πρέπει να κάνετε κατά τη διάρκεια αυτών των διαλειμμάτων για κάποιες ίσες και αντίθετες αντιδράσεις για να ανακουφιστείτε; Ακολουθούν τέσσερις διατάσεις καρπού για να αυξήσετε την κινητικότητά του:

  • Τοποθετήστε τα χέρια σας πίσω από το κεφάλι σας, με τις παλάμες να αγγίζουν το πίσω μέρος του. Οι αγκώνες σας πρέπει να είναι λυγισμένοι και στραμμένοι προς τα έξω στο πλάι. Τεντώστε τους αγκώνες σας προς τα πίσω.
  • Ισιώστε τους αγκώνες σας κρεμώντας τους στο πλάι της καρέκλας, στη συνέχεια λυγίστε και αγγίξτε τον ώμο σας με τα δάχτυλά σας.
  • Ακουμπήστε τους πήχεις σας στους βραχίονες της καρέκλας σας, λυγίστε τον καρπό σας προς τα κάτω και μετά σηκώστε τον κρατώντας τα δάχτυλά σας χαλαρά. Μπορείτε επίσης να κάνετε κύκλους με τους καρπούς σας.
  • Για τα χέρια σας: Κάντε μια γροθιά και μετά ανοίξτε. Στη συνέχεια, αγγίξτε τον αντίχειρά σας σε κάθε δάχτυλο.

Κάντε αυτές τις κινήσεις περίπου 10 φορές την καθεμία, δύο φορές την ημέρα.

Ακολουθήστε το στο Google News