Τα υγιεινά σνακ μέσα στην ημέρα είναι κάτι που πολλοί αποζητούν συχνά στη διατροφή τους. Θα πρέπει να μας χορταίνουν, να είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και χαμηλά σε θερμίδες. Στοιχεία ερευνών δείχνουν ότι η παρουσία τους σχετίζεται με καλύτερο έλεγχο της πείνας στα κυρίως γεύματα. Η κατανάλωσή τους, ιδιαιτέρως κατά τις πρωινές ώρες, σχετίζεται με καλύτερο έλεγχο του βάρους. Επιβραδύνουν την ταχύτητα διέλευσης της τροφής από το στομάχι. Περιορίζουν την απότομη αυξομείωση του σακχάρου. Ρυθμίζουν την απότομη έκκριση ινσουλίνης. Το ζητούμενο λοιπόν είναι να καταναλώνουμε κατά τη διάρκεια της ημέρας μικρογεύματα που θα μας κρατήσουν χορτάτους χωρίς πολλές θερμίδες. Τα crispbreads είναι μια διατροφική επιλογή για σνακ. Πρόκειται για μια κατηγορία αρτοσκευασμάτων που τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει ιδιαίτερο διατροφικό ενδιαφέρον.

Είναι λεπτά και τραγανά και λόγω σχήματος και υφής προσφέρουν μια νέα, νόστιμη και υγιεινή εναλλακτική στο snacking. Αποτελούν τρόφιμα υψηλής διατροφικής αξίας λόγω των ιδιαίτερων και πολύ υγιεινών συστατικών τους. Βασικά χαρακτηριστικά τους:

· Παρασκευάζονται με αλεύρι σίκαλης / ολικής άλεσης.
· Δίνουν ενέργεια βραδείας αποδέσμευσης.
· Εμπεριέχουν υψηλή περιοκτικότητα φυτικών ινών, που φτάνουν μέχρι και 16%.
· Εχουν λίγες θερμίδες (32-34 θερμίδες / τεμάχιο).
· Εχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα.
· Εχουν χαμηλά κορεσμένα λιπαρά.

Αποτελούν μια χορταστική επιλογή για όσους θέλουν να έχουν τη βάση για υγιεινά σνακ και μικρογεύματα μέσα στην ημέρα. Για να έχουμε ωστόσο το ιδανικό διατροφικό αποτέλεσμα, είναι σημαντικό να κάνουμε τους κατάλληλους συνδυασμούς συνοδεύοντάς τα με κάποια πηγή πρωτεΐνης υψηλής διατροφικής αξίας.

Τα πρωτεϊνικά τρόφιμα-κλειδιά για τα σνακ μας:

* Τυρί (1 μικρό κομμάτι φέτα περιέχει 6 γραμμάρια πρωτεΐνης).
* Γιαούρτι (1 κεσεδάκι περιέχει 7 γραμμάρια πρωτεΐνης).
* Αβγό (1 μεγάλο αβγό περιέχει 7 γραμμάρια πρωτεΐνης).
* Γαλοπούλα.
* Ψάρι, σολομός.

Εντάξτε τα ως πρωινό ή ως βασικό συστατικό στα ενδιάμεσα σνακ σας. Ετσι θα καταφέρετε να απολαύσετε μικρά γεύματα που θα σας χορτάσουν και θα σας δώσουν πολλά και σημαντικά διατροφικά συστατικά. Παρακάτω παραθέτουμε κάποια γευστικά, πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και χορταστικά μικρογεύματα, τα οποία μπορούν να αποτελέσουν μια εξαιρετική επιλογή για την καθημερινή σας διατροφή.

Οι ιδανικοί συνδυασμοί για χορταστικά σνακ

Crispbreads με…

– άπαχο τυρί για τοστ και γαλοπούλα
– φέτες αβοκάντο, τυρί τύπου cottage και αβγό
– φέτες με αβοκάντο και γιαούρτι
πάστα ελιάς, ντοματίνια και κατίκι Δομοκού
– ψητά λαχανικά και ανθότυρο
– τυρί τύπου cottage και καπνιστό σολομό
– φιστικοβούτυρο και μέλι
– ταχίνι, ροδέλες μπανάνας και κανέλα.

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία τον κ. Χάρη Γεωργακάκη, κλινικό διαιτολόγο-διατροφολόγο, MSc στην κλινική διατροφή, αντιπρόεδρο του Ελληνικού Ιδρύματος Καρδιαγγειακής Υγείας και Διατροφής.

Ακολουθήστε το στο Google News