Μεγαλώνοντας, σίγουρα θα έχετε ακούσει την προτροπή των μεγαλύτερων να τρώτε τα φρούτα και τα λαχανικά σας.  Εκτός από την υψηλή τους περιεκτικότητα σε πολύτιμες βιταμίνες, μέταλλα, φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά και άλλα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά ζωτικής σημασίας για καλή υγεία και μακροζωία, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι ορισμένα από αυτά μπορούν να σας βοηθήσουν να χάσετε μερικά περιττά κιλά πιο εύκολα και πιο γρήγορα.

Διαβάστε επίσης: Αδυνάτισμα: Τι τρώμε για να τα καταφέρουμε μετά τα 35

Εάν θέλετε να χάσετε βάρος, η προσθήκη περισσότερων φρούτων και λαχανικών στη διατροφή σας και ο περιορισμός των επεξεργασμένων τροφών είναι αδιαπραγμάτευτα.

Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Nutrients διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που αύξησαν την πρόσληψη φρέσκων φρούτων και λαχανικών παρουσίασαν υγιή μακροχρόνια απώλεια βάρους, μειωμένο κίνδυνο παχυσαρκίας και μπορούσαν να ελέγχουν καλύτερα τις μερίδες τους ενώ επιβράδυναν καθώς έτρωγαν τα γεύματά τους.

Μερικές από τις καλύτερες επιλογές, περιλαμβάνουν:

Χάνουμε κιλά με εσπεριδοειδή

Τα εσπεριδοειδή, που περιλαμβάνουν πορτοκάλια, γκρέιπφρουτ, λεμόνια και λάιμ, είναι μερικά από τα καλύτερα φρούτα για απώλεια βάρους.

Σε έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο Nutrients, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα εσπεριδοειδή, όπως το γκρέιπφρουτ, ήταν από τα πιο αποτελεσματικά τρόφιμα για τη μείωση του δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ).

Το γκρέιπφρουτ μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους επειδή είναι σχετικά χαμηλό σε θερμίδες και πλούσιο σε φυτικές ίνες, οι οποίες μπορούν να σας βοηθήσουν να αισθάνεστε χορτάτοι και ικανοποιημένοι μετά το φαγητό.

Πατάτες

Έχουμε την τάση να τις αποφεύγουμε, επειδή έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες. Ωστόσο, οι πατάτες είναι γεμάτες με θρεπτικά συστατικά, υγιεινούς υδατάνθρακες και φυτικές ίνες, καθιστώντας τις μια υγιεινή προσθήκη σε οποιοδήποτε πρόγραμμα διατροφής για απώλεια βάρους.

Μάλιστα, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Nutrients διαπιστώθηκε ότι η κατανάλωση πατάτας συσχετίστηκε με καλύτερη ποιότητα διατροφής, υψηλότερη πρόσληψη θρεπτικών συστατικών και βελτιωμένη επάρκεια θρεπτικών συστατικών.

Βατόμουρα

Ένας άλλος κορυφαίος υποψήφιος για τη μείωση του ΔΜΣ ήταν τα βατόμουρα, σύμφωνα με την προαναφερθείσα μελέτη. Συγκεκριμένα, τα βατόμουρα συνδέονται με μικρότερη αύξηση βάρους και μειωμένο κίνδυνο παχυσαρκίας και διαβήτη τύπου 2.

Τα βατόμουρα είναι μια τροφή χαμηλής περιεκτικότητας σε θερμίδες, πλούσια σε φυτικές ίνες που μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους, βοηθώντας σας να αισθάνεστε χορτάτοι και ικανοποιημένοι μετά το φαγητό.

Είναι επίσης μια καλή πηγή αντιοξειδωτικών και άλλων θρεπτικών συστατικών που είναι σημαντικά για τη συνολική υγεία.

Σταυρανθή λαχανικά

Τα σταυρανθή λαχανικά, όπως το μπρόκολο, το κουνουπίδι, το kale και τα λαχανάκια Βρυξελλών, είναι διατροφικές δυνάμεις που προσφέρουν μυριάδες οφέλη για την υγεία.

Ενώ είναι γνωστά κυρίως για τα οφέλη τους στην πρόληψη του καρκίνου, είναι επίσης μια εξαιρετική τροφή για να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους, επειδή είναι χαμηλά σε θερμίδες, πλούσια σε φυτικές ίνες και σε θρεπτικά συστατικά.

Τα σταυρανθή λαχανικά μπορούν να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους επειδή, όπως τα περισσότερα λαχανικά, έχουν χαμηλή θερμιδική πυκνότητα και σημαντική ποσότητα φυτικών ινών, αναφέρουν οι ειδικοί.

Αβοκάντο

Αν και τα αβοκάντο έχουν αρκετές θερμίδες λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε λιπαρά, πρόκειται για μια καλή τροφή εάν θέλετε να αδυνατίσετε.

Σύμφωνα με την Adventist Health Study, μια μεγάλη μελέτη κοόρτης σε πάνω από 55.400 άτομα, η κατανάλωση αβοκάντο μείωσε τον κίνδυνο παχυσαρκίας κατά 15% σε άτομα που κατανάλωναν συχνά αβοκάντο και 7% σε εκείνους που έτρωγαν πιο σπάνια.

Ενώ τα αβοκάντο έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, το μεγαλύτερο μέρος του λίπους είναι μονοακόρεστο λίπος, το οποίο θεωρείται υγιές.

Ακολουθήστε το στο Google News