H ζωή μας μπορεί πλέον να είναι πολύ γρήγορη αλλά εμείς αντίστοιχα είμαστε πια πιο «έξυπνοι» αφού έχουμε περισσότερες γνώσεις και εργαλεία σε σχέση με το πώς θα ισορροπήσουμε σωστά το χρόνο μας. Αλλάζοντας την προσέγγισή μας και να αναπτύσσοντας περισσότερη αυτογνωσία σίγουρα ο χρόνος μας μπορεί να φτάνει για να κάνουμε, αν όχι όλα, τουλάχιστον τα περισσότερα από εκείνα τα πράγματα που θέλουμε.

5 βήματα για να σταματήσετε να χάνετε χρόνο και να παραμένετε οργανωμένοι

#1 Ξεκαθαρίστε τους στόχους σας

Η διαχείριση του χρόνου και η οργάνωση έχουν να κάνουν με το κίνητρο που έχετε για να κάνετε οτιδήποτε. Είναι σημαντικό να ξέρετε ξεκάθαρα ποιοι είναι οι στόχοι σας. Αυτό θα σας επιτρέψει στη συνέχεια να αναλύσετε τι πρέπει να κάνετε σε μηνιαία, εβδομαδιαία και καθημερινή βάση. Αν το μυαλό σας ξέρει γιατί πρέπει να κάνει κάτι, θα δώσει προτεραιότητα στις ενέργειες που πρέπει να γίνουν ώστε να ταιριάζουν με τους στόχους σας.

Διαβάστε επίσης: Γιατί ο ανταγωνισμός δεν αποτελεί μέρος της επιτυχίας

#2 Μην αυταπατάστε- Το να είστε οργανωμένοι δεν σημαίνει απαραίτητα ότι έχετε καλή διαχείριση του χρόνου

Όταν ακούτε τη λέξη «οργανωμένος» τι σας έρχεται στο μυαλό; Σκέφτεστε το να έχετε τα πάντα σε τάξη και ένα τακτοποιημένο δωμάτιο; Αυτό ναι ok, είναι ένα κομμάτι της οργάνωσης, αλλά η οργάνωση είναι κάτι περισσότερο από αυτό. Αποτυπώνει την κατάσταση του μυαλού μας. Το να είσαι οργανωμένος δεν σημαίνει απαραίτητα να είσαι τακτοποιημένος, αλλά βασικά να οργανώνεις τις σκέψεις και τις πράξεις σου έτσι ώστε να λειτουργούν υπέρ σου και όχι… εναντίον σου.

Όσον αφορά το περιβάλλον γύρω μας, βοηθάει αν δεν είναι σε… χάος καθώς αυτό μας παρακινεί και, αν μη τι άλλο, έχουμε πιο εύκολη πρόσβαση σε όλα όσα χρειαζόμαστε.

#3 «Παρακολουθήστε» το χρόνο σας

Σκεφτείτε πώς οργανώνετε αυτή τη στιγμή τον χρόνο σας, και ποια εργαλεία χρησιμοποιείτε. Η χρήση των κατάλληλων εργαλείων είναι πολύ σημαντική. Προτιμάτε να χρησιμοποιείτε ημερολόγια, πίνακες, αυτοκόλλητες σημειώσεις ή προτιμάτε να χρησιμοποιείτε διαδικτυακά εργαλεία και εφαρμογές;

Πειραματιστείτε και δείτε τι λειτουργεί για εσάς. Σημειωτέων μπορεί να σας εξυπηρετούν και τα δύο. Εξαρτάται επίσης από το τι προσπαθείτε να οργανώσετε και να παρακολουθήσετε χρονικά. Ρυθμίστε ειδοποιήσεις για εργασίες που πρέπει να γίνουν σε σύντομο χρόνο ή που έχουν προτεραιότητα και βεβαιωθείτε ότι ξοδεύετε το χρόνο σας σωστά και δεν χάνετε την αίσθησή του.

#4 Σχεδιάστε και ιεραρχήστε

Πολλοί από εμάς αναρωτιόμαστε γιατί δεν ολοκληρώνουμε τα πράγματα ή δεν πετυχαίνουμε όσα θέλουμε.

Αφήστε τα πράγματα… απλά. Διαθέστε ρεαλιστικά χρονικά πλαίσια για κάθε εργασία ή δραστηριότητα στο πρόγραμμά σας. Μην γεμίζετε το πρόγραμμά σας με πράγματα άσχετα, αλλά με εκείνα που ευθυγραμμίζονται με την επίτευξη των στόχων σας. Επίσης, δώστε προτεραιότητα στις εργασίες σας με σειρά σπουδαιότητας- τι πρέπει να κάνετε οπωσδήποτε εκείνη την ημέρα και τι δεν είναι επείγον. Επιπλέον, μην υπερφορτώνετε την ημέρα σας. Το να είστε αποτελεσματικοί και αποδοτικοί με το χρόνο σημαίνει να υπάρχει ισορροπία μεταξύ κοινωνικής, επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.

Μην ξεχνάτε πως όπως και να έχει, θα έρθουν περισπασμοί. Μην πανικοβάλλεστε. Έχετε εσείς τις προτεραιότητές σας σε τάξη ώστε να γνωρίζετε τι μπορείτε και τι δεν μπορείτε να συμβιβάσετε και να αναπροσαρμόσετε αν χρειαστεί.

#5 Εστιάστε και αξιολογήστε

Η διαχείριση του χρόνου δεν είναι μια διαδικασία εν μία νυκτί. Είναι μια δεξιότητα που όλοι μπορούμε να μάθουμε. Εσείς έχετε τον έλεγχο του χρόνου σας ακόμα κι αν μερικές φορές σας φαίνεται πως δεν είναι έτσι. Για να γίνετε καλοί σε αυτό, πρέπει να αξιολογείτε την πρόοδό σας καθημερινά, να βλέπετε τι καταφέρατε και τι όχι και να καταλαβαίνετε το γιατί. Να είστε ευγενικοί με τον εαυτό σας και να είστε ειλικρινείς. Κάποια στιγμή μπορεί να υποτιμήσατε πόσο χρόνο θα διαρκούσε κάτι ή να υπερεκτιμήσατε το πόσα θα μπορούσατε να πετύχετε. Αν έχετε ξεκάθαρο στόχο, πραγματικά όλα τελικά βρίσκουν το δρόμο τους