Νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι 1 στους 5 νέους δίνει μεγαλύτερη σημασία στην οικονομική σταθερότητα ενός πιθανού συντρόφου, παρά στην εξωτερική του εμφάνιση. Για τη Gen Z και τους Millennials, δεν αρκεί να είναι κάποιος ελκυστικός· πρέπει να είναι και οικονομικά τακτοποιημένος.

Τι μετράει τελικά στο πρώτο ραντεβού;

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα:

  • Το 25% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι η καλοσύνη είναι σημαντικότερη από την εμφάνιση.

  • Άλλο 25% έδωσε προτεραιότητα στην συναισθηματική ωριμότητα.

  • Το 70% θεωρεί την οικονομική σταθερότητα σημαντική — όχι για την πολυτέλεια, αλλά για την ασφάλεια και τη μείωση του άγχους μέσα σε μια σχέση.

Η εμφάνιση λοιπόν συνεχίζει να παίζει ρόλο, αλλά δεν είναι πλέον το παν. Μάλιστα, 34% παραδέχτηκε ότι έχει επιλέξει στο παρελθόν σύντροφο με βάση συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, ακόμη κι αν αυτό σήμαινε μία λιγότερο ικανοποιητική ερωτική ζωή.

Τα red flags

Σε μια εποχή που οι άνθρωποι ψάχνουν το «συμβατό ταίρι» σχεδόν επιστημονικά, υπάρχουν και οι ξεκάθαρες κόκκινες σημαίες ή γραμμές. Οι τρεις μεγαλύτεροι αποτρεπτικοί παράγοντες για τους συμμετέχοντες ήταν:

  • Η κακή υγιεινή (39%)

  • Η κακή επικοινωνία (36%)

  • Η αποφυγή δέσμευσης (30%)

Αξιοσημείωτο είναι ότι 22% των singles δηλώνει πως αναφέρει από την αρχή τα «όρια» του, ακόμα και πριν το πρώτο ραντεβού.

Ειλικρίνεια ή εντυπωσιασμός

Μπορεί πολλοί να δηλώνουν φανατικοί της αυθεντικότητας, αλλά η πραγματικότητα είναι πιο σύνθετη. Το 62% έχει πει σε ραντεβού αυτό που πίστευε ότι ήθελε να ακούσει ο άλλος, ακόμα κι αν δεν ήταν 100% αλήθεια.

Πώς η εμφάνιση επηρεάζει την οικονομική κατάσταση

Πολυάριθμες έρευνες έχουν δείξει ότι τα ελκυστικά άτομα επωφελούνται από ένα «μπόνους ομορφιάς» και κερδίζουν υψηλότερους μισθούς. Ορισμένα υψηλά αμειβόμενα επαγγέλματα είναι χτισμένα γύρω από την ομορφιά (όπως η βιομηχανία του θεάματος), αλλά το γεγονός που προκαλεί μεγαλύτερη έκπληξη είναι ότι το «pretty privilege» ισχύει για σχεδόν για κάθε είδος απασχόλησης.

Πώς εξηγείται αυτό; Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of Economic Behavior & Organization, τα άτομα που ανταποκρίνονται στα πρότυπα ομορφιάς της εποχής πιο πιθανό να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των ανθρώπων, γεγονός που τους διευκολύνει να πάρουν προαγωγή ή να κλείσουν επιχειρηματικές συμφωνίες. Και αυτό φαίνεται να ισχύει και για τα δύο φύλλα.

Η οικονομική σταθερότητα ως… συναισθηματική ανάγκη

Δεν πρόκειται μόνο για το αν κάποιος έχει πολλά χρήματα. Οι συμμετέχοντες κατέστησαν σαφές ότι τους ελκύει ένας άνθρωπος που:

  • Είναι γενναιόδωρος (42%)

  • Ξέρει να διαχειρίζεται τον προϋπολογισμό του (39%)

  • Έχει φιλοδοξίες (36%)

Και παρά τη σημασία της οικονομικής ασφάλειας, το 68% δήλωσε ότι δεν θα απέκλειε έναν σύντροφο μόνο και μόνο επειδή έχει μικρότερο εισόδημα. Παράλληλα, 2 στους 3 singles κάνουν online «έρευνα» για τον άλλον πριν από το πρώτο ραντεβού, δείχνοντας πόσο πολύ μετράει πλέον η προεργασία, ακόμα και στον έρωτα.