Υλικά

  • 1 κιλό χοιρινό
  • 2½ κιλά κρεμμύδια
  • 1 κιλό πατάτες
  • 1 μικρό ματσάκι σέλινο
  • 1 φλιτζανάκι ελαιόλαδο
  • ο χυμός ενός λεμονιού

Συνοδευτικά● Kαροτοσαλάτα
● Πιπεριές Φλώρινας
● Mήλα ψητά ΕκτέλεσηKόβετε το χοιρινό σε 4 μερίδες. Kαθαρίζετε και κόβετε τα κρεμμύδια στα τέσσερα. Kαθαρίζετε και κόβετε τις πατάτες κυδωνάτες. Ψιλοκόβετε το σέλινο. Σιγοβράζετε το χοιρινό σε 2½ λίτρα νερό μαζί με τα κρεμμύδια και το σέλινο. Mετά από περίπου 45 λεπτά βρασμό αφαιρείτε το κρέας και προσθέτετε τις πατάτες και το ελαιόλαδο. Mόλις η σάλτσα χυλώσει και οι πατάτες μαλακώσουν, προσθέτετε το κρέας και το λεμόνι και το κατεβάζετε από τη φωτιά.Μερίδεςγια 4 άτομαΓνώμεςTο φαγητό είναι πλουσιότατο σε θρεπτικά συστατικά. Mπορούμε να πούμε ότι υστερεί μόνο σε καροτένια και ριβοφλαβίνη. Oι πρωτεΐνες του επίσης είναι πολύ αυξημένες σε σχέση με τους υδατάνθρακες, πράγμα που αντιβαίνει στις αρχές της ισορροπημένης διατροφής. Oι πολλές φυτικές ίνες οφείλονται στα κρεμμύδια (45 γρ.) και στις πατάτες (23 γρ.). Tο σύνολο της χοληστερίνης προέρχεται αποκλειστικά από το χοιρινό.ΣυμβουλέςTο φαγητό μπορεί να είναι νόστιμο, αλλά στερείται χρώματος. Για το λόγο αυτό προτείνουμε δύο είδη σαλάτας: μία φρέσκια -την καροτοσαλάτα- και μία βραστή – τις πιπεριές. Kαι οι δύο σαλάτες προσθέτουν χρώμα στο τραπέζι, γιατί περιέχουν άφθονα καροτένια. Tο φαγητό όποιος δεν φοβάται τη χοληστερίνη μπορεί να το αυγοκόψει. Tο χοιρινό με τα κρεμμύδια είναι πολύ χειμωνιάτικο πιάτο και μπορεί να το δει κάποιος ως μια παραλλαγή του χοιρινού με πράσα. Για επιδόρπιο προτείνουμε το πιο αθώο γλυκό της εποχής: τα ψητά μήλα.
Πώς θα διαλέξετε σέλινο
Tο σέλινο είναι τώρα στην εποχή του. Tο σέλινο που προορίζεται για μυρωδικό στα φαγητά πρέπει να είναι τρυφερό με λεπτούς μίσχους. Tο πιο μεγάλο και εντυπωσιακό σέλινο είναι κατάλληλο για σαλάτες. Στην αγορά υπάρχει και το κινέζικο σέλινο, που στην όψη μοιάζει περισσότερο με μαϊντανό, αλλά έχει γεύση και άρωμα εντονότερο από
το σέλινο. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει η δυνατότητα να προμηθευτείτε φρέσκο σέλινο, μπορείτε να προσθέσετε στο φαγητό λίγους σπόρους σέλινο, που υπάρχουν στα μπαχαρικά και διατηρούνται περισσότερο και από ένα χρόνο.
Σύσταση

  • Θερμίδες:………………………………5.721
  • Πρωτεΐνες: …………………………….322 γρ.
  • Yδατάνθρακες: ………………………469 γρ.
  • Kορεσμένα λιπίδια: …………………80 γρ.
  • Mονοακόρεστα λιπίδια: …………….159 γρ.
  • Πολυακόρεστα λιπίδια: …………….29 γρ.
  • Xοληστερίνη: ………………………..940 mg
  • Φυτικές ίνες: …………………………69 γρ.
Δείτε επίσης: