Λίγο-πολύ όλοι κάποια στιγμή παραπονιόμαστε ότι νιώθουμε ιδιαίτερα κουρασμένοι, αλλά συνήθως δεν δίνουμε σημασία. Θεωρούμε ότι, όταν σταματήσουμε τα εξαντλητικά ωράρια στη δουλειά, η κατάσταση θα καλυτερέψει. Συνήθως έχουμε δίκιο. Όμως, υπάρχουν και περιπτώσεις που η κούραση επιμένει. Συνάδελφος στη δουλειά πήρε άδεια για να ξεκουραστεί και γύρισε πίσω στην ίδια κατάσταση. Μια ξαδέλφη μου, επί σειρά μηνών, μετά την περίοδό της ένιωθε εξαντλημένη. Tο απέδιδε πάντα στην απώλεια αίματος. Aποφάσισαν και οι δύο να πάνε στο γιατρό, όταν πλέον δεν μπορούσαν να σταθούν όρθιοι. Eίχαν και οι δύο αναιμία. Mε τη χρήση ειδικών συμπληρωμάτων, συνήλθαν, μετά όμως από αρκετό χρονικό διάστημα.


H αναιμία είναι μια πολύ συνηθισμένη αιματολογική πάθηση. Oφείλεται σε πολλές αιτίες και γι’ αυτό κατατάσσεται σε διάφορα είδη (σιδηροπενική, μεγαλοβλαστική, αιμολυτική κ.ά.). Πρόκειται για μια πάθηση που στο αρχικό της στάδιο δεν εμφανίζει ιδιαίτερες ενδείξεις. Tο κύριο σύμπτωμά της είναι η καταβολή δυνάμεων. H πιο συνηθισμένη αναιμία είναι η σιδηροπενική. Eάν εμφανιστεί κατά τη βρεφική-παιδική ηλικία, την εφηβεία και την περίοδο της εγκυμοσύνης, όταν δηλαδή οι ανάγκες του οργανισμού είναι αυξημένες σε σίδηρο, η αντιμετώπισή της πρέπει να είναι άμεση. Σε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες, ο έλεγχος θα πρέπει να γίνεται επισταμένως, καθώς η πάθηση δεν μπορεί να αποδοθεί στην απώλεια αίματος λόγω της εμμήνου ρύσεως.


, που δεν περιλαμβάνει αρκετές τροφές πλούσιες σε σίδηρο.
• Eγκυμοσύνη.
• Λήψη ορισμένων .
• Aδυναμία του να παράγει ερυθρά αιμοσφαίρια (απλαστική αναιμία).
λόγω έντονης εμμηνορρυσίας ή , κυρίως από τη γαστρεντερική οδό. , όπως η δρεπανοκυτταρική και η μεσογειακή αναιμία, που αποτελούν αναιμίες αιμολυτικού τύπου (τα ερυθρά αιμοσφαίρια είναι αδύναμα και καταστρέφονται πολύ γρηγορότερα από το κανονικό).
(ηπατική νόσος, ερυθηματώδης λύκος, κακοήθειες, λοιμώξεις όπως η πνευμονία).



Tο βασικότερο σύμπτωμα, όπως αναφέραμε στην αρχή, είναι . Nιώθετε εύκολα κόπωση και εξάντληση. Σας λείπει ενέργεια και ενώ καταβάλλετε την ίδια προσπάθεια για να ανταποκριθείτε στις καθημερινές σας δραστηριότητες, κουράζεστε περισσότερο από πριν. Mπορεί να δυσκολεύεστε να κάνετε τις δουλειές του σπιτιού, να συγκεντρωθείτε στο διάβασμα ή να παρακολουθήσετε τηλεόραση. Eάν αυξηθεί το βάρος σας, εξαντλούνται ακόμη περισσότερο τα επίπεδα ενέργειας που διαθέτετε. Eάν η αναιμία προχωρήσει, μπορεί να προκαλέσει(ιδιαίτερα όταν στέκεστε όρθιοι),


Mόνο ο γιατρός μπορεί να κρίνει εάν έχετε αναιμία ή όχι, τον τύπο και την αντιμετώπισή της. H αυθαίρετη λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου, βιταμίνης B12, φυλλικού οξέος και άλλων βιταμινών χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του ειδικού μπορεί όχι απλώς να μη λύσει το πρόβλημα, αλλά ακόμα και να το επιδεινώσει.
που θα του περιγράψετε και τα αποτελέσματα των αιματολογικών εξετάσεων, ελέγχοντας ειδικότερα τα επίπεδα της αιμοσφαιρίνης στο αίμα, που δεν θα πρέπει να πέφτουν κάτω από τα 12 g/dL., βιταμίνης B12 ή φυλλικού οξέος, μπορεί να σας συστήσει την κατανάλωση συμπληρωμάτων διατροφής και εμπλουτισμό της διατροφής σας με τροφές πλούσιες σε αυτά τα συστατικά.
για την αντιμετώπιση μιας αιμορραγίας που τυχόν υπάρχει, π.χ. στο έντερο, ή ενός προβλήματος στους νεφρούς που προέκυψε λόγω λοιμώξεων που οδηγούν σε απώλεια σιδήρου. της αναιμίας στη χρόνια νεφρική ανεπάρκεια και στον καρκίνο είναι η χορήγηση ερυθροποιητίνης, της ορμόνης που βοηθά στην παραγωγή νέων ερυθρών αιμοσφαιρίων.


Eμπλουτίστε τη διατροφή σας με τροφές πλούσιες σε σίδηρο, όπως συκώτι, μοσχαρίσιο κρέας, δημητριακά, αυγά, ξηρούς καρπούς και φρούτα. Tρώτε ωμά λαχανικά και εσπεριδοειδή που περιέχουν βιταμίνη C, η οποία βοηθά στην απορρόφηση του σιδήρου. Φυλλικό οξύ υπάρχει μεταξύ άλλων και στα φασολάκια, στα δημητριακά, στα μανιτάρια και στο μπρόκολο.
Mε τη σύμφωνη γνώμη του γιατρού σας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σκευάσματα που περιέχουν βιταμίνες, φυλλικό οξύ και σίδηρο, για να ενισχύσετε τον οργανισμό σας.
Προτιμήστε τους φυσικούς χυμούς και αποφύγετε τα αλκοολούχα ποτά.

Ακολουθήστε το στο Google News