O Iάπωνας γιατρός Keizo Hashimoto ευθύνεται για τη δημιουργία ενός συστήματος διορθωτικών κινήσεων που στοχεύουν στην άμεση εναρμόνιση της ροής της ενέργειας στον οργανισμό. H εναρμόνιση, όπως και η ανακούφιση που νιώθει κανείς, είναι συχνά άμεση. H βασική αρχή που διέπει το sotai είναι ότι η υγεία θεωρείται μια κατάσταση δυναμικής ισορροπίας όπου τα προβλήματα πρέπει να διορθώνονται όσο βρίσκονται σε μικρή κλίμακα και κατά προτίμηση αμέσως μόλις γίνουν αντιληπτά.





O θεραπευτής του sotai εντοπίζει τον πόνο και τον ανακουφίζει άμεσα? δεν απασχολείται όμως με τις αιτίες που τον προκαλούν, καθώς ο ρόλος του δεν είναι διαγνωστικός. Ένας ακόμα σημαντικός στόχος του sotai είναι η δραστηριοποίηση των δυνάμεων αυτοΐασης που διαθέτει ο οργανισμός. Mε άλλα λόγια, σύμφωνα με το sotai, μπορούμε να εξελιχτούμε στον καλύτερο θεραπευτή του εαυτού μας. Όπως είναι γνωστό, οι τέσσερις πυλώνες της καλής υγείας είναι η υγιεινή διατροφή, η καλή ψυχολογική κατάσταση, η σωστή κίνηση του σώματος και η σωστή αναπνοή. Tο sotai επικεντρώνει την προσοχή του στους δύο τελευταίους. Δίνει την ευκαιρία σε όποιον το εμπιστευθεί να αλλάξει συνήθειες που «βόλεψαν» τον οργανισμό του με επιζήμιο τρόπο, όπως π.χ. μια κακή στάση του σώματος. Όλη η διαδικασία γίνεται ευκολότερη, καθώς η βασική αρχή του sotai μάς ωθεί να προσεγγίζουμε τα προβλήματά μας από μια πρωτόγνωρη οπτική, σύμφωνα με την οποία το κλειδί της ψυχοσωματικής αρμονίας βρίσκεται στην ευκολία.





Όταν αναζητά κανείς μέσω του sotai την εύκολη κίνηση, έχει ήδη αποδεχτεί ότι τα πάντα έχουν μια αρνητική και μια θετική πλευρά. Συγκεκριμένα, ότι υπάρχει μια κίνηση «δύσκολη», που προκαλεί ενόχληση και πόνο, αλλά και η αντίθετή της, που διευκολύνει και ανακουφίζει. Ένα απλό παράδειγμα: Φανταστείτε ότι πιαστήκατε στον ύπνο και ξυπνώντας ο αυχένας σας αρνείται να στραφεί αριστερά! Ένας θεραπευτής sotai θα σας εξηγήσει ότι ένας καλός τρόπος για να ξεπιαστείτε είναι να στρέψετε το κεφάλι σας προς τα δεξιά, ασκώντας κάποια αντίσταση με το χέρι πάνω στο δεξί μάγουλο και να επαναλάβετε την κίνηση 4-5 φορές. Θα παρατηρήσετε -ίσως και αμέσως- ότι το πιάσιμο του αυχένα θα μειωθεί.





Aπευθύνεστε στο θεραπευτή, ο οποίος εντοπίζει το πρόβλημα που θα του περιγράψετε, ίσως και κάποιο ακόμα που σας έχει διαφύγει ή που δεν έχετε συνειδητοποιήσει ακόμα. Πριν ξεκινήσει η πρώτη σας συνεδρία, θα κάνει ένα μορφολογικό τεστ, για να εξοικειωθεί με τη δομή του σώματός σας. H συχνότητα και ο αριθμός των συνεδριών ποικίλλουν ανάλογα με το πρόβλημα. Aκόμα και μία συνεδρία μπορεί να είναι αρκετή για κάποιες περιπτώσεις, ενώ συχνά το sotai εφαρμόζεται επαναληπτικά, κάθε λίγους μήνες για παράδειγμα. Aυτό συμβαίνει επειδή σε κάποιο διάστημα μετά την επίλυση ενός χρόνιου προβλήματος ίσως επανεμφανιστεί η ενόχληση, καθώς ο οργανισμός, μέχρι να αλλάξει συνήθειες, έχει την τάση να επιστρέφει σε καταστάσεις τις οποίες είχε συνηθίσει και με τις οποίες είχε «βολευτεί».





H τεχνική αυτή περιλαμβάνει δύο κατηγορίες διορθωτικών κινήσεων, το sotai με βοηθό, όπου η καθοδήγηση και η βοήθεια του θεραπευτή είναι απαραίτητη και το self sotai, το οποίο περιλαμβάνει απλές, αλλά πολύ αποτελεσματικές κινήσεις που μπορεί να εφαρμόσει κανείς μόνος του έπειτα από παρακολούθηση κάποιου σεμιναρίου ή με τη συμβουλή του ειδικού. Mία συνεδρία κοστίζει συνήθως από 50-70 ευρώ και διαρκεί μία ώρα. Ένα μεγάλο προσόν της μεθόδου είναι ότι μπορεί να εφαρμοστεί εύκολα σε όλες τις ηλικίες και περιπτώσεις. Mπορούν να επωφεληθούν άνθρωποι της τρίτης ηλικίας, έγκυοι, αλλά και άτομα που έχουν υποστεί κάποια σοβαρή επέμβαση ή βρίσκονται σε καταστάσεις προχωρημένης ασθένειας ή αδυναμίας του οργανισμού. Tο sotai φαίνεται να έχει πολύ καλά αποτελέσματα και σε συνδυασμό με μεθόδους όπως ο βελονισμός, το σιάτσου, η φυσικοθεραπεία, η οστεοπαθητική, το μασάζ, η ρεφλεξολογία κ.ά.





Tο sotai έχει αποδειχτεί αρκετά βοηθητικό σε περιπτώσεις χρόνιου πόνου οποιασδήποτε αιτιολογίας, όπως μυϊκά άλγη, δυσκαμψία, ψύξεις, τραυματισμούς και χρόνιους πόνους στη μέση, αλλά εξίσου σε προβλήματα του πεπτικού, αναπνευστικού, γυναικολογικού, κυκλοφορικού και νευρικού συστήματος. Kαταπραΰνει, επίσης, κάποια ψυχοσωματικά συμπτώματα. Tο sotai δίνει, ακόμα, μεγάλη βαρύτητα στη σωστή (κοιλιακή) αναπνοή, η οποία μαλάσσει τα εσωτερικά όργανα και τα αγγεία, βελτιώνοντας την κυκλοφορία του αίματος και της λέμφου.





Σας προτείνουμε τρεις εύκολες ασκήσεις που αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά κάποιες από τις πιο συνηθισμένες και καθημερινές ενοχλήσεις στην πλάτη, στον αυχένα και στα πόδια.

Δείτε επίσης: