Παρατηρείτε ότι ο σύντροφός σας δεν βγαίνει εύκολα από το σπίτι και ανησυχεί πολύ. Ακόμα και στις πιο καλές σχέσεις, αν ο ένας σύντροφος έχει έντονο άγχος, αυτό μπορεί να στραγγίξει την ενέργεια και να επηρεάσει αρνητικά την εμπιστοσύνη και την οικειότητα. Όταν καταλάβετε πόσο το άγχος αλλάζει τη συμπεριφορά και τις σκέψεις ενός ανθρώπου, θα αντιμετωπίσετε καλύτερα αυτήν την κατάσταση και θα μπορέσετε να λειτουργήσετε περισσότερο σαν ομάδα.

 

  1. Δεν είστε στην ίδια σελίδα. Μπορεί να νιώσετε ότι μιλάτε διαφορετική γλώσσα και δεν μπορείτε να βρείτε κοινούς τόπους.
  2. Ο σύντροφός σας αποφεύγει συγκεκριμένα μέρη ή καταστάσεις. Η αποφυγή είναι στοιχείο κλειδί του άγχους. Αν το σούπερ μάρκετ πατάει τα κουμπιά του άγχους του, ίσως θα πρέπει να το αναλάβετε εσείς.
  3. Το ‘είμαι κουρασμένος’ σημαίνει στην πραγματικότητα ‘φοβάμαι’. Αν χρησιμοποιεί συνέχεια αυτήν τη φράση, τότε είναι μάλλον δικαιολογία. Οι άνθρωποι με κοινωνικό άγχος ανησυχούν ότι θα πουν κάτι ντροπιαστικό, επομένως το αποφεύγουν εντελώς.
  4. Το άγχος έχει σωματικό αντίπαλο. Οι κρίσεις πανικού μπορούν να γίνουν απίστευτα τρομακτικές γιατί τα συμπτώματα μοιάζουν με αυτά της καρδιακής προσβολής. Δώστε του χρόνο και χώρο μέχρι να πάρει βαθιές αναπνοές.
  5. Βλέπετε μόνο την κορυφή του παγόβουνου. Πολλοί από τους ανθρώπους που βιώνουν έντονο άγχος, δεν αποκαλύπτουν όλα όσα τους απασχολούν, ακόμα και όταν πρόκειται για τους πιο κοντινούς τους ανθρώπους.
  6. Βοηθά η δική σας ηρεμία. Όταν ο σύντροφός σας αγχώνεται, το τελευταίο που χρειάζεται είναι να πάθετε ακριβώς το ίδιο. Αν παραμείνετε ήρεμη και δείξετε κατανόηση, αυτό θα αποτρέψει την κορύφωση του άγχους.
  7. Βρείτε έναν τρόπο να συνδεθείτε. Προσπαθήστε να μπείτε στη θέση του σκεπτόμενη το πώς έχετε βιώσει εσείς το άγχος. Μέσα από την ενσυναίσθηση, θα μπορέσετε να τον ακούσετε και να συνδεθείτε.
  8. Είναι οκ να δείξετε εκτίμηση και υποστήριξη. Δεν χρειάζεται να τον διευκολύνετε στα πάντα ώστε να μην αναλάβει ο ίδιος τις ευθύνες του. Μπορείτε όμως να του δείχνετε πόσο πολύ πιστεύετε σε εκείνον και τις δυνατότητές του.
  9. Ίσως χρειάζεται επαγγελματική βοήθεια. Όλοι έχουμε στιγμές άγχους, αλλά όταν αυτό δημιουργεί προβλήματα στην καθημερινότητα και τις σχέσεις, τότε ήρθε η ώρα να ζητήσουμε βοήθεια γιατί μάλλον πρόκειται για διαταραχή άγχους.
  10. Να ξέρετε πότε να μένετε εκτός. Υπάρχουν πολλά που μπορείτε να κάνετε, αλλά υπάρχει και ένα όριο. Και μπορείτε να ενημερώσετε το σύντροφό σας για το πότε καταλαβαίνετε, αλλά δεν μπορείτε να κάνετε κάτι παραπάνω.
Δείτε επίσης: