Είναι ένα σενάριο με το οποίο μπορούν να ταυτιστούν πολλές γυναίκες. Καταφέρνουμε να χάσουμε βάρος αλλά το ξαναπαίρνουμε μέσα σε 6 μήνες. Και ο φαύλος κύκλος συνεχίζεται. Έρευνα που παρουσιάστηκε στο επιστημονικό συνέδριο του Οργανισμού Αμερικανικής Καρδιάς, βρήκε ότι οι γυναίκες που κάνουν γιογιό δίαιτες για απώλεια έστω και 5 κιλών, έχουν υψηλότερο ρίσκο για καρδιακή νόσο από εκείνες που δεν τις έχουν ακολουθήσει ποτέ.

Στη μελέτη, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Κολούμπια συγκεντρώθηκαν σε 485 γυναίκες, ρωτώντας τους πόσες φορές είχαν χάσει και ξαναπάρει τουλάχιστον 5 λεπτά σε οποιαδήποτε χρονιά. Ο μέσος όρος ηλικίας ήταν τα 37 και ο μέσος δείκτης μάζας σώματος στο 26 (άρα υπέρβαρη). Δεν αποτέλεσε έκπληξη το ότι οι ερευνητές βρήκαν κάτι αρκετά σύνηθες. Το 73% των συμμετεχουσών ανέφεραν ότι είχαν χάσει και ξαναπάρει κιλά τουλάχιστον μία φορά ενώ κάποιες το βίωσαν μέχρι και 20 φορές στη μέχρι τώρα ζωή τους. Αυτό σήμαινε ότι είχαν πολύ χαμηλά σκορ στις 7 μεθόδους προστασίας της υγείας:

  1. Καλύτερη διατροφή
  2. Δραστήρια ζωή
  3. Απώλεια βάρους
  4. Παραίτηση από το κάπνισμα
  5. Μείωση ζαχάρου
  6. Διαχείριση χοληστερόλης
  7. Διαχείριση πίεσης

Δεν είναι η πρώτη φορά που οι έρευνες μας δείχνουν ότι οι δίαιτες γιογιό είναι επιβλαβείς για την υγεία. Μία μελέτη του 2018 συνέδεσε τις αλλαγές στο βάρος με μεγαλύτερο ρίσκο θνησιμότητας. Αυτό που μπορούμε να αναγνωρίσουμε είναι ότι τα διατροφικά πλάνα που υπόσχονται απώλεια περισσότερων από 2 κιλά την εβδομάδα, εγγυώνται βέβαιη αποτυχία. Χάνουμε γρήγορα τα κιλά αλλά μετά δεν μπορούμε να τα διατηρήσουμε.

Ένας καλύτερος τρόπος να χάσουμε βάρος είναι να τρώμε έχοντας στο μυαλό μας την υγεία μας. Καταναλώνουμε λοιπόν πολλές θρεπτικές τροφές, με βασικές την καθαρή πρωτεΐνη, φρούτα, λαχανικά και προϊόντα ολικής άλεσης, χάνοντας κιλά με αργό και σταθερό ρυθμό.

 

 

Δείτε επίσης: