Οι περισσότεροι άνθρωποι απολαμβάνουν να κοιμούνται κάποιες ώρες παραπάνω το Σαββατοκύριακο, μεταθέτοντας το πρωινό για μερικές ώρες αργότερα και αντικαθιστώντας το με το διάσημο brunch. Ωστόσο, οι ερευνητές προειδοποιούν πως η κατανάλωση γευμάτων αργότερα από την συνηθισμένη ώρα μέσα στην ημέρα ενδέχεται να προκαλέσει αύξηση του σωματικού βάρους, ακόμα και αν καταναλώνεται η ίδια ποσότητα θερμίδων. Οι επιστήμονες μάλιστα, διαπίστωσαν ότι τα άτομα που έτρωγαν τρεις ώρες αργότερα τα Σαββατοκύριακα είχαν αυξημένο δείκτη μάζας σώματος κατά 1.3 μονάδες, συγκριτικά με όσους παρέμεναν πιστοί στο πρόγραμμά τους, διαπίστωση που δεν φάνηκε να επηρεάζεται από την ποιότητα της τροφής ή από το πόσο κοιμόντουσαν ή γυμνάζονταν.

Υπεύθυνο το βιολογικό ρολόι

Με την απότομη αλλαγή της ώρας που τρώμε ενδέχεται να συσσωρευτεί επιπλέον λίπος γύρω από την μέση, επειδή ο οργανισμός δεν έχει συνηθίσει να διασπά τις τροφές εκείνη την ώρα, υποστηρίζουν οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βαρκελώνης, τονίζοντας ότι το βιολογικό ρολόι προετοιμάζει τον μεταβολισμό για την διάσπαση της τροφής κατά την διάρκεια συγκεκριμένων ωρών. Τα κύτταρα μας είναι έτσι προγραμματισμένα, ώστε να γνωρίζουν πότε πρέπει να ξοδέψουν ενέργεια για να αποθηκεύσουν ή να χρησιμοποιήσουν ένα θρεπτικό συστατικό.

Επιβράδυνση του μεταβολισμού

Ο μεταβολισμός επιβραδύνεται όταν πρέπει να διασπάσει την τροφή σε χρονικό πλαίσιο που δεν έχει συνηθίσει, γεγονός που οδηγεί στην συσσώρευση παραπάνω λίπους στον οργανισμό. Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξαν οι ερευνητές, αφού παρακολούθησαν περισσότερους από 1.100 φοιτητές από την Ισπανία και το Μεξικό ενώ όσο μεγαλύτερη ήταν η χρονική διαφορά μεταξύ των καθημερινών ημερών και του Σαββατοκύριακου τόσο πιθανότερο να συσσωρευτεί περισσότερο λίπος.

Η επικεφαλής ερευνήτρια Maria Fernanda Zerón-Rugerio υποστήριξε ότι σύμφωνα με τα ευρήματα, τα άτομα που είναι υπέρβαρα θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν ένα σταθερό χρονοδιάγραμμα κατανάλωσης των γευμάτων τους, ως μέθοδο απώλειας του περιττού βάρους. Όσο για την διαπίστωση, τόνισε ότι πράγματι το βιολογικό ρολόι αποσυντονίζεται, αφού το σώμα δεν μπορεί να ανιχνεύσει την διαφορά ανάμεσα στο Σαββατοκύριακο και τις υπόλοιπες μέρες.

Πρέπει να κόψουμε το brunch;

Πριν πανικοβληθείτε, είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι δεν είναι απαραίτητο να κόψετε το brunch αλλά κυρίως να προσπαθείτε να ξυπνάτε ίσως λίγο νωρίτερα. Από την άλλη, πρέπει να έχετε κατά νου ότι το κλειδί για ένα σταθερό βάρος είναι οι υγιεινές διατροφικές επιλογές, που παρέχουν στον οργανισμό όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.

Ακολουθήστε το στο Google News