Πολλά είναι τα οφέλη του τακτικού stretching στον οργανισμό, καθώς όχι μόνο αυξάνει την ευλυγισία, που αποτελεί έναν σημαντικό παράγοντα της φυσικής κατάστασης, αλλά μπορεί επίσης να βελτιώσει την στάση του σώματος, να μειώσει το άγχος όπως και τους πόνους. Οι πιο συνηθισμένες μορφές του περιλαμβάνουν το στατικό stretching, κατά το οποίο παραμένετε τεντωμένοι για ένα χρονικό διάστημα μεταξύ δέκα και τριάντα δευτερολέπτων και το δυναμικό, που περιλαμβάνει ενεργές κινήσεις που προκαλούν το τέντωμα των μυών. Όποια μορφή και αν επιλέξετε, σας χαρίζει απλόχερα:

Αύξηση της ευκαμψίας

Το τακτικό stretching βελτιώνει την ευκαμψία σας, κάτι που μπορεί να σας βοηθήσει κατά την εκτέλεση καθημερινών δραστηριοτήτων. Επιπλέον μπορεί να «καθυστερήσει» την μειωμένη κινητικότητα που προκύπτει με την γήρανση.

Αύξηση του εύρους της κίνησης

Όταν αυξάνεται το εύρος της κίνησης των αρθρώσεων, τότε μπορείτε να απολαύσετε μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων. Για να αυξήσετε το εύρος της κίνησης, μπορείτε να δοκιμάσετε τόσο το στατικό όσο και το δυναμικό.

Αύξηση της ροής του αίματος στους μυς

Όταν κάνετε stretching τακτικά μπορείτε να βελτιώσετε την κυκλοφορία σας. Η βελτιωμένη κυκλοφορία αυξάνει την ροή του αίματος στους μυς, γεγονός που μπορεί να μειώσει τον χρόνο ανάρρωσης όπως και τον μυϊκό πόνο.

Βελτίωση της στάσης

Οι μυϊκές ανισορροπίες είναι συχνό φαινόμενο και μπορεί να οδηγήσουν σε κακή στάση του σώματος. Έχει ωστόσο, διαπιστωθεί ότι το τέντωμα συγκεκριμένων μυϊκών ομάδων πιθανόν να μειώσει τον μυοσκελετικό πόνο, συμβάλλοντας καθοριστικά στην βελτίωση της στάσης του σώματος

Μείωση του άγχους

Το stretching είναι ιδανικό για την ανακούφιση από το άγχος. Όταν αντιμετωπίζετε άγχος, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα οι μυς σας να είναι γεμάτοι ένταση. Αυτό συμβαίνει, επειδή οι μυς τείνουν να σφίγγουν ως απάντηση στο σωματικό και συναισθηματικό στρες. Μπορείτε να δοκιμάσετε να εστιάσετε σε περιοχές του σώματός σας, όπου το άγχος τείνει να συσσωρεύεται, όπως το λαιμό, τους ώμους και την πλάτη σας.

Ακολουθήστε το στο Google News
Δείτε επίσης: