Γυμνάζεστε τακτικά, τρώτε ισορροπημένα και παρ’ όλα αυτά η ζυγαριά δείχνει ότι το βάρος σας αυξήθηκε; Ενώ μπορεί εύκολα το νούμερο στη ζυγαριά να σας ταράξει (ειδικά αν πιστεύετε ότι τα έχετε κάνει όλα σωστά), δεν πρέπει να σας προκαλεί πανικό. Ακολουθούν όσα πρέπει να γνωρίζετε εάν βλέπετε το βάρος σας να αυξάνεται ενώ γυμνάζεστε και ακολουθείτε μια υγιεινή διατροφή.

*Κατακράτηση υγρών

Η ισορροπία των υγρών στον οργανισμό σας μπορεί να επηρεάσει το βάρος σας. Σκέφτεστε ότι χάσατε αμέσως λίγα κιλά μετά από μια έντονη προπόνηση; Μην ενθουσιάζεστε: είναι απλώς η απώλεια νερού μέσω του ιδρώτα. Από την άλλη, αν βλέπετε μεγαλύτερο αριθμό στη ζυγαριά, αυτό θα μπορούσε να οφείλεται στην κατακράτηση υγρών που συμβαίνει μερικές φορές μετά την προπόνηση. Ειδικά όταν ξεκινάτε να προπονείστε με βάρη μπορεί να δείτε το βάρος σας να αυξάνεται, επειδή ο οργανισμός σας αποθηκεύει μυϊκό γλυκογόνο για να καλύψει τις αυξημένες ενεργειακές ανάγκες των μυών σας. Αυτή η αντίδραση προκαλεί την απότομη αύξηση του βάρους σας λόγω των συγκρατούμενων υγρών.

*Φυσιολογικές μεταβολές στον οργανισμό

Έχετε παρατηρήσει ότι αμέσως (ή ακόμη και 1-2 ημέρες) μετά από μια έντονη προπόνηση αυξάνεται το βάρος σας; Αυτό είναι φυσιολογικό και δεν σημαίνει ότι αυξάνεται πραγματικά το βάρος σας. Το βάρος σας είναι ένας συνδυασμός μυών, λίπους, οστών, του εγκεφάλου και του νευρικού συστήματος, του συνδετικού ιστού, του αίματος, της λέμφου, των εντερικών αερίων, των ούρων και του αέρα που μεταφέρετε στους πνεύμονές σας. Αμέσως μετά από μια προπόνηση, το ποσοστό μάζας σε καθεμία από αυτές τις κατηγορίες μπορεί να μετατοπιστεί έως και 15 %. Επομένως, αν παίρνετε βάρος ενώ γυμνάζεστε και τρώτε υγιεινά, πιθανότατα δεν είναι ο τύπος αύξησης βάρους που νομίζετε.

*Αύξηση της μυϊκής μάζας

Η ζυγαριά δεν μπορεί να σας παρέχει μια πλήρη εικόνα της κατάστασης. Για παράδειγμα, αν συνδυάζετε την τακτική γυμναστική με μια ισορροπημενη διατροφή μπορεί να χάνετε λίπος ενώ παράλληλα να αυξάνετε τη μυϊκή σας μάζα. Αυτή είναι μια σημαντική αλλαγή στο πώς δείχνει το σώμα σας (και φυσικά μια θετική αλλαγή για την κατάσταση της υγείας σας), η οποία δεν αποτυπώνεται πάντα στο νούμερο που βλέπετε να αναγράφεται στη ζυγαριά.

Ο βασικός σας στόχος όταν γυμνάζεστε για να χάσετε βάρος είναι να χάνετε λίπος και παράλληλα να αυξάνετε τη μυϊκή σας μάζα. Η πιο εύκολη και αξιόπιστη μέθοδος για να παρακολουθήσετε την πραγματική πρόοδό σας είναι η λιπομέτρηση από διαπιστευμένο διατροφολόγο. Ακόμη και οι ζυγαριές με λιπομετρητή αποτελούν μια επισφαλή μέθοδο μέτρησης του ποσοστού σωματικού λίπους. Και με τις καλύτερες ζυγαριές αυτού του είδους, το περιθώριο σφάλματος είναι της τάξης του 4%, ενώ με τα πιο φτηνά μοντέλα μπορεί να είναι σημαντικά μεγαλύτερο.

Ακολουθήστε το στο Google News