Η εμφάνιση κυτταρίτιδας αποτελεί πηγή άγχους για πολλές γυναίκες. Πρόκειται για μια διαταραχή της ομοιομορφίας του δέρματος, με αποτέλεσμα τη δημιουργία εικόνας «φλοιού πορτοκαλιού».

Πέρα των όποιων άλλων αιτιών εμφάνισής της, οφείλεται σε σημαντικό βαθμό στην κακή διατροφή, την έλλειψη φυσικής δραστηριότητας και ενδεχομένως την αύξηση βάρους (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι κυτταρίτιδα έχουν μόνο γυναίκες με αυξημένο σωματικό βάρος). Κατά συνέπεια, η καταπολέμηση της κυτταρίτιδας θα πρέπει να περιλαμβάνει και αλλαγές στη διατροφή. Ας δούμε τι ακριβώς πρέπει να γίνει:

Απώλεια βάρους (η κυτταρίτιδα φεύγει τελευταία)

Η απώλεια βάρους και η αποσυμφόρηση τοπικά σίγουρα μπορούν να βοηθήσουν στην καλύτερη αιμάτωση των λιποκυττάρων.

Διατροφικές αλλαγές

Ο πιο σημαντικός διατροφικός στόχος είναι η βελτίωση της μικροκυκλοφορίας των αγγείων που αιματώνουν τα λιποκύτταρά μας.

Γι’ αυτό:

  • Μειώστε την κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών: Κόκκινο κρέας (μοσχάρι, χοιρινό, αρνί, κατσίκι), κίτρινα τυριά, πλήρη γαλακτοκομικά (γάλα και γιαούρτι), γλυκά, παγωτά, σοκολάτα, πατατάκια, νάτσος, τηγανητά αποτελούν τρόφιμα που τα περιέχουν και πρέπει να τα περιορίσετε. Επιλέγετε περισσότερα πουλερικά, όπως το κοτόπουλο και τη γαλοπούλα, τρώτε ψάρι και προτιμάτε γάλα, γιαούρτι και τυρί χαμηλά σε λιπαρά.
  • Περιορίστε τη ζάχαρη, όπου και αν βρίσκεται (π.χ. στα ροφήματα, σε γλυκά κ.α.).
  • Μειώστε το αλάτι που βάζετε στο φαγητό και το μαγείρεμα, αλλά και το κρυφό αλάτι από τροφές όπως τα αλμυρά τυριά, τα αλλαντικά, οι αλατισμένοι ξηροί καρποί, τα καπνιστά και κονσερβοποιημένα τρόφιμα, οι έτοιμες σος, το φαγητό εκτός σπιτιού. Το αλάτι δυσχεραίνει την καλή αιμάτωση των λιποκυττάρων και το σύστημα φυσικής αποτοξίνωσης του οργανισμού σας.
  • Τρώτε άφθονα φρούτα και λαχανικά (τουλάχιστον 5 μερίδες καθημερινά – στόχος ο οποίος μπορεί να επιτευχθεί με την κατανάλωση τουλάχιστον 2-3 φρούτων και μίας μεγάλης σαλάτας ημερησίως).
  • Πίνετε αρκετό νερό, φυσικά αφεψήματα και φρέσκους χυμούς από φρούτα και λαχανικά.

Ενισχύστε τη φυσική σας δραστηριότητα

Η άσκηση βελτιώνει επίσης την κυκλοφορία, συμβάλλει στην ενεργοποίηση των μηχανισμών φυσικής αποτοξίνωσης και φυσικά μας βοηθάει να χάσουμε βάρος και λίπος.

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία τον κ. Χάρη Γεωργακάκη, κλινικό διαιτολόγο–διατροφολόγο, MSc στην Κλινική Διατροφή, αντιπρόεδρο του Ελληνικού Ιδρύματος Καρδιαγγειακής Υγείας και Διατροφής.

Ακολουθήστε το στο Google News