Χαρακτηριστικό της περιόδου των γιορτών είναι τα λαχταριστά εδέσματα και τα απολαυστικά γλυκά, που θα δούμε τόσο στο χριστουγεννιάτικο όσο και στο πρωτοχρονιάτικο τραπέζι. Όπως πάντα έτσι και αυτήν την φορά το μέτρο είναι ο «σύμμαχός» μας για να απολαύσουμε τα υπέροχα γεύματα, δίχως να «ξεφύγουμε»θερμιδικά.

Εξισορροπώντας απόλαυση και θερμίδες

Μερικές από τις πρακτικές που μπορείτε να δοκιμάσετε για να απολαύσετε δίχως τύψεις ή δεύτερες σκέψεις αλλά με μέτρο, περιλαμβάνουν:

*Μην «κρατάτε χώρο» για το τραπέζι

Είναι σημαντικό να μην παραμένετε νηστικοί για πολλές ώρες ή ακόμα και για μεγάλο μέρος της ημέρας μόνο και μόνο επειδή θα φάτε στο γιορτινό τραπέζι, καθώς έτσι το αίσθημα της πείνας αυξάνεται σημαντικά με αποτέλεσμα να καταναλώσετε αρκετά μεγαλύτερες ποσότητες το βράδυ.

Αντίθετα, δοκιμάστε να τρώτε μικρά και συχνά γεύματα για να διατηρήσετε την γλυκόζη στο αίμα σε φυσιολογικά επίεπδα, διατηρώντας τον μεταβολισμό σας σε εγρήγορση και αποτρέποντας την απόθηκευση λίπους.

*Παραμείνετε επιλεκτικοί

Τα φαγητά σίγουρα θα είναι πολλά και γευστικά, αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει και να φάτε από όλα. Αντ’αυτού ίσως θα ήταν καλύτερο να είστε επιλεκτικοί «κρατώντας» τις θερμίδες για να γευτείτε με μέτρο φαγητά που δεν τρώτε κάθε μέρα.

Μια καλή επιλογή από το εορταστικό μενού που συνδυάζει πρωτεΐνη με χαμηλή περιεκτικότητα λίπους είναι η γαλοπούλα. Απολαύστε κάθε μπουκιά στο πιάτο σας, δίχως να σκέφτεστε κάτι άλλο. Να είστε συνειδητά παρόντες για να απολαύσετε εκτός του φαγητού και την όμορφη στιγμή με τα αγαπημένα σας πρόσωπα.

*Ναι στα γλυκά.. αλλά σε ποια;

Το μέτρο και η επιλεκτικότητα θα σας βοηθήσει και σε αυτήν την περίπτωση. Τα μελομακάρονα και οι κουραμπιέδες έχουν πάλι την τιμητική τους και εδώ και καιρό έχουν κάνει την… είσοδό τους στο σπίτι μας. Προσπαθήστε όμως και πάλι να επιλέξετε γλυκά που δεν καταναλώνετε συχνά.

Η κατανάλωση γλυκών δεν συνεπάγεται απαραίτητα αύξηση του βάρους σας. Για να απολαμβάνετε λοιπόν τα αγαπημένα σας εορταστικά γλυκίσματα χωρίς να ανησυχείτε για τα κιλά σας, φροντίστε να έχετε μέτρο στην κατανάλωση και να περιορίζετε την πρόσληψη θερμίδων από τις υπόλοιπες τροφές.

*Βγείτε μια βόλτα

Εξίσου σημαντικό είναι να μην ξεχνάτε να μετακινήστε κατά την περίοδο των γιορτών. Αφού φάτε ή μόλις ξυπνήσετε, δοκιμάστε να περπατήσετε για περίπου σαράντα λεπτά ή και μισή ώρα για να ενισχύσετε την λειτουργία του μεταβολισμού, να αποφύγετε την δυπεψία και να διώξετε το ενοχλητικό φούσκωμα.

Ακολουθήστε το στο Google News