Αν και η άσκηση είναι αρκετά απλή, το να μάθετε πώς να κάνετε μια σανίδα με σωστή τεχνική και φόρμα αποτελεί πρόκληση για τους περισσότερους. Σίγουρα, απλά κρατάτε τον εαυτό σας ψηλά στα χέρια και τα πόδια σας, αλλά υπάρχουν αρκετά λάθη που είναι εύκολο να κάνετε, χωρίς να το καταλάβετε και τελικά να μειώσετε την αποτελεσματικότητα της άσκησης, αυξάνοντας τον κίνδυνο τραυματισμών.

Η σανίδα δεν γυμνάζει απλά τους κοιλιακούς

Το να κάνετε σωστά σανίδα είναι αρκετά κουραστικό και αυτό διότι, σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι μια άσκηση ενδυνάμωσης ολόκληρου του σώματος. Όταν εκτελείται με τη σωστή φόρμα, δουλεύετε μια ποικιλία μυϊκών ομάδων, όπως το στήθος, η πλάτη, οι κοιλιακοί, οι ώμοι, οι γλουτιαίοι και το εσωτερικό των μηρών.

Πρέπει να δεσμεύσετε όλους αυτούς τους μύες ταυτόχρονα για να ισορροπήσετε, να κρατήσετε το σωματικό σας βάρος μακριά και πάνω από το δάπεδο, διατηρώντας ταυτόχρονα το σώμα σας σε σωστή ευθυγράμμιση.

Υπάρχουν πολλές παραλλαγές σανίδων για να διαλέξετε, από την τυπική ψηλή σανίδα μέχρι και την πλαϊνή, γνωστή και ως side plank. Αν και η καθεμία είναι τεχνικά μια άσκηση για ολόκληρο το σώμα, οι ειδικοί μας εξηγούν ότι διαφορετικοί τύποι σανίδων «στοχεύουν» σε διαφορετικές περιοχές.

Λάθη που θέλετε να αποφύγετε

Για να αποκομίσετε το μέγιστο όφελος από την άσκηση, μην εστιάζετε στο πόσο μπορείτε να κρατήσετε μια σανίδα. Αντίθετα δώστε προσοχή στο να διατηρείτε το σώμα σας ίσιο και σε σωστή ευθυγράμμιση, ώστε να μπορείτε να δεσμεύετε αποτελεσματικά όλους τους μυς.

Μόλις νιώσετε ότι χάνετε τη φόρμα σας, κάντε ένα διάλειμμα, ξεκουραστείτε για λίγο και μετά προσπαθήστε να επιστρέψετε και πάλι με την σωστή φόρμα.

Τα συνηθισμένα λάθη περιλαμβάνουν το να κλειδώνετε τους αγκώνες σας, να αφήνετε τους γοφούς σας να πέφτουν προς τα κάτω, καθώς κουράζεστε και να σηκώνετε τους γλουτούς σας προς τα πάνω προκειμένου να διευκολυνθείτε.

Ενώ οποιαδήποτε παραλλαγή της άσκησης είναι αποτελεσματική, η σωστή ευθυγράμμιση είναι το κλειδί για να τονώσετε πραγματικά τον πυρήνα σας.

Ακολουθήστε το στο Google News