Μέσα στην ημέρα μας όλοι βιώνουμε στιγμές που ενέργεια και διάθεση ξαφνικά «πέφτουν» κι αν όχι κατακόρυφα, σίγουρα αισθητά. Τότε θα στραφούμε σε ένα από τα αγαπημένα μας σνακ, είτε πρόκειται για ένα smoothie γεμάτο πρωτεΐνες, είτε ένα brownie αμυγδάλου σε συνδυασμό με latte βρώμης, η στροφή στην κουζίνα για τονώσουμε την ενέργειά μας είναι η πιο ασφαλής επιλογή.

Ωστόσο, εάν διαπιστώσετε ότι νιώθετε περισσότερο «πεσμένοι» αφού φάτε, τότε είναι πολύ πιθανό να καταναλώσατε εν αγνοία σας ένα τρόφιμο που έχει αρνητικό αντίκτυπο στα επίπεδα της σεροτονίνης στο σώμα, της feel-good ορμόνης, που μας χαρίζει την καλή μας διάθεση.

Σεροτονίνη… η ωφέλιμη

Πράγματι, ενώ από το φαγητό παίρνετε κυριολεκτικά την ενέργεια που χρειάζεστε για να περάσετε την ημέρα σας, κάθε τροφή δεν θα σας ωφελήσει το ίδιο. Μάλιστα, υπάρχουν μερικά σνακ που μπορούν να ενισχύσουν τη σεροτονίνη του σώματός σας καθώς και τροφές που την «μειώνουν».

Βοηθά στη ρύθμιση πολλών λειτουργιών στον εγκέφαλο και στο σώμα, συμπεριλαμβανομένης της διάθεσης, του ύπνου, της υγείας των οστών, της πήξης του αίματος και του σχηματισμού μνήμης. Τα ισορροπημένα επίπεδα σεροτονίνης μας βοηθούν να ρυθμίζουμε τα συναισθήματά μας και να σταθεροποιούμε τη διάθεσή μας, γι’ αυτό συχνά την αποκαλούν φυσικό σταθεροποιητή της διάθεσης.

Τα τρόφιμα που την μειώνουν

Οι τρεις βασικές τροφές που μειώνουν τα επίπεδα σεροτονίνης, σύμφωνα με ειδικούς νευροεπιστήμονες, περιλαμβάνουν:

Σνακ με ζάχαρη

Μια δίαιτα που περιλαμβάνει εκλεπτυσμένα συστατικά μπορεί να επηρεάσει την παραγωγή σεροτονίνης του σώματός σας, η οποία με τη σειρά της μπορεί να επηρεάσει τη διάθεσή σας.

Τα ροφήματα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, τα συσκευασμένα γλυκά αλλά και τα δημητριακά με ζάχαρη μπορεί να μειώσουν την ποσότητα της τρυπτοφάνης, η οποία επιτρέπει την παραγωγή σεροτονίνης, και βιταμινών Β στη διατροφή μας και να επηρεάσει την ικανότητά μας να παράγουμε σεροτονίνη όταν χρειάζεται.

Σνακ με trans λιπαρά

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να αποφύγετε τα τρόφιμα με τρανς λιπαρά, συμπεριλαμβανομένης της ικανότητάς τους να μειώνουν τα επίπεδα σεροτονίνης. Αυτά περιλαμβάνουν δημοφιλή αλμυρά σνακ όπως μερικά επεξεργασμένα chips, πίτσα, συσκευασμένα αρτοσκευάσματα και άλλες επιλογές γρήγορου φαγητού.

Επεξεργασμένα τρόφιμα

Τα επεξεργασμένα τρόφιμα μπορούν πράγματι να προκαλέσουν μείωση στα επίπεδα της σεροτονίνης σας. Όπως μας εξηγούν οι ειδικοί, αυτές οι τροφές, όταν καταναλώνονται υπερβολικά με την πάροδο του χρόνου, μπορούν να επηρεάσουν την υγεία του εντέρου μας, όπου παράγεται το μεγαλύτερο μέρος της σεροτονίνης του σώματος.

Ακολουθήστε το στο Google News