Οι δυνατοί γλουτοί είναι ιδιαίτερα σημαντικοί στην καθημερινότητά μας και συχνά μόνο όταν αποδυναμωθούν καταλαβαίνουμε πόσο τους χρειαζόμαστε για να κινούμαστε άνετα και με ευκολία. Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι γλουτοί μας αποτελούνται από τρεις μύς: τον μέγιστο γλουτιαίο, τον μέσο γλουτιαίο και τον ελάχιστο γλουτιαίο. Καθένας είναι υπεύθυνος για την παραγωγή ή την υποβοήθηση μιας συγκεκριμένης κίνησης στην άρθρωση του ισχίου.

 Γιατί είναι σημαντικοί οι δυνατοί γλουτοί

Η οικοδόμηση ή η διατήρηση της δύναμης σε αυτή τη συγκεκριμένη ομάδα μυών μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση τον πόνο, καθώς και τη βελτίωση της λειτουργικής ικανότητας και της ποιότητας ζωής. Αυτό συμβαίνει επειδή οι γλουτιαίοι μύες είναι μερικοί από τους βασικούς μας κινητήριους παράγοντες, που μας τροφοδοτούν σε κάθε είδους δραστηριότητες.

Ο ισχυρός μέσος και ελάχιστος γλουτιαίος θα μπορούσε να σημαίνει λιγότερο πόνο στα γόνατα όταν ανεβαίνετε σκάλες, αναφέρουν χαρακτηριστικά οι ειδικοί. Οι δυνατοί μύες του μέγιστου γλουτιαίου μπορούν να βοηθήσουν να προλάβετε το λεωφορείο πριν φύγει από την στάση, συμπληρώνουν. Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να καταλάβετε εάν οι γλουτοί σας είναι αρκετά δυνατοί για να σας υποστηρίξουν είναι να γνωρίζετε τις ενδείξεις που μπορεί να σηματοδοτούν την αδυναμία τους.

Μήπως είναι αδύναμοι;

Οι τρεις χαρακτηριστικές ενδείξεις, περιλαμβάνουν:

Πόνος στην μέση ή την περιοχή της λεκάνης

Συχνά, ο πόνος στη μέση συνδέεται με έναν αδύναμο πυρήνα. Αλλά κάτι που οι περισσότεροι άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν και επισημαίνουν οι ειδικοί, είναι ότι ο πυρήνας σας δεν αποτελείται μόνο από τους κοιλιακούς σας μύες.  «Ο πυρήνας σας αποτελείται από πολλούς μύες, συμπεριλαμβανομένων των γλουτών σας», εξηγούν οι ειδικοί. Συχνά, οι αδύναμοι γλουτιαίοι μπορεί να συνδέονται με πόνο στη μέση ή στην ιερολαγόνια άρθρωση, η οποία συνδέει την οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης με τη λεκάνη σας.

Η μειωμένη δύναμη στους γλουτούς μπορεί να αλλάξει τη βέλτιστη ευθυγράμμιση της στάσης σας και τη θέση της λεκάνης στην ορθοστασία ή κατά την άσκηση. Εάν η μέση σας δεν είναι αρκετά δυνατή για να κρατήσει τα πάντα στη θέση τους, θα μπορούσε να προκαλέσει έξτρα πίεση και πόνο στην οσφυοπυελική περιοχή.

Δυσκολεύεστε στις σκάλες

Οι γλουτοί αποτελούν μία από τις βασικές ομάδες που μας βοηθούν να ανέβουμε και να κατέβουμε σκάλες ή υψώματα. Με ισχυρότερους γλουτούς, μπορεί να παρατηρήσετε λιγότερο πόνο και δυσφορία ανεβοκατεβαίνοντας τις σκάλες, μας λένε οι ειδικοί.

Αν λοιπόν, παρατηρήσετε έντονη ενόχληση στους γλουτούς καθώς ανεβοκατεβαίνετε, τότε μάλλον χρειάζεστε ενδυνάμωση.

Κουράζεστε ακόμα και όταν στέκεστε για λίγο

Οι αδύναμοι γλουτιαίοι είναι μια κοινή παρενέργεια της καθιστικής ζωής. Το να κάθεστε για παρατεταμένες χρονικές περιόδους μπορεί να οδηγήσει σε σύνδρομο νεκρών γλουτών, γνωστό και ως γλουτιαία αμνησία. Αυτό μπορεί να εκδηλωθεί ως μούδιασμα στους γλουτούς ή ένα αίσθημα ταλάντωσης καθώς προσπαθείτε να σηκωθείτε, μας εξηγούν οι ειδικοί.

«Αν το περπάτημα για παρατεταμένες αποστάσεις ή η ορθοστασία για περισσότερο από 10 λεπτά προκαλεί ενόχληση στην περιοχή της μέσης ή της ιερολαγόνιας άρθρωσης, η ενδυνάμωση των γλουτών μπορεί επίσης να είναι χρήσιμη για την ανακούφιση της ενόχλησης.

Ακολουθήστε το στο Google News