Το BMR, γνωστό και ως μεταβολικός ρυθμός ηρεμίας, πρόκειται για την ενέργεια που χρειάζεται το σώμα για να αντλεί αίμα από την καρδιά, να αναπνέει, να διατηρεί τους ιστούς όπως οι μύες και να ρυθμίζει τη θερμοκρασία. Το BMR αντιπροσωπεύει περίπου το 60 έως 70% της ενεργειακής σας δαπάνης. Ο μεταβολισμός σας όμως, αποτελείται και από δύο ακόμα μέρη, την καθημερινή σας φυσική δραστηριότητα, που ονομάζεται θερμογένεση δραστηριότητας, και η θερμική επίδραση της τροφής, δηλαδή οι θερμίδες που χρησιμοποιούνται για την πέψη των τροφίμων και τη μετατροπή τους σε ενέργεια.

Ενώ το BMR μας παραμένει σχεδόν σταθερό, μπορείτε προσωρινά να επηρεάσετε τη θερμική σας επίδραση σε αυτόν ανάλογα με τον τύπο τροφής που καταναλώνετε, επειδή ορισμένα τρόφιμα απαιτούν περισσότερες θερμίδες για να μετατραπούν σε ενέργεια από άλλα τρόφιμα.

Γιατί το λευκό ψωμί βλάπτει τον μεταβολισμό;

Τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, για παράδειγμα, έχουν υψηλή θερμική επίδραση, που σημαίνει ότι απαιτούν από το σώμα σας να εργαστεί σκληρότερα για να τα αφομοιώσει, αναζωογονώντας τον μεταβολισμό σας.

Ταυτόχρονα, υπάρχουν τροφές που δεν τον ενεργοποιούν εξίσου και μπορούν πραγματικά να βλάψουν το μεταβολισμό σας. Μία από αυτές τις τροφές που αποτελούνται από απλά σάκχαρα χωρίς φυτικές ίνες είναι το λευκό ψωμί.

Οι ειδικοί μας εξηγούν ότι από το λευκό αλεύρι έχουν αφαιρεθεί όλα τα θρεπτικά συστατικά του, όπως οι φυτικές ίνες. Η αφαίρεση των φυτικών ινών κάνει το λευκό ψωμί εύκολο και γρήγορο στην πέψη, έτσι ώστε ο μεταβολισμός σας να μην χρειάζεται να λειτουργεί με υψηλότερο ρυθμό και να καίει περισσότερες θερμίδες για να το διασπάσει.

Άλλες τροφές με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, που επιβραδύνουν τον μεταβολισμό περιλαμβάνουν γκρανόλα, λευκό ρύζι, μακαρόνια, μπισκότα, κέικ, αρτοσκευάσματα, αναψυκτικά με ζάχαρη, σχεδόν οτιδήποτε έχει υποστεί υψηλή επεξεργασία.

Ακολουθήστε το στο Google News