Εάν το σχοινάκι αποτελεί μονάχα μια ανάμνηση των μαθητικών σας χρόνων, υπάρχουν αρκετοί λόγοι να το επαναφέρετε στην καθημερινότητά σας ως μια από τις πιο ολοκληρωμένες καρδιαγγειακές ασκήσεις που μπορείτε να κάνετε με μηδαμινό εξοπλισμό και από την άνεση του σπιτιού σας.

Σχοινάκι: 7 οφέλη που θα σας κάνουν να «πηδάτε» από (και με) χαρά!

Το «παραδοσιακό» αγαπημένο «παιχνίδι» των παιδιών:

#1 Βελτιώνει την υγεία των οστών.

Το σχοινάκι είναι εξαιρετικό για την ανάπτυξη των οστών των νέων και τη διατήρηση της οστικής πυκνότητας κατά τη διάρκεια της ενήλικης ζωής. Βελτιώνει την υγεία των οστών και κατ’ επέκταση αποτελεί πρόληψη για την οστεοπόρωση, μία από τις πιο συχνές παθήσεις που ταλαιπωρεί κατά κύριο λόγο γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση και άνδρες άνω των 50 ετών.

#2 Συμβάλλει στην πρόληψη τραυματισμών.

Όσο πιο δυνατά είναι τα οστά μας, τόσο πιο δύσκολο είναι να τραυματιστούν σοβαρά, γεγονός που καθιστά το άλμα με σχοινί «θαυματουργό», τόσο για την αποφυγή σοβαρών τραυματισμών των οστών ακόμη και εξαιτίας ήπιων ατυχημάτων, όσο και για τη γρήγορη αποκατάστασή τους.

#3 Βελτιώνει την καρδιοαναπνευστική υγεία.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η απόκριση του καρδιακού ρυθμού όταν προπονούμαστε έντονα με σχοινάκι μπορεί να είναι πολύ υψηλότερη από άλλες μορφές ασκήσεων cardio όπως το περπάτημα, το τζόκινγκ ή το ποδήλατο, ωφελώντας σημαντικά την καρδιά και τους πνεύμονες.

#4 Βελτιώνει το συντονισμό και την ισορροπία.

Ο συντονισμός μεταξύ χεριών, ποδιών και ματιών, είναι το «κλειδί» για ένα επιτυχημένο άλμα με σχοινί. Η επαναλαμβανόμενη εξάσκηση βελτιώνει το συντονισμό μας συνολικά και παρέχει μεγαλύτερη επίγνωση του σώματός μας. Η ισορροπία μας, ως αποτέλεσμα, βελτιώνεται και αυτός ίσως είναι κι ένας από τους λόγους που πολλοί αθλητές, όπως οι πυγμάχοι, λατρεύουν την προπόνηση με σχοινάκι.

#5 «Καίει» θερμίδες.

Σύμφωνα με έρευνες, μόλις 10 λεπτά σχοινάκι είναι εξίσου αποτελεσματικά με 30 λεπτά τρέξιμο από την άποψη της καρδιαγγειακής βελτίωσης και το κάψιμο των θερμίδων. Με το σχοινάκι καίτε περίπου 330 θερμίδες ενώ με το τρέξιμο 270. Ως λοιπόν μια άσκηση που κατατάσσεται πολύ ψηλά στη λίστα των καλύτερων ασκήσεων καύσης θερμίδων, δεν είναι τυχαίο που από πολλούς θεωρείται το απόλυτο fitness «εργαλείο».

#6 Ενδυναμώνει τους ώμους.

Από άποψη δύναμης και τόνωσης, τα περισσότερα από τα οφέλη του σχοινιού εστιάζονται στον πυρήνα και στο κάτω μέρος του σώματός μας. Ωστόσο, βοηθά επίσης στη βελτίωση της δύναμης των ώμων, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Human Kinetics Journal.

#7 Είναι φορητό, ευέλικτο και οικονομικό.

Ένα σχοινάκι άλματος δεν πιάνει χώρο, είναι ελαφρύ και χωρά σε μια μικρή τσάντα. Επιπλέον, δεν χρειάζεστε πολύ χώρο για να αθληθείτε, ούτε φυσικά θα ξοδευτείτε μιας και υπάρχει μεγάλη ποικιλία απλών και πολύ οικονομικών σχοινιών για να ξεκινήσετε σήμερα κιόλας να «πηδάτε» από, αλλά και με, χαρά.

Ακολουθήστε το στο Google News
Δείτε επίσης: