«Έρευνες υποστηρίζουν πραγματικά ότι ένα από τα πιο επιβλαβή πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για το σώμα και την υγεία μας είναι η καθιστική ζωή», δηλώνει η Δρ Samantha Smith του Yale Medicine. Μπορεί όμως να είναι ένα αρκετά μεγάλο άλμα να πάτε από μηδέν λεπτά άσκησης στα 150 που ενδείκνυται κάθε εβδομάδα.

Έτσι, αν χρειαστεί, ξεκινήστε από το λίγο. Οι ειδικοί λένε ότι οι μικρότερες περιόδους άσκησης εξακολουθούν να είναι ευεργετικές, επειδή το να κάνεις κάτι είναι καλύτερο από το να μην κάνεις τίποτα.

Διαβάστε επίσης: Τζόκινγκ: Οι αλλαγές στο σώμα σας αν κάνετε περισσότερο

Δείτε πώς ακόμη και αυτός ο γρήγορος 10λεπτος περίπατος μέσα στην ημέρα σας θα κάνει καλό στο σώμα και την ψυχική σας υγεία.

Η κυκλοφορία του αίματος βελτιώνεται

Όταν στεκόμαστε ή καθόμαστε, το αίμα μας μπορεί να συγκεντρωθεί στα πόδια μας. Αλλά όταν περπατάμε και καθώς οι μύες μας σφίγγονται, αυτό βοηθά στη βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος στο σώμα μας.

Σύμφωνα με τη Smith, η καλή κυκλοφορία είναι σημαντική για πολλά πράγματα. Υποστηρίζει την υγεία των ιστών, βοηθά στην απομάκρυνση των περιττών ουσιών από το σώμα και μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης θρόμβων στο αίμα.

Η ενέργεια αυξάνεται

«Απλά το να σηκώνεστε και να κινείστε… ενεργοποιεί ολόκληρο το σύστημά σας, ώστε να αισθάνεστε περισσότερη ενέργεια, είτε [σηκώνεστε] από την καρέκλα σας στη δουλειά, είτε από τον καναπέ, είτε από το κρεβάτι», λέει η Jamie Shapiro του Πανεπιστήμιου του Denver.

Όταν σηκώνεστε για να περπατήσετε, το αίμα σας αρχίζει να ρέει και στη συνέχεια αυξάνει τα επίπεδα ενέργειάς σας. Η Shapiro ημείωσε ότι ενώ πολλοί άνθρωποι μπορεί να μην έχουν πολύ ελεύθερο χρόνο κατά τη διάρκεια της εργάσιμης ημέρας, πιθανώς μπορούν να στριμώξουν μερικά μικροδιαλείμματα.

Ο καρδιακός ρυθμός ανεβαίνει

Μόλις αρχίσετε να περπατάτε, ο καρδιακός σας ρυθμός ανεβαίνει, κατά τη Smith. Αυτό είναι ένα πλεονέκτημα για διάφορους λόγους. Η αύξηση της καρδιακής παροχής κατά τη διάρκεια της άσκησης βοηθά στην ενίσχυση του καρδιακού μυός και στη βελτίωση της φυσικής κατάστασης.

Αυτή η σύντομη άσκηση βοηθά στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης και στην ενδυνάμωση των μυών. Ταυτόχρονα συμβάλει και στην πρόληψη της εξέλιξης ορισμένων ασθενειών όπως η οστεοαρθρίτιδα.

Η αυτοπεποίθηση ενισχύεται

Ένα άλλο σημαντικό πλεονέκτημα του περπατήματος, αναφέρει η Shapiro, είναι ότι θα μπορούσε να βοηθήσει τους ανθρώπους να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση για το επίπεδο φυσικής δραστηριότητας τους.

Αισθάνεστε ότι δεν μπορείτε να δεσμευτείτε σε ένα αυστηρό πρόγραμμα; Ξεκινήστε με 10 λεπτά μερικές φορές την ημέρα. Έστι θα δείξετε στον εαυτό σας ότι μπορείτε να το χειριστείτε. Το 10λεπτο περπάτημα μπορεί να σας βοηθήσει να νιώσετε την εξουσία να εντάξετε περισσότερο αργότερα.

Η αντοχή οικοδομείται

Εάν ακολουθήσετε ένα σταθερό πρόγραμμα 10 λεπτών, θα διαπιστώσετε ότι μπορείτε να περπατάτε περισσότερο και περισσότερο χωρίς να αισθάνεστε κούραση. Αυτό μπορεί να είναι χρήσιμο για πολλά πράγματα, όπως το να κάνετε πιο άνετα τις δουλειές σας.

Η συγκέντρωση καλυτερεύει

Ένας περίπατος μπορεί επίσης να οξύνει τις δεξιότητες συγκέντρωσης και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη παραγωγικότητα στη δουλειά ή οπουδήποτε. Δεδομένου ότι το περπάτημα βελτιώνει την κυκλοφορία, βοηθά επίσης στη ροή του αίματος στον εγκέφαλο. Αυτό είναι σημαντικό για τη σκέψη, την προσοχή, τη λογική και πολλά άλλα.

Η διάθεση τονώνεται

Υπάρχει λόγος για τον οποίο οι άνθρωποι έχουν την ανάγκη να κάνουν έναν περίπατο κατά τη διάρκεια μιας έντονης διαφωνίας ή μετά από μια αγχωτική συνάντηση. Οι περίπατοι ανεβάζουν τη διάθεση, σύμφωνα με τη Marta Stojanovic, μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο τμήμα Ψυχολογικών και Εγκεφαλικών Επιστημών του Πανεπιστημίου της Ουάσινγκτον στο Σεντ Λούις.

Ακολουθήστε το στο Google News