από τη Νάντια Μαρνέρου, Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος (BSc)

Η κυτταρίτιδα περιγράφεται ως η αφύσικη εναπόθεση νερού και συσσώρευση λίπους κάτω από την επιφάνεια της επιδερμίδας δημιουργώντας μια αντιαισθητική εικόνα «ρυτίδων» πάνω στο δέρμα που τελικά μοιάζει με φλοιό πορτοκαλιού. Η εμφάνιση της κυτταρίτιδας στο δέρμα τους ταλαιπωρεί το 80% των γυναικών όλων των ηλικιών καθώς δεν εμφανίζεται μόνο σε παχύσαρκα άτομα αλλά και σε αδύνατα.

Πολλοί παράγοντες μπορεί να συμβάλλουν στην εμφάνιση της κυτταρίτιδας όπως η έλλειψη ύπνου, η φτωχή δίαιτα, η διατροφή που είναι πλούσια σε κορεσμένα λίπη, η έλλειψη φυτικών ινών, η κακή κυκλοφορία αίματος και οι ορμονικές διαταραχές. Η κυτταρίτιδα εμφανίζεται πιο συχνά στους μηρούς, στους γλουτούς, στο εσωτερικό των μπράτσων αλλά και σε άλλα σημεία του σώματος όπως το στομάχι, η κοιλιά και οι γάμπες. Στους άνδρες η κυτταρίτιδα είναι πολύ πιο σπάνια.

Τι μπορεί να γίνει για να μειωθεί η εμφάνιση της κυτταρίτιδας;

Δεδομένου ότι η κυτταρίτιδα προκαλείται από την εναπόθεση λίπους, το πρώτο βήμα στην καταπολέμηση της κυτταρίτιδας είναι η απώλεια βάρους Οι ειδικοί συστήνουν καθημερινή αερόβια άσκηση που να συνδυάζεται με ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης 2-3 φορές την εβδομάδα καθώς και σωστή διατροφή. Αερόβιες δραστηριότητες που δραστηριοποιούν μεγάλες μυϊκές ομάδες όπως είναι το κολύμπι, το τρέξιμο, και το ποδήλατο. Αυτές βοηθάνε στην καύση θερμίδων, στην αύξηση του μεταβολισμού και κατά συνέπεια στην απώλεια βάρους. Η Αμερικάνικη Ένωση Καρδιολογίας συστήνει 30 λεπτά αερόβιας άσκησης καθημερινά σε μέτρια ένταση.

Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να έχετε στο νου σας ότι ένα πρόγραμμα άσκησης δεν χρειάζεται να είναι περίπλοκο για να είναι αποτελεσματικό. Για τις ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το βάρος του σώματος, βαράκια, λάστιχα, μηχανήματα, ελεύθερα βάρη.

Αν προτιμάτε μηχανήματα μπορείτε να εστιάσετε σε ασκήσεις ποδιών όπου εμφανίζεται πιο συχνά η κυτταρίτιδα όπως πρέσα ποδιών, απαγωγών, προσαγωγών, οπίσθιων μηριαίων. Αλλά επίσης μπορείτε να εκτελέσετε και ασκήσεις με το βάρος του σώματος όπως καθίσματα και προβολές ποδιών που βοηθάνε στη μείωση της κυτταρίτιδας στους γλουτούς και στα πόδια.

Δείτε επίσης: