Αν και το άγχος των γιορτών, τα έξοδα για τα δώρα των αγαπημένων και η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ και φαγητού είναι τα δεδομένα αυτής της περιόδου, υπάρχουν και αρκετά κρυμμένα οφέλη για την υγεία μας. Μπορεί να μην το ξέρετε, αλλά τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά έχουν αντιοξειδωτικά, κάνουν καλό στα πνευμόνια μας και μπορούν να αυξήσουν το προσδόκιμο ζωής. Πώς; Με τις ακόλουθες δραστηριότητες.

 

  1. Πιείτε ζεστό κρασί. Συνήθως σερβίρεται με πολλά μυρωδικά, εσπεριδοειδή και μπαχαρικά, όπως η κανέλα και το μοσχοκάρυδο. Το κόκκινο κρασί περιέχει ένα αντιοξειδωτικό που βρίσκουμε και στη φλούδα του σταφυλιού και μειώνει τον κίνδυνο του καρκίνου και των καρδιακών νόσων. Τα εσπεριδοειδή περιέχουν υψηλά επίπεδα βιταμίνης C, κάλιο, φυλλικό οξύ και ασβέστιο. Έρευνες έχουν δείξει ότι η κανέλα έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και επανορθώνει τη φθορά στους ιστούς του οργανισμού. Τέλος, το μοσχοκάρυδο βοηθά στην πέψη και μειώνει το φούσκωμα και τα αέρια.
  2. Ανταλλάξτε δώρα. Η ανταλλαγή δώρων με τα αγαπημένα πρόσωπα δεν μας κάνει μόνο να νιώθουμε ζεστά. Είναι ωφέλιμο για το μυαλό και το σώμα μας. Μία παλαιότερη έρευνα του Εθνικού Ινστιτούτου Υγείας βρήκε ότι όταν οι άνθρωποι σκέφτονταν να δωρίσουν λεφτά σε φιλανθρωπίες, ενεργοποιούσαν περιοχές του εγκεφάλου που συνδέονται με την απόλαυση, όπως συμβαίνει με το φαγητό και το σεξ. Άλλη έρευνα από το Πανεπιστήμιο Κάρνεγκι Μέλον, απέδειξε την παραπάνω θεωρία. Η ομάδα έρευνας ανακάλυψε ότι οι ενήλικες άνω των 50 που είχαν υιοθετήσει τον εθελοντισμό, είχαν χαμηλότερα επίπεδα πίεσης. Ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια βρήκανε ότι οι άνθρωποι άνω των 55 ετών μείωναν επίσης το ρίσκο θανάτου μέσα στα επόμενα 5 χρόνια κατά 44%.
  3. Στολίστε. Μία έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Περιοδικό Περιβαλλοντικής Ψυχολογίας βρήκε ότι οι άνθρωποι που στολίζουν τις γιορτές θεωρούνται πιο φιλικοί και κοινωνικοί από τους άλλους ανθρώπους.
  4. Πείτε τα κάλαντα. Έρευνα του 2017 από το Πανεπιστήμιο του Λίμερικ στην Ιρλανδία, βρήκε ότι το τραγούδι σε χορωδία διεγείρει τη γνωστική μας ικανότητα και μας κάνει πιο κοινωνικούς. Σύμφωνα με το Βρετανικό Ίδρυμα Πνεύμονα, το τραγούδι διευρύνει τους πνεύμονες και δυναμώνει τους μυς ώστε να έχουμε πιο ελεγχόμενη αναπνοή.