Το κάσιους είναι δέντρο της οικογένειας των Ανακαρδιοειδών. Προέρχεται από τη Βραζιλία και πορτογάλοι εξερευνητές το µετέφεραν τον 16ο αιώνα σε άλλες χώρες, µε αποτέλεσµα σήµερα να ευδοκιµεί στη Μοζαµβίκη, στην Τανζανία, στην Κένυα και στην Ινδία.

Πώς μας ωφελούν

 

  • Είναι πλούσια σε μονοακόρεστα «καλά» λιπαρά που είναι ευεργετικά για τη λειτουργία της καρδιάς και έχουν αντίστοιχα οφέλη στην υγεία με αυτά του ελαιολάδου.
  • Βελτιώνουν τη διάθεση χάρη σε ένα αμινοξύ που περιέχουν της τρυπτοφάνης που βοηθά στη διέγερση της παραγωγής της σεροτονίνης, της ορμόνης που βοηθάει να έχουμε καλή διάθεση, συγκέντρωση και να ελέγχουμε τα συναισθήματά μας.
  • Είναι καλή πηγή φυτικών ινών, που βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου, προσφέρουν το αίσθημα του κορεσμού και συμβάλλουν στη βελτίωση του λιπιδαιμικού προφίλ.
  • Είναι πλούσια σε μαγνήσιο, ένα σημαντικό μέταλλο που είναι απαραίτητο για να λειτουργεί φυσιολογικά το σώμα. Συμβάλλουν στη μείωση του σακχάρου του αίματος και καταπραΰνουν αποτελεσματικά το άγχος και τη νευρικότητα. Μια μικρή χούφτα κάσιους σάς προσφέρει 83 mg μαγνησίου.
  • Περιέχουν βιταμίνες του συμπλέγματος Β και ιδιαίτερα θειαμίνη και βιταμίνη Β6, οι οποίες συμμετέχουν σε πλήθος μεταβολικών διεργασιών και διεγείρουν την παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων και των ορμονών που συμβάλλουν στην καλή διάθεση.
  • Η Β6 συνεργάζεται με την τρυπτοφάνη για την καταπολέμηση της μελαγχολίας και της κακής διάθεσης. 1/4 φλ. κάσιους περιέχει 1.000-2.000 mg τρυπτοφάνης, του αμινοξέος που είναι απαραίτητο για να έχουμε σεροτονίνη, και άρα καλή διάθεση.
  • Περιέχουν βιταμίνη Ε, που έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Η επαρκής πρόσληψή της προστατεύει από καρδιαγγειακά νοσήματα και πιθανότατα από κάποιες μορφές καρκίνου. Μια μικρή χούφτα κάσιους 30 γρ. μας προμηθεύει περίπου με το 25% των ημερήσιων αναγκών μας σε βιταμίνη Ε.
  • Επιπλέον, αποτελούν καλή πηγή ψευδαργύρου. Ο ψευδάργυρος μειώνει τη φλεγμονή που συνοδεύει τις πληγές του δέρματος και βοηθά στην παραγωγή πρωτεϊνών που ενισχύουν τη γρήγορη ανάπλαση των δερματικών κυττάρων.

Βάλτε τα στα γεύματά σας

 

  1. Προσθέστε τα στα ζεστά ή κρύα δημητριακά σας για ένα θρεπτικό πρωινό.
  2. Ρίξτε 1 μερίδα (6 κομμάτια) στο γιαούρτι σας.
  3. Συμπεριλάβετε 1 μικρή χούφτα στη σαλάτα σας για να γίνει πιο χορταστική.
  4. Φτιάξτε το δικό σας smoothie προσθέτοντας λίγα κάσιους και χαρίστε του βουτυρένια γεύση.
  5. Χρησιμοποιήστε κάσιους για να αντικαταστήσετε τα κρουτόν σε σαλάτες ή σούπες.
  6. Βάλτε τα ψιλοκομμένα στα ζυμαρικά σας αντί για τυρί.
  7. Κάντε ένα θρεπτικό σνακ – 1 μικρή χούφτα κάσιους με 1 φρούτο.

Πόσα να τρώω

 

Μια μικρή χούφτα κάσιους είναι αρκετή ώστε να απολαύσετε τα οφέλη τους, να μην ξεφύγετε σε θερμίδες και να παρέχετε στο σώμα σας την ποσότητα μετάλλων και ιχνοστοιχείων που χρειάζεστε καθημερινά, ενώ τα αντιοξειδωτικά συστατικά που περιέχουν προστατεύουν τον οργανισμό από τις επιπτώσεις του οξειδωτικού στρες.

Μια μικρή χούφτα κάσιους (10 κομμάτια) περιέχει περίπου 85 θερμίδες. Καταναλώστε τα ανάλατα και άψητα.

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία την κυρία Ελενα Κούβδου, κλινική διαιτολόγο–διατροφολόγο, Master Practitioner in Eating Disorders, παγκόσμια πρωταθλήτρια υδατοσφαίρισης