Έχετε θέσει ως στόχο να χάσετε μερικά κιλά, γεμίζετε το ψυγείο με άφθονα λαχανικά και φρούτα και προετοιμάζετε ισορροπημένα γεύματα. Επίσης μένετε μαζί με τον σύντροφό σας και εκείνος δεν έχει την παραμικρή όρεξη να ακολουθήσει μια πιο υγιεινή διατροφή ή να αδυνατίσει. Κάπως έτσι ξεκινούν μικροί, καθημερινοί τσακωμοί σχετικά με το τι θα φάτε και το κατά πόσο στηρίζει την προσπάθειά σας.

Αν νιώθετε κάποια ταύτιση με αυτό που μόλις διαβάσατε, να ξέρετε ότι δεν είστε η μόνη εκεί έξω που το περνάει αυτό. Είναι συχνό φαινόμενο ο σύντροφός μας να επηρεάζει τις διατροφικές μας επιλογές, ειδικά όταν συγκατοικούμε. Επομένως τι μπορείτε να κάνετε όταν θέλετε να αλλάξετε τη διατροφή σας, ενώ ο σύντροφός σας όχι;

Κάθε σχέση είναι διαφορετική και μόνο εσείς είστε σε θέση να γνωρίζετε ποια προσέγγιση θα λειτουργήσει καλύτερα. Ωστόσο, το τρικ για να ξεπεράσετε αυτή τη… διατροφική σύγκρουση δεν είναι διαφορετικό από αυτό που χρειάζεται σε κάθε άλλη διένεξη: επικοινωνία, υποστήριξη και κατανόηση.

Οι πέντε παρακάτω στρατηγικές μπορούν να κάνουν τα πράγματα καλύτερα. Έτσι, ούτε εσείς θα καταλήξετε να εγκαταλείπετε τον στόχο σας για αδυνάτισμα, ούτε εκείνος θα καταπιέζεται.

 

 

*Σεβαστείτε τη διαφορετικότητά σας

 

Ανεξάρτητα από το πόσο κοντά βρίσκεστε με τον σύντροφό σας, θα είστε πάντα άτομα με διαφορετικές προτιμήσεις, αντιπάθειες, ανάγκες, στόχους και επιθυμίες. Πολλές φορές νιώθετε τόσο κοντά με το πρόσωπο που είστε σε σχέση που ξεκινάτε να ενεργείτε σαν να είστε μια προέκταση του συντρόφου σας και εκείνος μια δική σας προέκταση. Όταν ξεχνάτε ότι ο σύντροφός σας έχει τη δική του προσωπικότητα, ίσως δε συνειδητοποιείτε ότι είναι στην πραγματικότητα ένα μεγάλο αίτημα το να περιμένετε από εκείνον να κάνει πράγματα που ίσως να μην είναι απαραίτητα έτοιμος (ή ακόμη και απλά να μη θέλει) να κάνει μόνο επειδή τα κάνετε εσείς ή επειδή νομίζετε ότι είναι καλά για αυτόν.

Σίγουρα, ο σύντροφός σας μπορεί να κάνει κάτι μόνο και μόνο για να σας ευχαριστήσει, αλλά αυτό το είδος κινήτρου είναι συνήθως βραχύβιο. Η αυτονομία σε μια σχέση είναι σημαντική και αυτό περιλαμβάνει και την αυτονομία στη διατροφή σας. Αν μια αλλαγή στη διατροφή δεν είναι κάτι που ενδιαφέρει τον σύντροφό σας, τότε θα πρέπει να το σεβαστείτε αυτό. Το να του ασκήσετε πίεση να φάει υγιεινά μακροπρόθεσμα δεν είναι βιώσιμο και σίγουρα ούτε κάτι που θα κάνει καλό στη σχέση σας.

*Προσπαθήστε να μην επηρεάζεστε

 

Το αδυνάτισμα είναι μια διαδικασία που απαιτεί αυτοέλεγχο. Πάντα θα υπάρχουν πειρασμοί μπροστά σας: η συνάδερφος που κερνάει τρουφάκια για τα γενέθλιά της, η μαμά σας που επιμένει να δοκιμάσετε το παστίτσιο της, ο σύντροφός σας που σας περιγράφει πόσο ζουμερό είναι το μπέργκερ που καταβροχθίζει. Σε κάθε περίπτωση εσείς πρέπει να μείνετε πιστή στον στόχο σας και να εστιάζετε στις τροφές που σας κάνουν να νιώθετε καλύτερα με το σώμα σας. Ακόμη κι αν ο σύντροφός σας επιμένει ότι δε χρειάζεται να χάσετε ούτε ένα κιλό, αν εσείς θέλετε να αδυνατίσετε, αυτό από μόνο του αρκεί.

*Βρείτε στήριξη σε άλλα αγαπημένα σας άτομα

 

Έχουμε την τάση να ρίχνουμε τόσο μεγάλη πίεση σε ένα άτομο για να καλύψουμε όλες τις ανάγκες μας. Ο σύντροφός σας δεν ενδιαφέρεται ή δεν είναι έτοιμος να κάνει διατροφικές αλλαγές; Εντάξει, ας μιλήσουμε για όλους τους άλλους ανθρώπους που έχετε στη ζωή σας. Σκεφτείτε τις φίλες σας, την οικογένειά σας ή τους συναδέλφους σας. Μπορείτε να μοιραστείτε τους στόχους που έχετε θέσει και να μιλήσετε με αυτούς για την προσπάθειά σας. Όταν το κάνετε αυτό με κάποιον που έχει ένα κίνητρο παρόμοιο με το δικό σας, μπορείτε να πάρετε επιβεβαίωση και στήριξη.

 

*Φάτε διαφορετικές τροφές, παρέα

 

Ο σύντροφός σας, ως άντρας, πιθανότατα είναι πιο ψηλός από εσάς, έχει μεγαλύτερο ποσοστό μυϊκής μάζας και κατ’ επέκταση χρειάζεται περισσότερες θερμίδες από εσάς. Αν λοιπόν θέλετε να παραγγείλετε ή να επισκεφτείτε κάποιο εστιατόριο, μπορείτε να επιλέξετε μια πιο υγιεινή και διαιτητική επιλογή από εκείνον. Έτσι, και θα τρώτε μαζί του και δε θα παίρνετε τις ίδιες θερμίδες με εκείνον. Για παράδειγμα, μπορείτε να παραγγείλετε από το αγαπημένο σας σουβλατζίδικο και αντί να πάρετε κι εσείς τυλιχτό σουβλάκι, να επιλέξτε καλαμάκια κοτόπουλο.

*Μην εντάσσετε το φαγητό σε κάθε κοινή σας δραστηριότητα

 

Κινηματογράφος και ποπ κορν, μπάλα και πίτσα, ρομαντικό ραντεβού σε εστιατόριο, βόλτα για παγωτό. Αν σας θυμίζουν κάτι όλα αυτά, ήρθε η ώρα να αλλάξετε νοοτροπία με το άλλο σας μισό. Η κοινή ζωή σας δεν είναι ανάγκη να περιστρέφεται γύρω από το φαγητό. Βγείτε μαζί μια βόλτα με τα πόδια ή τα ποδήλατα, κλείστε επιτέλους εισιτήρια για εκείνη τη θεατρική παράσταση που θέλατε… Με λίγα λόγια, δραστηριοποιηθείτε!

*Εστιάστε στην ερωτική σας ζωή

 

Σας έχει τύχει ποτέ να νιώθετε τόσο φουσκωμένη από το φαγητό που το μόνο που θέλετε είναι να ξαπλώσετε και να κοιμηθείτε, χωρίς καν να σας περνάει από το μυαλό το σεξ; Είναι γνωστό ότι μετά το φαγητό οι περισσότεροι άνθρωποι νιώθουν υπνηλία. Δώστε βάρος στην ερωτική σας ζωή και νικήστε την όρεξη για τσιμπολόγημα και την υπερφαγία.