Το τσιμπολόγημα αποτελεί μια από τις βασικότερες αιτίες αύξησης του σωματικού μας βάρους. Παράλληλα, μπορεί να είναι και ένας λόγος που δεν χάνουμε βάρος κάνοντας δίαιτα. Το γεγονός αυτό συμβαίνει λόγω του ότι δεν περιλαμβάνει οργανωμένα και δομημένα γεύματα, αλλά χαρακτηρίζεται από ακανόνιστη κατανάλωση τροφίμων και συχνά περιλαμβάνει «ανθυγιεινές» επιλογές, με υψηλό θερμιδικό περιεχόμενο. Αν και σε πολλές περιπτώσεις η τάση για τσιμπολόγημα δεν οφείλεται σε οργανικά αλλά σε ψυχολογικά αίτια, εν τούτοις υπάρχουν μερικοί τρόποι που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της επιθυμίας για κατανάλωση διάφορων «λιχουδιών». Ας δούμε μερικούς από αυτούς.

Τηρήστε ένα σταθερό πρόγραμμα γευμάτων

Ετσι θα αποφύγετε την εμφάνιση έντονου αισθήματος πείνας, το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε συχνή αναζήτηση φαγητού.

Επιλέξτε υγιεινά και χορταστικά σνακ

Φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλών λιπαρών, ανάλατοι ξηροί καρποί και προϊόντα δημητριακών ολικής άλεσης αποτελούν επιλογές που μπορούν συχνά να ικανοποιήσουν την επιθυμία για τσιμπολόγημα, χωρίς να σας φορτώσουν με περιττές θερμίδες.

Περιορίστε τη διαθεσιμότητα «ανθυγιεινών» σνακ στο σπίτι

Φροντίστε να μην υπάρχουν συνεχώς διαθέσιμες «λιχουδιές» στο σπίτι, στις οποίες είναι δύσκολο να αντισταθείτε.

Καταναλώστε επαρκείς ποσότητες νερού και υγρών

Μερικές φορές το αίσθημα δίψας μπορεί να συγχέεται με αυτό της πείνας, οδηγώντας σε κατανάλωση φαγητού, σε περιπτώσεις που απλά ένα ποτήρι νερό θα ήταν αρκετό.

Απασχοληθείτε με κάτι όταν νιώθετε ότι βαριέστε

Οταν αισθάνεται κανείς βαριεστημένος είναι πιθανό να αναζητήσει κάτι για να τσιμπολογήσει, απλώς επειδή δεν έχει τίποτε καλύτερο να κάνει. Επομένως, εάν πιάνετε τον εαυτό σας κάποιες φορές να βαριέται, φροντίστε να ασχοληθείτε με κάτι που δεν σχετίζεται με το φαγητό προκειμένου να ξεχαστείτε.

Αποφύγετε την επίσκεψη σε σουπερμάρκετ όταν είστε πεινασμένοι

Πηγαίνοντας νηστικοί στο σουπερμάρκετ είναι πολύ πιο εύκολο να υποκύψετε στον πειρασμό των «ανθυγιεινών» επιλογών που προσφέρονται σε εξαιρετικά μεγάλη ποικιλία. Συνεπώς, φροντίστε να έχετε καταναλώσει προηγουμένως κάποιο σνακ.

*Ευχαριστούμε για την συνεργασία τον κ. Χάρη Γεωργακάκη, κλινικό διαιτολόγο-διατροφολόγο, MSc, επιστημονικό διευθυντή της διατροφικής ομάδας του neadiatrofis.gr.

Ακολουθήστε το στο Google News