Tο ταχίνι θεωρείται ένα προϊόν υψηλής διατροφικής αξίας. Ουσιαστικά πρόκειται για τον πολτό του σουσαμιού, που παρασκευάζεται από αποφλοιωμένο ή αναποφλοίωτο σουσάμι και έχει τη μορφή λιπαρής κρέμας.

Πρόκειται για μια πολύ καλή φυτική πηγή πρωτεΐνης, καθώς είναι πλούσιο σε αμινοξέα όπως η μεθειονίνη, η λευκίνη, η αργινίνη και η τρυπτοφάνη. Ειδικότερα, αν καταναλωθεί σε συνδυασμό με διαιτητικές πηγές λυσίνης, για παράδειγμα όσπρια ή ξηρούς καρπούς, μας παρέχει πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, ανάλογη με αυτήν της ζωικής.

Από την άλλη, η περιεκτικότητά του σε υδατάνθρακες είναι σχετικά χαμηλή, με το μεγαλύτερο μέρος να αποτελείται από φυτικές ίνες, γεγονός στο οποίο οφείλεται και ο χαμηλός γλυκαιμικός του δείκτης.

Το ταχίνι είναι επίσης μια τροφή πλούσια σε λίπος, ωστόσο τα λιπαρά οξέα που περιέχει είναι κυρίως μονοακόρεστα και πολυακόρεστα, τα λεγόμενα «καλά» λιπαρά, τα οποία συμβάλλουν στη βελτίωση των επιπέδων των λιπιδίων. Σύμφωνα με μελέτες, η κατανάλωση ταχινιού βοηθά στη μείωση της χοληστερίνης και στη ρύθμιση της πίεσης. Επιπλέον, χάρη στα ευεργετικά του συστατικά, ωφελεί και την επιδερμίδα μας.

Εντάξτε το ταχίνι στο καθημερινό σας διαιτολόγιο προσθέτοντας μια κουταλιά στις σαλάτες σας ή στο ψωμί ή με τη μορφή ενός μικρού κομματιού χαλβά, που μπορεί να αποτελέσει μια υγιεινή επιλογή γλυκού σνακ. Απλώς δείξτε προσοχή, καθώς αυτή η εξαιρετικά οφέλιμη τροφή περιέχει και πολλές θερμίδες

*Ευχαριστούμε για την συνεργασία τον κ. Χάρη Γεωργακάκη, κλινικό διαιτολόγο-διατροφολόγο, MSc, επιστημονικό διευθυντή της διατροφικής ομάδας του neadiatrofis.gr.

Δείτε επίσης: