Η γυμναστική μπορεί να σας βοηθήσει να κοιμηθείτε καλύτερα. Έτσι, αν γυμνάζεστε οποιαδήποτε στιγμή κατά τη διάρκεια της ημέρας, θα βελτιωθεί η ποιότητα του ύπνου σας.

Η έρευνα το επιβεβαιώνει αυτό: ο ύπνος και η άσκηση αλληλοεπηρεάζονται θετικά, σύμφωνα με μια σχετική έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Advances in Preventive Medicine, αν και οι ερευνητές δεν γνωρίζουν ακόμη γιατί ακριβώς συμβαίνει αυτό. Επιπλέον, η μέτριας έντασης αερόβια άσκηση έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου, σύμφωνα με το Johns Hopkins Medicine.

Η άσκηση είναι ένας από αυτούς τους βασικούς πυλώνες ευεξίας και τελικά, εάν την κάνετε σωστά, θα έχετε οφέλη σε όλους τους τομείς, συμπεριλαμβανομένης της ποιότητας ύπνου.

Ωστόσο, η ώρα της προπόνησής σας μπορεί να κάνει τη διαφορά, καθώς ορισμένοι άνθρωποι δεν μπορούν να ασκηθούν αργά το βράδυ χωρίς να αισθάνονται υπερβολικά κουρασμένοι.

Η άσκηση λίγο πριν τον ύπνο μπορεί να δυσκολέψει μερικούς ανθρώπους να κοιμηθούν. Συγκεκριμένα, η άσκηση υψηλής έντασης αυξάνει τη θερμοκρασία του σώματος, επιταχύνει τον καρδιακό ρυθμό και διεγείρει το νευρικό σύστημα, παράγοντες οι οποίοι μπορεί να οδηγήσουν σε δυσκολίες ύπνου.

 

Μια υψηλότερη θερμοκρασία σώματος, για παράδειγμα, δίνει σήμα στον οργανισμό ότι είναι ώρα να ξυπνήσει. Εάν έχετε προσπαθήσει ποτέ να κοιμηθείτε σε ένα ζεστό περιβάλλον, έχετε βιώσει αυτό το φαινόμενο. Στην πραγματικότητα, ορισμένοι τύποι αϋπνίας μπορεί να σχετίζονται με την αδυναμία ρύθμισης της θερμοκρασίας του σώματος, σύμφωνα με μια προηγούμενη έρευνα.

Συνήθως χρειάζονται 30-90 λεπτά προτού αρχίσει να μειώνεται η θερμοκρασία του σώματός σας μετά την άσκηση και αυτή η μείωση μπορεί να σας βοηθήσει να νιώσετε υπνηλία, σύμφωνα με το Johns Hopkins Medicine. Ωστόσο, μπορεί να διαπιστώσετε ότι χρειάζεστε περισσότερο χρόνο για να μειωθεί η θερμοκρασία σας μετά την άσκηση.

Επιπλέον, η άσκηση – ιδιαίτερα η έντονη άσκηση – αναγκάζει το σώμα να απελευθερώσει έναν τύπο ορμονών γνωστών ως ενδορφίνες, οι οποίες μπορεί να κρατήσουν μερικούς ανθρώπους ξύπνιους, σύμφωνα πάλι με το Johns Hopkins Medicine.

Οι βραδινές προπονήσεις δεν οδηγούν αυτόματα σε προβλήματα ύπνου. Για παράδειγμα, μια έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Sports Medicine διαπίστωσε ότι η άσκηση το βράδυ δεν είχε καμία αρνητική επίδραση στον ύπνο, αν και τα ευρήματα δείχνουν ότι μπορεί να θέλετε να δώσετε στον εαυτό σας τουλάχιστον μία ώρα για να χαλαρώσετε εάν κάνατε έντονη προπόνηση.

Ωστόσο, μερικοί άνθρωποι μπορεί να χρειαστούν λίγες ώρες για να χαλαρώσουν και μπορεί να μην μπορούν να ασκηθούν το βράδυ.

Το εάν ο ύπνος σας επηρεάζεται ή όχι από τις βραδινές προπονήσεις είναι κάτι το οποίο διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο, οπότε ίσως χρειαστεί να πειραματιστείτε για να μάθετε πώς θα λειτουργήσει στην περίπτωσή σας. Ξεκινήστε σημειώνοντας πώς αισθάνεστε συνήθως μετά από μια προπόνηση: αν έχετε την τάση να αισθάνεστε κουρασμένοι μόλις ολοκληρώσετε την προπόνηση σας, μπορεί να λειτουργούν για εσάς οι βραδινές προπονήσεις. Ωστόσο, αν είστε το είδος του ατόμου που νιώθει υπερένταση μετά από την προπόνηση, τότε δεν πρέπει να γυμνάζεστε το βράδυ.

Επίσης, ο τύπος της προπόνησης που κάνετε μπορεί επίσης να κάνει τη διαφορά στον τρόπο με τον οποίο το σώμα σας ανταποκρίνεται. Έτσι, μπορεί να κοιμάστε μια χαρά μετά από προπονήσεις χαμηλής έντασης, όπως περπάτημα, χααλρό τζόκινγκ ή γιόγκα πριν τον ύπνο, ενώ να μην μπορείτε να χαλαρώσετε και να κοιμηθείτε μετά από μια έντονη προπόνηση.