Ο ποιοτικός βραδινός ύπνος είναι εξαιρετικά σημαντικός για την υγεία. Στην πραγματικότητα, έχει θεωρηθεί εξίσου σημαντικός με την υγιεινή διατροφή και την τακτική φυσική άσκηση. Ωστόσο, ο ύπνος αποτελεί το πρώτο πράγμα που θα θυσιάσουμε όταν το πρόγραμμά μας κατακλύζεται από υποχρεώσεις. Μερικοί λόγοι που θα μας κάνουν πιθανότατα να αναθεωρήσουμε είναι οι ακόλουθοι:

1. Ο κακός ύπνος συνδέεται με πιθανή αύξηση του βάρους

Τα άτομα με μικρή διάρκεια ύπνου τείνουν να ζυγίζουν σημαντικά περισσότερο από εκείνα που κοιμούνται επαρκώς, σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες. Στην πραγματικότητα, η μικρή διάρκεια ύπνου είναι ένας από τους ισχυρότερους παράγοντες κινδύνου για παχυσαρκία. Η επίδραση του ύπνου στην αύξηση του σωματικού βάρους πιστεύεται ότι προκαλείται από πολλούς παράγοντες, όπως οι ορμόνες και τα κίνητρα για άσκηση. Εάν λοιπόν θέλετε να μειώσετε ή να διατηρήσετε το βάρος σας, θα ήταν καλό να ξεκουράζεστε και να απολαμβάνετε έναν ποιοτικό ύπνο περίπου 8 με 9 ώρες κάθε βράδυ.

2. Καλός ύπνος; Λιγότερες θερμίδες

Τείνουμε να καταναλώνουμε λιγότερες θερμίδες όταν απολαμβάνουμε ένα ποιοτικό βραδινό ύπνο, με επιστημονικές μελέτες να δείχνουν ότι τα άτομα με έλλειψη ύπνου έχουν μεγαλύτερη όρεξη και τείνουν να τρώνε περισσότερες θερμίδες. Η στέρηση ύπνου διαταράσσει τις καθημερινές διακυμάνσεις των ορμονών, με αποτέλεσμα την διατάραξη του μηχανισμού της όρεξης. Αυτό περιλαμβάνει υψηλότερα επίπεδα γκρελίνης, την ορμόνη που διεγείρει την όρεξη και μειωμένα επίπεδα λεπτίνης, την ορμόνη που καταστέλλει την όρεξη.

3. Βελτιωμένη συγκέντρωση και παραγωγικότητα

Ο καλός ύπνος μπορεί να βελτιώσει τη συγκέντρωση και την παραγωγικότητα, αφού ο ύπνος έχει αποδειχθεί ότι είναι σημαντικός για ποικίλες πτυχές της λειτουργίας του εγκεφάλου. Αυτό περιλαμβάνει την γνώση, την συγκέντρωση, την παραγωγικότητα όπως και την απόδοση. Όλα αυτά επηρεάζονται αρνητικά, σύμφωνα με τους ερευνητές, από την έλλειψη ύπνου. Από την άλλη πλευρά, ο καλός ύπνος έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων αλλά και την απόδοση της μνήμης τόσο των παιδιών όσο και των ενηλίκων.

4. Ενισχύει το ανοσοποιητικό και τις κοινωνικές σχέσεις

Ακόμη και μια μικρή απώλεια σε ώρες ύπνου έχει αποδειχθεί ότι επηρεάζει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, για αυτό θα ήταν καλό να εξασφαλίζετε τουλάχιστον οκτώ ώρες ύπνου  κάθε βράδυ. Ταυτόχρονα ο ποιοτικός ύπνος επηρεάζει τα συναισθήματα αλλά και τις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις. Η απώλεια ύπνου μπορεί  να μειώσει σημαντικά την ικανότητά κοινωνικής αλληλεπίδρασης, με τους ερευνητές να πιστεύουν ότι η αϋπνία μπορεί να προκαλέσει δυσκολίες στην επεξεργασία συναισθηματικών ή κοινωνικών πληροφοριών.

Δείτε επίσης: