Η άσκηση ειδικά τώρα το καλοκαίρι μπορεί να συμβαδίσει με τη διασκέδαση. Δείτε λοιπόν τι μπορείτε να κάνετε, φροντίζοντας ωστόσο να λάβετε υπόψη σας τον βαθμό δυσκολίας της κάθε δραστηριότητας σε συνάρτηση με τη δική σας φυσική κατάσταση και τη σχετική εμπειρία σας και φυσικά τηρήστε τους κανόνες του κάθε σπορ ή παιχνιδιού για την ασφάλεια και τη δική σας και των άλλων λουομένων. Φροντίστε επίσης να είστε προστατευμένοι από την ηλιακή ακτινοβολία φορώντας αντηλιακό, γυαλιά ηλίου, καπέλο και κάποιο ανοιχτόχρωμο μακό, ειδικά αν μείνετε αρκετή ώρα εκτεθειμένοι στον ήλιο.

Ρακέτες

 

Εδώ και χρόνια σταθερή αξία. Οι ρακέτες στην παραλία αποτελούν ένα από τα πιο δημοφιλή και διασκεδαστικά σπορ του καλοκαιριού. Είναι εύκολο και μπορούν να παίξουν μικροί και μεγάλοι.

Τι γυμνάζουν

Κυρίως το πάνω μέρος του σώματος. Είναι ό,τι πρέπει για σφιχτά μπράτσα. Ανάλογα βέβαια και με το πόσο κινείστε καθώς παίζετε γυμνάζονται και τα πόδια. Ως αερόβια άσκηση είναι ωφέλιμη για το καρδιαγγειακό και αναπνευστικό μας σύστημα. Επιπλέον, αποτελεί μια πολύ καλή μορφή άσκησης για τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης και των αντανακλαστικών σας.

Beach volley

 

Ενας ακόμη πολύ ωραίος τρόπος να περάσετε την ώρα σας στην παραλία και ταυτόχρονα να γυμναστείτε. Αρκετές παραλίες διαθέτουν γήπεδα beach volley. Πρόκειται βέβαια για ένα ομαδικό άθλημα που αυτή την εποχή λόγω κορωνοϊού χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, ωστόσο δεν πρόκειται για άθλημα επαφής – όπως το μπάσκετ. Ιδανικά αυτή την περίοδο μπορείτε να παίξετε οικογενειακώς, θα σας χρειαστούν τουλάχιστον 3 συμπαίκτες ακόμη.

Τι γυμνάζει

Πρόκειται για αερόβιο άθλημα, το οποίο τονώνει το καρδιαγγειακό και το αναπνευστικό σύστημα. Ταυτόχρονα όμως γυμνάζονται τα πόδια, τα χέρια, η πλάτη και οι κοιλιακοί. Λόγω της άμμου, επειδή τα πόδια βουλιάζουν, ο βαθμός δυσκολίας ανεβαίνει και η εκγύμναση γίνεται ακόμη πιο αποτελεσματική, χρειάζεται όμως και αντοχή.

Θαλάσσιο ποδήλατο

 

Μπαίνετε στο ποδήλατο μόνοι, με τον σύντροφό σας ή με την οικογένειά σας και κάνετε πετάλι, καθώς η κινητήριος δύναμη του πλωτού σας μέσου είστε εσείς οι ίδιοι. Είναι μια διασκεδαστική δραστηριότητα που συνδυάζει βόλτα, ηλιοθεραπεία και άσκηση. Ως μορφή άσκησης έχει μεγάλη διαφορά από αυτή που προσφέρει το ποδήλατο της στεριάς, και αυτό γιατί η αντίσταση του νερού είναι μεγαλύτερη από την αντίστοιχη του αέρα. Ανάλογα με το αν είστε λιγότερο ή περισσότερο γυμνασμένοι, μπορείτε να ρυθμίσετε και τον βαθμό δυσκολίας, αυξάνοντας ή μειώνοντας την ταχύτητα με την οποία ποδηλατείτε.

Τι γυμνάζει

Προσφέρει πολύ καλή εκγύμναση των μηρών.

Θαλάσσιο σκι

 

Βρήκατε επιτέλους το θάρρος να κάνετε θαλάσσιο σκι. Ωστόσο, καλό είναι πριν το δοκιμάσετε για πρώτη φορά ή αν είστε αγύμναστοι να κάνετε μερικά μαθήματα με κάποιον δάσκαλο, ώστε να αποφύγετε τυχόν τραυματισμό δικό σας ή κάποιου άλλου. Εχετε υπομονή και αν είστε αρχάριοι επικεντρωθείτε στη στάση του σώματός σας (τεντωμένα χέρια, λυγισμένα γόνατα, έξω το στήθος, πίσω και χαμηλά οι ώμοι). Μόλις καταφέρετε να ισορροπήσετε στη θέση αυτή, μπορείτε σταδιακά να ισιώνετε τα πόδια σας μέχρι να φτάσετε στην όρθια θέση. Εκεί που κοιτάτε, εκεί θα πάτε. Αυτό που ισχύει για την οδήγηση, ισχύει και για το σκι. Επομένως, αν κοιτάτε τα πόδια σας, τότε πολύ πιθανό να πέσετε. Είναι προτιμότερο να έχετε το βλέμμα σας στραμμένο στον οδηγό του σκάφους ώστε να βλέπετε προς τα πού πάει και να ακολουθείτε.

Τι γυμνάζει

Είναι μια εξαιρετική γυμναστική για ολόκληρο το σώμα. Με άλλα λόγια γυμνάζει αρκετές μυϊκές ομάδες τόσο στο πάνω όσο και στο κάτω μέρος του σώματος (χέρια, πόδια, κοιλιακούς).

Κανόνες ασφαλείας

 

* Προτού ξεκινήσετε το αγαπημένο σας σπορ ή παιχνίδι θυμηθείτε να κάνετε ένα ζέσταμα. Το πιο απλό που μπορείτε να κάνετε είναι ένα έντονο περπάτημα ή χαλαρό τζόγκινγκ για να προετοιμάσετε το σώμα σας.

* Το καλοκαίρι μειώνετε τον χρόνο και τον όγκο προπόνησης.

* Φοράτε πάντα αντηλιακό και καπέλο και αποφύγετε τα παιχνίδια και τα σπορ τις πιο ζεστές ώρες της ημέρας, δηλαδή μεταξύ 12.00 και 16.00.

* Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στις καιρικές συνθήκες, κυρίως στα θαλάσσια σπορ.

* Ενυδατώνετε το σώμα πίνοντας νερό για να αποφύγετε την αφυδάτωση. Ο τακτικός και συνεχής ανεφοδιασμός σας με νερό είναι απαραίτητος πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε μορφή άσκησης, κατά τη διάρκεια και βέβαια αφού τελειώσετε. Η καλή ενυδάτωση εκτός των άλλων βελτιώνει και την αθλητική απόδοση.

* Δεν γυμνάζεστε ποτέ με γεμάτο στομάχι και όταν έχετε καταναλώσει αλκοόλ.

* Οταν πρόκειται για θαλάσσιο σπορ, πρέπει να έχετε πάντα μαζί σας το ειδικό σωσίβιο. Για οποιονδήποτε άλλον εξοπλισμό συμβουλευτείτε τον δάσκαλό σας.

* Οταν παίζετε στην άμμο ξυπόλυτοι, ελέγξτε τον χώρο για αιχμηρά αντικείμενα, γυαλιά, πέτρες και άλλα που μπορεί να βρίσκονται θαμμένα στην άμμο.