Το άγχος αποτελεί ένα αναπόφευκτο κομμάτι της καθημερινότητας και δυστυχώς πολλοί από τους παράγοντες που μας αγχώνουν δεν βρίσκονται υπό τον έλεγχό μας. Ωστόσο, ο τρόπος που αντιδράμε σε αυτούς μπορεί να έχει μεγάλο αντίκτυπο στα επίπεδα στρες. Επιπλέον, πολλές από τις σκέψεις και τις ενέργειες που κάνουμε, ειδικά όταν είμαστε αγχωμένοι, μπορούν να δυσχεράνουν το ήδη αρνητικό κλίμα, εντείνοντας τα αρνητικά μας συναισθήματα. Επειδή ακριβώς οι συμπεριφορές, οι σκέψεις και οι πράξεις μας βρίσκονται υπό τον έλεγχό μας είναι σημαντικό να εστιάσουμε σε αυτές, προκειμένου να καταφέρουμε να αντιμετωπίσουμε τις δυσκολίες με ψυχραιμία και λογική. Οι συμπεριφορές που θα ήταν καλό να αποφεύγετε και ειδικά όταν το άγχος σας καταβάλλει, περιλαμβάνουν:

1. Μην σκέφτεστε επίμονα

Όλοι αντιμετωπίζουμε πράγματα που μας προκαλούν άγχος και είναι φυσικό να τα σκεφτόμαστε για να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε για να κατανοήσουμε καλύτερα την κατάσταση ώστε να μπορούμε να την αλλάξουμε. Ωστόσο, μερικές φορές μπορεί να «πέσουμε» στην παγίδα του «overthinking», των επίμονων δηλαδή σκέψεων για μια κατάσταση ή ένα πρόβλημα που όχι μόνο δεν μας βοηθούν αλλά εντείνουν τα αρνητικά συναισθήματα, όπως είναι το άγχος, η ανησυχία ή και ο φόβος. Η συγκεκριμένη επιμονή μπορεί να μετατραπεί σε συνήθεια με την πάροδο του χρόνου, τα καλά νέα όμως είναι ότι μπορούμε να αλλάξουμε τις συνήθειές μας με πιο ωφέλιμες.

2. Μην χάνετε τον ύπνο σας

Πολλά πράγματα συμβάλλουν στα επίπεδα άγχους μας, αλλά η στέρηση του ύπνου αποτελεί ένα παράγοντα που έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο από αυτόν που μπορούμε να συνειδητοποιήσουμε. Όταν δεν κοιμόμαστε αρκετά, όχι μόνο αντιδράμε άσχημα σε στρεσογόνες καταστάσεις αλλά μειώνεται και η γνωστική μας λειτουργία, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε περισσότερα λάθη και άρα μεγαλύτερο άγχος. Ταυτόχρονα ακόμα και το άγχος μπορεί να «παρέμβει» στον ποιοτικό μας ύπνο, με την αποφυγή όμως της χρήσης κινητών ή laptop, την επιλογή του ίδιου χώρου κάθε βράδυ, ο οποίος θα είναι σκοτεινός και άνετος, μπορούμε να αυξήσουμε τις πιθανότητές μας για.. όνειρα γλυκά.

3. Αντισταθείτε στα comfort foods

Αν και φαίνεται πως εκείνη την στιγμή σας προσφέρουν την πολυπόθητη ασφάλεια και άνεση («comfort») στην πραγματικότητα αυτή η αίσθηση θα διαρκέσει για μερικά μόνο λεπτά, καθώς καταναλώνετε τροφές με χαμηλή θρεπτική αξία και υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη ή και υδατάνθρακες. Ακριβώς όπως η στέρηση του ύπνου μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο που αντιδράτε, το ίδιο μπορεί να συμβεί και με την μη ισορροπημένη διατροφή. Το άγχος μπορεί επίσης να επηρεάσει την όρεξή σας, επηρεάζοντας το αίσθημα της πείνας και οδηγώντας σας τελικά στο συναισθηματικό φαγητό, όπου συνήθως τρώτε χωρίς να πεινάτε.

4. Μην λέτε σε όλα «ναι»

Όταν είστε υπερβολικά απασχολημένοι, ακόμα και αν το πρόγραμμά σας είναι γεμάτο με συναρπαστικά πράγματα, μπορεί να νιώσετε άγχος ή και ανησυχία σκεπτόμενοι πώς θα καταφέρετε να τα φέρετε εις πέρας. Εάν το πρόγραμμά σας μάλιστα είναι γεμάτο με αγχωτικές ή περιττές δραστηριότητες, μπορεί να γίνει ακόμη πιο εξαντλητικό. Για αυτό είναι σημαντικό να μην λέτε σε όλα «ναι», καθώς αφού φέρετε εις πέρας όλες σας τις υποχρεώσεις είναι σημαντικό να αφιερώνετε λίγο χρόνο στην προσωπική σας φροντίδα για να κάνετε πράγματα που σας χαλαρώνουν, όπως το να δείτε τα αγαπημένα σας πρόσωπα.

Ακολουθήστε το στο Google News