Τον χειμώνα, οι μικρότερες μέρες συνεπάγονται λιγότερη έκθεση στο ηλιακό φως και οι χαμηλές θερμοκρασίες λιγότερο χρόνο σε εξωτερικούς χώρους. Το αποτέλεσμα είναι ο οργανισμός μας να γίνεται πιο ευάλωτος σε ιώσεις και κρυολογήματα.

Τι μπορείτε να κάνετε;

Εκτός από το να παραμένετε δραστήριοι και να αναπνέετε καθαρό αέρα όσο περισσότερο μπορείτε, θα μπορούσατε να εστιάσετε σε συγκεκριμένες συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά που είναι γνωστό ότι εξισορροπούν τις επιπτώσεις του χειμώνα στο σώμα. Και ο καλύτερος τρόπος για να θωρακίσετε τον οργανισμό σας είναι λαμβάνοντάς τα στην πλήρη τους μορφή – δηλαδή μέσω της διατροφής.

Δείτε 5 βιταμίνες και μέταλλα που μπορούν να επαναφέρουν την «άνοιξη» στο βηματισμό σας και οι τροφές μέσω των οποίων μπορείτε να τις προσλάβετε:

Βιταμίνη C

Η βιταμίνη C προσφέρει προστασία από ανεπάρκειες του ανοσοποιητικού συστήματος – ιδιαίτερα χρήσιμη για την πρόληψη του κρυολογήματος και της γρίπης – ενώ βοηθά επίσης το σώμα να αποτοξινωθεί, θρέφει το δέρμα, διατηρεί τα οστά και τα δόντια υγιή κι επουλώνει πληγές.

Τροφές που την περιέχουν: πιπεριές, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, εσπεριδοειδή, φράουλες, ντομάτες, μεταξύ άλλων.

Βιταμίνη D

Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε ανεπάρκεια βιταμίνης D το χειμώνα, επειδή γενικά τη λαμβάνουμε από τον ήλιο – κι αυτό είναι πιο δύσκολο τους κρύους μήνες. Η βιταμίνη D μας βοηθά να απορροφήσουμε και να μεταβολίσουμε βασικά μέταλλα, προάγει τη σωστή ανάπτυξη των κυττάρων και ρυθμίζει το ανοσοποιητικό σύστημα – όλα ζωτικής σημασίας για την πρόληψη ασθενειών και τις βασικές λειτουργίες της ζωής.

Τι μπορείτε να κάνετε: Όποτε είναι δυνατόν βγείτε έξω κατά τη διάρκεια του μεσημεριανού ήλιου για τουλάχιστον 15 λεπτά.

Τροφές που την περιέχουν: βούτυρο, γάλα, αβγά, μανιτάρια, μουρουνέλαιο και λιπαρά ψάρια.

Σίδηρος

Ο σίδηρος όχι μόνο βοηθά στη διατήρηση ενός ισχυρού ανοσοποιητικού συστήματος κατά τη διάρκεια του κρυολογήματος και της γρίπης, αλλά συμβάλει επίσης στη διατήρηση της ενέργειάς σας σε υψηλά επίπεδα παρά τις μικρότερες ημέρες και τη μειωμένη σωματική δραστηριότητα. Ο σίδηρος βοηθά επίσης στη μεταφορά οξυγόνου στο υπόλοιπο σώμα, θρέφοντας όλα τα όργανα, ώστε να συνεχίσουν να λειτουργούν βέλτιστα.

Τροφές που τον περιέχουν: φασόλια, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, κόκκινο κρέας, πουλερικά, θαλασσινά.

Ψευδάργυρος

ΑΝΟΣΟΠΟΙΗΤΙΚΟ

Ο ψευδάργυρος δρα ως αντιοξειδωτικό στο σώμα, καταπολεμά τις βλάβες από τις ελεύθερες ρίζες, βοηθά στην αποκατάσταση των ιστών, εξισορροπεί τις ορμόνες και υποστηρίζει την υγιή ανοσία και την πέψη. Χωρίς αυτόν είναι πιθανό να αισθανθείτε άρρωστοι και κουρασμένοι – ένα μοτίβο που είναι ήδη πολύ συνηθισμένο το χειμώνα!

Τροφές που τον περιέχουν: σπανάκι, βοδινό κρέας, φασόλια, θαλασσινά, σπόροι κολοκύθας και ξηροί καρποί.

Φολικό Οξύ

Το φολικό οξύ είναι ένα θρεπτικό συστατικό που βρίσκεται φυσικά στα τρόφιμα και το οποίο έχει την ιδιότητα να ρυθμίζει την διάθεση – πράγμα που σημαίνει ότι το να έχετε αρκετό θα σας βοηθήσει να νικήσετε τα winter blues. Μπορεί επίσης να βοηθήσει στην πρόληψη των καρδιακών παθήσεων, του διαβήτη και ορισμένων μορφών καρκίνου, ενώ υποστηρίζει την ανάπτυξη υγιών κυττάρων.

Τροφές που το περιέχουν: πράσινα φυλλώδη πράσινα, φασόλια, μπιζέλια, φακές, αβοκάντο, ξηροί καρποί, σπόροι και μπρόκολο.

Πρόσθετα θρεπτικά συστατικά που πρέπει να ενισχύσετε το χειμώνα είναι η βιταμίνη Ε (φουντουκέλαιο, αμύγδαλα, αλιώτιδα, αβοκάντο, κ.ά. ) και τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα (σολομός, γαύρος, σκουμπρί, καρύδια, λιναρόσπορος, κ.ά.) για να διατηρήσετε τα μαλλιά, το δέρμα και τα νύχια σας υγιή και δυνατά.

Ακολουθήστε το στο Google News