Καθώς προσπαθούμε να ζήσουμε περισσότερο και καλύτερα, οι ειδικοί εστιάζουν στην μακροζωία όχι μόνο για να παρατείνουν τα χρόνια που ζούμε αλλά και για να τα αυξήσουν χωρίς εξουθενωτικές ασθένειες που μας ταλαιπωρούν. . Οι επιστήμονες στο Harvard T.H. Το Chan School of Public Health συγκέντρωσε μια διεθνή ερευνητική ομάδα για να ανακαλύψει πώς οι συνήθειες υγιεινού τρόπου ζωής που υιοθετείτε τώρα μπορούν να επεκτείνουν την ζωή σας έως και δέκα χρόνια.

4 συνήθειες που χαρίζουν μια δεκαετία

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο British Medical Journal, εξέτασε συγκεκριμένα χρόνια που έζησαν άνθρωποι χωρίς διαβήτη, καρδιαγγειακές παθήσεις ή καρκίνο. Οι ερευνητές εξέτασαν αυτοαναφερόμενα δεδομένα που συλλέγονταν κάθε δύο χρόνια από το 1980 από σχεδόν 175.000 επαγγελματίες υγείας ηλικίας 30 έως 75 ετών. Διαπίστωσαν ότι άτομα άνω των 50 ετών που δεν είχαν καπνίσει ποτέ, διατηρούσαν υγιές βάρος, ακολουθούσαν μια υγιεινή διατροφή, ασκούνταν τακτικά και κατανάλωναν μια μέτρια ποσότητα αλκοόλ έζησε περίπου 84 υγιή χρόνια—μια ολόκληρη δεκαετία περισσότερο από εκείνους που δεν το έκαναν.

Ένα ποτηράκι…

Οι ερευνητές ορίζουν το μέτριο ως ένα ποτήρι την ημέρα για τις γυναίκες ή δύο για τους άνδρες. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό λαμβάνοντας υπόψη την έρευνα που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο περιοδικό Alcoholism: Clinical and Experimental Research, η οποία διαπίστωσε ότι οι θάνατοι που σχετίζονται με το αλκοόλ έχουν υπερδιπλασιαστεί τις τελευταίες δύο δεκαετίες.

Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ συνδέεται επίσης με την πρώιμη άνοια. Ο περιορισμός των αλκοολούχων ποτών μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών προσβολών, εγκεφαλικών επεισοδίων ή θανάτου από καρδιακές παθήσεις, επεκτείνοντας έτσι τη διάρκεια της ζωής και προάγοντας την υγεία μας. Το «κλειδί» είναι το μέτρο, επισημαίνουν οι ερευνητές.

Νούμερα που δεν παίζουν

Ένα υγιές βάρος ορίζεται σε αυτή τη μελέτη ως δείκτης μάζας σώματος (ΔΜΣ) μεταξύ 18,5 και 24,9, με τον ΔΜΣ μεταξύ 25 και 29,9 να ορίζεται υπέρβαρος και άνω του 30 παχύσαρκος. Και παρόλο που είναι σημαντικό να αγαπάμε το σώμα μας και τις ανάγκες του, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι η παχυσαρκία αποτελεί ένα σοβαρό ιατρικό πρόβλημα.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, μπορείτε να δείτε βελτιώσεις στην υγεία σας αλλάζοντας τις καθημερινές σας συνήθειες ανεξάρτητα από το βάρος σας και μάλιστα, ακόμα και αν παραμένει το ίδιο. Τα άτομα με παραπάνω κιλά που αλλάζουν τη συμπεριφορά τους βλέπουν τα ίδια θετικά αποτελέσματα για την υγεία τους ακόμα και όταν το βάρος τους παραμένει το ίδιο.

Κινούμαστε τακτικά

Εάν κάνετε περίπου 3,5 ώρες μέτριας έως έντονης άσκησης κάθε εβδομάδα, αυξάνετε σημαντικά τόσο την υγεία σας όσο και τα χρόνια που ζείτε. Η απουσία φυσικής δραστηριότητας έχει τρομερά επιζήμιες συνέπειες για την υγεία, λένε οι ειδικοί.

Η τακτική άσκηση μπορεί να επηρεάσει θετικά την αγγειακή υγεία, να μειώσει τον κίνδυνο άνοιας, την αρτηριακή πίεση, τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα αλλά και να βελτιώσει την υγεία των οστών. Και ενώ κάθε μορφή άσκησης είναι καλή, η έρευνα δείχνει ότι η εκτέλεση ενός συνδυασμού στατικών και δυναμικών δραστηριοτήτων, όπως η προπόνηση δύναμης και το τρέξιμο, έχει τον μεγαλύτερο αντίκτυπο όταν πρόκειται για την υγεία της καρδιάς.

Επιλέγουμε την ποιότητα

Ενώ ορισμένοι τύποι διατροφής, όπως η μεσογειακή, επικεντρώνονται στην κατανάλωση πιο θρεπτικών τροφών, άλλες όπως η κετο επικεντρώνονται στον περιορισμό και είναι κατάλληλες μόνο για ορισμένες ομάδες ατόμων με συγκεκριμένες ανάγκες. Οι ειδικοί λένε ότι ο ευκολότερος τρόπος για να τρώτε υγιεινά είναι να διατηρήσετε την διαδικασία απλή, επιλέγοντας φρέσκες τροφές, όπως πολλά φρούτα και λαχανικά.

«Να προσέχετε τι τρώτε και μην πιέζετε τον εαυτό σας να φάει πράγματα που δεν σας αρέσουν ή να στερήσετε τα φαγητά που αγαπάτε» μας λένε χαρακτηριστικά. «Το φαγητό εκτός από υγιεινό θα πρέπει να είναι και ευχάριστο», καταλήγουν.

Ακολουθήστε το στο Google News