Εάν αντιμετωπίζετε τα εναπομείναντα συμπτώματα της μακροχρόνιας covid-19, μια νέα έρευνα αναφέρει ότι μπορείτε να ενισχύσετε την ανάκαμψή σας, κάνοντας Pilates. Η έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο Sports Health: A Multidisciplinary Approach, διαπίστωσε ότι όσοι πάσχουν από long covid – ενώ είχαν νοσηλευτεί με COVID-19 και είχαν αναφέρει δύσπνοια και κόπωση από τότε που πήραν εξιτήριο – είδαν τη λειτουργία των πνευμόνων τους να αυξάνεται κατά 34% μετά από πρόγραμμα Pilates οκτώ εβδομάδων.

H Pilates αυξάνει την λειτουργία των πνευμόνων

Πιο συγκεκριμένα, όσοι ακολούθησαν ένα μάθημα Aqua Pilates βελτίωσαν τη λειτουργία των πνευμόνων τους κατά 34,7%, ενώ όσοι έκαναν παραδοσιακό Pilates βελτιώθηκαν κατά 32,3%. Υπήρξε επίσης σημαντική βελτίωση στις βαθμολογίες ποιότητας ζωής και για τις δύο ομάδες.

Ο συν-συγγραφέας της έρευνας Cain Clark, αναπληρωτής καθηγητής επιδημιολογίας και στατιστικής στο Πανεπιστήμιο του Κόβεντρι του Ηνωμένου Βασιλείου, λέει ότι τα αποτελέσματα είναι «κλινικά σημαντικά» και αντιπροσωπεύουν μια «σημαντική αύξηση» στην λειτουργία των πνευμόνων.

Στην προκαταρκτική μελέτη, που απέσπασε θετικά σχόλια από την επιστημονική κοινότητα, διαπιστώθηκε η κατά 32% αυξημένη πνευμονική λειτουργία, ποσοστό που οι ερευνητές ορίζουν ως «τεράστιο».

Γιατί είναι τόσο ευεργετική για τους πνεύμονες

Σε έρευνες έχουμε δει ότι κατά την διάρκεια της προπόνησης Pilates, πολλές μυϊκές ομάδες εμπλέκονται, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που σχετίζονται με την αναπνοή, οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της πνευμονικής λειτουργίας.

Σε μελέτη, που προηγήθηκε της πανδημίας, είχε διαπιστωθεί ότι οκτώ εβδομάδες προπόνησης Pilates βελτίωσε την ικανότητα των πνευμόνων και το πάχος των κοιλιακών μυών σε γυναίκες με μειωμένα επίπεδα δραστηριότητας.

Σήμερα, δεδομένου ότι ο κορωνοϊός εξακολουθεί να «κυκλοφορεί», το Pilates πρόκειται για μια δραστηριότητα χαμηλού κινδύνου όσον αφορά τη μόλυνση, καθώς τα μαθήματα βασίζονται στο σωματικό βάρος και όχι στον εξοπλισμό και μπορούν εύκολα να διεξαχθούν εξ αποστάσεως.

Γιατί το aqua Pilates ήταν πιο αποτελεσματικό

Εξετάζοντας γιατί η ομάδα Aqua Pilates έδειξε ακόμη μεγαλύτερη βελτίωση από την τυπική ομάδα Pilates, οι ερευνητές πιστεύουν ότι η πρόσθετη αντίσταση που δημιουργεί το νερό ήταν εξαιρετικά ευεργετική.

Η κίνηση στο νερό αναγκάζει τους μύες που εμπλέκονται στην αναπνοή και την κίνηση να εργαστούν πιο σκληρά με μικρό επιπλέον κίνδυνο καταπόνησης των μυών ή πίεση στις αρθρώσεις.

Αυτό αντανακλά τα ευρήματα παλαιότερης έρευνας που διαπίστωσε ότι η προπόνηση στο νερό βελτίωσε τη δύναμη των αναπνευστικών μυών και την ικανότητα των πνευμόνων σε μεγαλύτερο βαθμό από την προπόνηση στην ξηρά, λόγω της αντίστασης στο νερό.

Υπάρχει άλλο είδος άσκησης με παρόμοια επίδραση;

«Πιστεύω ότι πρέπει να αναφέρουμε ότι πιθανώς οποιοσδήποτε παρόμοιος τύπος άσκησης χαμηλής πρόσκρουσης – δεν γνωρίζω ποια – που σχετίζεται με την πνευμονική λειτουργία, πιθανότατα να είχε μια εξίσου ωφέλιμη δράση» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Cain Clark.

Αλλά για τα άτομα με μακροχρόνια covid-19, που μπορεί να υποφέρουν από σοβαρή κόπωση, το Pilates και το Aqua Pilates είναι καλές μορφές άσκησης χαμηλής έντασης, προσθέτει.

Ακολουθήστε το στο Google News