Το πεντανόστιμο και εποχιακό λαχανικό που μπορείς να βρεις σε καφέ του εμπορίου, σε χειμωνιάτικα γλυκά σε μαγαζιά αλλά και στο ψυγείο σου γιατί θέλεις να φτιάξεις αρωματική κολοκυθόσουπα για όλη την οικογένεια! Το τελευταίο ειδικά είναι η καλύτερη επιλογή γιατί χαρίζει στην υγεία μας τόσα οφέλη που δεν είχαμε καν φανταστεί. Ακολουθούν λοιπόν έξι λόγοι για να πάθετε εμμονή με αυτήν την υπερτροφή.

Σας χορταίνει γρήγορα. Οι σπόροι της κολοκύθας περιέχουν περίπου 1.7 γραμμάρια φυτικών ινών ανά 28 γραμμάρια ενώ η κολοκύθα σε πουρέ έχει μόνο 59 θερμίδες το φλιτζάνι και 5 γραμμάρια φυτικές ίνες. Αυτές είναι που σας δίνουν το αίσθημα του κορεσμού, ελέγχουν την πείνα και σε κάνουν να τρως λιγότερο.

Βοηθά την όραση. Ένα φλιτζάνι κολοκύθα σε κυβάκια περιλαμβάνει σχεδόν τη διπλάσια προτεινόμενη ποσότητα βιταμίνης Α, η οποία προάγει την καλή όραση, ειδικά σε χαμηλό φωτισμό, σύμφωνα με τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας. Έχει επίσης αποδειχθεί ότι μειώνει τη λειτουργία της ρετινόλης σε εκείνους που πάσχουν από μελαγχρωστική αμφιβληστροειδοπάθεια, μία ασθένεια όρασης που μπορεί να οδηγήσει ακόμα και στην τύφλωση, σύμφωνα με ερευνητές του Χάρβαρντ. Μπόνους: η βιταμίνη Α βοηθά στη δημιουργία και διατήρηση του υγιούς δέρματος, δοντιών και οστών.

Ελαττώνει την πίεση: οι σπόροι της κολοκύθας είναι γεμάτοι φυτοοιστρογόνα, που προλαμβάνουν την υπέρταση. Όταν οι ερευνητές τα έδωσαν σε αρουραίους, ανακάλυψαν ότι τους βοήθησε να ελαττώσουν την πίεση στο αίμα μέσα σε μόλις 12 εβδομάδες.

Καλύτερος ύπνος. Η τρυπτοφάνη είναι το αμινοξύ που βοηθά τον οργανισμό στη δημιουργία σεροτονίνης, η οποία είναι υπεύθυνη για τη χαλάρωση και την καλή διάθεση.

Προστατεύει τον προστάτη. Οι κολοκύθες είναι πλούσιες σε Β καροτίνη και άλλα αντιοξειδωτικά με ιδιότητες που καταπολεμούν τον καρκίνο. Ερευνητές από την Ταιβάν ανακάλυψαν ότι οι σπόροι της κολοκύθας είναι αρκετά ωφέλιμοι για τους άντρες. ¼ φλιτζάνι περιλαμβάνει 2,75 mg ψευδάργυρου που συμβάλει στη σεξουαλική υγεία των ανδρών.

Πιο υγιής καρδιά. Μία έρευνα του Χάρβαρντ από 40.000 άνδρες βρήκε ότι εκείνοι που ακολουθούσαν δίαιτα υψηλή σε φυτικές ίνες, είχαν 40% λιγότερες πιθανότητες για καρδιακά νοσήματα.

 

 

Δείτε επίσης: