Το άγχος που σχετίζεται με την δουλειά μπορεί πολύ γρήγορα να «τρυπώσει» στην καθημερινότητά μας και να αυξηθεί με τον ίδιο καταιγιστικό ρυθμό που δεχόμαστε τα mail, τα τηλεφωνήματα ή και τα νέα project. Η ένταση ήπιας μορφής αποτελεί μια φυσιολογική αντίδραση, ειδικά αν αντιμετωπίζετε πολλά deadlines ή και σύνθετες υποχρεώσεις. Όταν όμως, το εργασιακό άγχος γίνεται χρόνιο, μπορεί τελικά να επηρεάσει τόσο την σωματική όσο και την ψυχική ευημερία. Η εργασιακή πίεση αποτελεί μια σχεδόν αναπόφευκτη εμπειρία, υπάρχουν όμως στρατηγικές που μπορείτε να υιοθετήσετε για να διαχειριστείτε το άγχος και να το μειώσετε σημαντικά. Αυτές περιλαμβάνουν:

*Παρατηρήστε πόσο σας επηρεάζει

Μπορεί να ακούγεται υπερβολικά απλό ή εύκολο, ωστόσο είναι πολύ εύκολο να υποτιμήσει κανείς τον τρόπο αλλά και σε τι βαθμό μπορεί να επηρεάζεται από το άγχος. Το μακροχρόνιο άγχος, ειδικά στην περίπτωση που δεν το εκφράζετε ή δεν το διαχειρίζεστε, μπορεί να επηρεάσει τόσο την σωματική όσο και την ψυχική υγεία, την στιγμή που πρόσφατη επιστημονική μελέτη προτείνει μια πιθανή σύνδεση μεταξύ του “burn out”, της κατάθλιψης αλλά και του εργασιακού άγχους. Μερικές από τις πιο ήπιες ενδείξεις περιλαμβάνουν την χαμηλή ενέργεια ή το αίσθημα κόπωσης, τους πονοκεφάλους, την αϋπνία, τις αλλαγές στην όρεξη, τα πεπτικά προβλήματα, το γρήγορο καρδιακό ρυθμό, την εφίδρωση, την χαμηλή αυτοεκτίμηση.

*Επαναφορτίστε τις «μπαταρίες» σας

Είναι σημαντικό, ακόμα και αν πρέπει να ολοκληρώσετε μια σειρά από δραστηριότητες, να αφιερώνετε ακόμα και μερικά λεπτά κατά την διάρκεια μιας κουραστικής μέρας προκειμένου να χαλαρώσετε και να εκτονώσετε την ένταση που μπορεί να αισθάνεστε. Μπορείτε να δοκιμάσετε να ακούσετε την αγαπημένη σας playlist ή να παρακολουθήσετε ένα αστείο βίντεο, καθώς αυτό σας βοηθά να ανακτήσετε την ενέργειά σας. Αυτές οι μικρές χαλαρωτικές παύσεις είναι κομβικής σημασίας για την αποτροπή της εξάντλησης.

*Οργανωθείτε

Μερικές φορές το αίσθημα του άγχους μπορεί να μην οφείλεται μόνο στον φόρτο εργασίας αλλά και στον τρόπο που επιλέγουμε να οργανωνόμαστε. Θα ήταν καλό να δοκιμάσετε να δημιουργήσετε μια λίστα προτεραιότητας, ολοκληρώνοντας αρχικά εκείνα που προέχουν και συνεχίζοντας έπειτα με τα υπόλοιπα. Μπορείτε επίσης να ξεπεράσετε τις τάσεις αναβλητικότητας, ορίζοντας ένα συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα πρέπει να έχετε ολοκληρώσει ένα project.

Επαναξιολογήστε τις αρνητικές σκέψεις

Όταν περνάτε μεγάλες περιόδους αντιμετωπίζοντας αισθήματα έντονης ανησυχίας ή και άγχους, υπάρχει περίπτωση να τείνετε να καταλήγετε σε αρνητικά συμπεράσματα, εστιάζοντας μόνο στα αρνητικά χαρακτηριστικά μιας κατάστασης. Αντί να σκέφτεστε και να αναλύετε κάθε λεπτομέρεια για να καταλήξετε σε κάποιο συμπέρασμα, θα μπορούσατε απλά να παρατηρήσετε τις αρνητικές σκέψεις, δίχως να τις ενστερνίζεστε.

*Διαχειριστείτε σωστά τις συγκρούσεις

Οι συγκρούσεις στον χώρο εργασίας μπορεί να επηρεάσουν σημαντικά την συναισθηματική σας ευημερία για αυτό και είναι σημαντικό να τις αντιμετωπίζετε με ψυχραιμία. Προσπαθήστε να αποφύγετε να μιλήσετε ενώ βρίσκεστε σε ένταση ή νιώθετε θυμό και να μην συμμετάσχετε στο κουτσομπολιό. Ορισμένες άλλες στρατηγικές που θα σας βοηθήσουν να διαχειριστείτε τις συγκρούσεις είναι να δίνετε έμφαση στα θετικά, να αγνοείτε τα κακεντρεχή σχόλια αλλά και να μην ξεφεύγετε από το πρόγραμμά σας.

*Απομυθοποιείστε την τελειότητα

Είναι πολύ θετικό που αφιερώνετε πολλές ώρες καθημερινά για να βελτιωθείτε και να εξελιχθείτε, είναι σημαντικό όμως να αφήσετε στην άκρη την τελειομανία, διότι μπορεί να φέρει περιττά εμπόδια στην επαγγελματική σας πορεία. Ακόμα και αν ορισμένοι θεωρούν ότι η τελειομανία έχει ορισμένα «οφέλη», στην πραγματικότητα μπορεί να εντείνει το άγχος και να οδηγήσει σε συναισθηματική εξάντληση.

Ακολουθήστε το στο Google News