Τα άτομα που αντιμετωπίζουν αγχώδεις διαταραχές συχνά καλούνται να αντιμετωπίσουν και καταιγιστικές σκέψεις, οι οποίες διαδέχονται η μία την άλλη με ραγδαίους ρυθμούς και ως επί το πλείστον είναι αρνητικές. Συχνά όσοι εκδηλώνουν κρίσεις πανικού, μπορεί να διαπιστώσουν ότι οι καταιγιστικές αυτές σκέψεις παρεμβαίνουν στην συνολική τους ευημερία, παρεμποδίζοντας την εκτέλεση ακόμα και απλών, καθημερινών διεργασιών.

Τι είναι οι καταιγιστικές σκέψεις;

Με τον όρο καταιγιστικές σκέψεις περιγράφεται η γρήγορη μετάβαση από την μία σκέψη στην άλλη. Όταν αντιμετωπίζει κανείς αυτές τις σκέψεις είναι σαν να «μεταπηδά» από την μία ιδέα στην άλλη με τρόπους που μπορεί να φαίνονται ασύνδετοι ή ακόμα και παράλογοι. Για αυτό το λόγο μάλιστα μπορεί να προκαλέσουν το συντριπτικό αίσθημα του πανικού και του φόβου ή την αίσθηση ότι βρισκόμαστε εκτός ελέγχου. Μπορεί να συμβάλλουν στο έντονο αίσθημα της ανησυχίας, προκαλώντας εκτεταμένο άγχος και εμποδίζοντας το άτομο να χαλαρώσει. Επιπλέον είναι δυνατό να προκαλέσουν δυσκολία στην συγκέντρωση και την ολοκλήρωση καθημερινών δραστηριοτήτων.

Πώς μπορείτε να τις αντιμετωπίσετε

Ορισμένες στρατηγικές που μπορείτε να δοκιμάσετε για να «φρενάρετε» τις καταιγιστικές σκέψεις, περιλαμβάνουν:

*Ζητήστε βοήθεια

Η αντιμετώπιση καταιγιστικών σκέψεων μπορεί να αποτελέσει μια περίπλοκη διαδικασία για αυτό και είναι σημαντικό να ζητήσετε βοήθεια. Εάν διαπιστώσετε ότι παρεμβαίνουν στην καθημερινότητά σας ίσως θελήσετε να εξετάσετε το ενδεχόμενο ιατρικής υποστήριξης. Εκτός από την επαγγελματική βοήθεια, μπορείτε να στραφείτε αρχικά στα αγαπημένα σας πρόσωπα που είναι αξιόπιστα και γνωρίζετε ότι θα βρίσκονται δίπλα σας. Σκεφθείτε αν υπάρχει κάποιος φίλος ή μέλος της οικογένειάς σας που μπορείτε να συνομιλήσετε ή που απλώς απολαμβάνετε την παρέα του. Ακόμα και αν τελικά δεν του μιλήσετε για τις σκέψεις σας, λίγος χρόνος μαζί του μπορεί να σας βοηθήσει να κρατήσετε τις καταιγιστικές σκέψεις υπό έλεγχο.

*Διοχετεύστε σωστά την ενέργειά σας

Οι καταιγιστικές σκέψεις μπορούν να εντείνουν το αίσθημα της απώλειας ελέγχου ή της αδυναμίας εστίασης. Ωστόσο είναι σημαντικό να αποσπάσετε την προσοχή σας, διοχετεύοντας την ενέργειά σας σε μια διαφορετική ασχολία, όπως η ανάγνωση του αγαπημένου σας βιβλίου. Όταν νιώσετε τις σκέψεις σας να βγαίνουν εκτός ελέγχου, τότε στρέψτε τα αποθέματα της ενέργειάς σας αλλού. Εάν απολαμβάνετε τις καλλιτεχνικές δημιουργίες, τότε μπορείτε να δοκιμάσετε την ζωγραφική ενώ ακούτε μουσική, μιας και αυτή έχει πολλαπλά οφέλη για την ψυχική υγεία. Στην διαδικασία αυτή ιδιαίτερα χρήσιμη μπορεί να αποδειχθεί και η γυμναστική.

*Βαθιές ανάσες

Η αναπνοή σας μπορεί να αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο, βοηθώντας σας να χαλαρώσετε και να επανακτήσετε τον έλεγχο των σκέψεων σας. Για αυτό όταν βλέπετε ότι οι σκέψεις σας παίρνουν καταιγιστικούς ρυθμούς, δοκιμάστε να εισπνεύσετε αργά από την μύτη, διατηρώντας τους μυς του προσώπου χαλαρούς. Έπειτα νιώστε την κοιλιά σας να γεμίζει με αέρα, κρατήστε για ελάχιστο χρόνο την ανάσα και εκπνεύστε αργά από το στόμα. Επαναλάβετε την εν λόγω τεχνική μέχρι να αισθανθείτε πιο χαλαροί.

Ακολουθήστε το στο Google News