Αν και οι περισσότεροι αγνοούν το φυλλικό οξύ, νέα επιστημονική μελέτη φέρνει στο φως νέα ευρήματα, σύμφωνα με τα οποία το φυλλικό οξύ είναι ένα σημαντικό θρεπτικό συστατικό και κλειδί για τη διατήρηση της βέλτιστης υγείας σε όλες τις φάσεις της ζωής.

Πώς λειτουργεί το φυλλικό οξύ

Το φυλλικό οξύ βρίσκεται στα συμπληρώματα και στα εμπλουτισμένα τρόφιμα. Δεν παράγεται φυσικά από το σώμα για αυτό και πρέπει να λαμβάνεται από εξωτερικές πηγές. Για να αποκομίσετε τα οφέλη του, το θρεπτικό συστατικά θα πρέπει να μετατραπεί σε ενεργή μορφή.

Αυτή η διαδικασία είναι πολύ πιο πιθανό να συμβεί όταν λαμβάνετε τη βιταμίνη φυσικά από τρόφιμα με φυλλικό οξύ έναντι συμπληρωμάτων.

«Αυτό συμβαίνει γιατί το φυλλικό οξύ μετατρέπεται σε ενεργή μορφή στο πεπτικό σύστημα πριν εισέλθει στην κυκλοφορία του αίματος» εξηγεί η ειδικός Lyssie Lakatos. «Αν δεν μεταβολιστεί μπορεί να παραμείνει ανενεργό στην κυκλοφορία του αίματος για μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς να μπορεί να χρησιμοποιηθεί».

Σύμμαχος κατά του Αλτσχάιμερ

Νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Frontiers in Neuroscience-μια συστηματική ανασκόπηση και μετα-ανάλυση της συσχέτισης μεταξύ του φυλλικού οξέος και της νόσου του Αλτσχάιμερ-διαπίστωσε ότι υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν ότι η βιταμίνη παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της νόσου Αλτσχάιμερ.

Περίπου 60 δημοσιεύσεις συμπεριλήφθηκαν στην ανασκόπηση, καθεμία από τις οποίες είχε μέγεθος δείγματος που κυμαινόταν από 24 έως 965, για να αξιολογηθεί συνολικά η συσχέτιση μεταξύ των επιπέδων Αλτσχάιμερ και φυλλικού οξέος.

Στα ευρήματά τους, οι ερευνητές αναφέρουν ότι ότι το επίπεδο φυλλικού οξέος των ασθενών με Αλτσχάιμερ ήταν χαμηλότερο σε σύγκριση με αυτό των υγιών ατόμων.

Που θα το βρείτε

Μερικές από τις καλύτερες «πηγές» φυλλικού οξέος περιλαμβάνουν:

Edamame

Το μισό φλιτζάνι μαγειρεμένο edamame έχει 241 mcg φυλλικού οξέος, ή το 60% της ημερήσιας πρόσληψης. Μπορείτε να δημιουργήσετε ένα ελαφρύ σνακ ή και ορεκτικό, που θα σας χαρίσει μια παρατεταμένη ενεργειακή ενίσχυση χάρη στο συνδυασμό φυτικών ινών και πρωτεϊνών.

Φακές

Μισό φλιτζάνι μαγειρεμένες φακές έχει 179 mcg φυλλικού οξέος-σχεδόν το ήμισυ της ημερήσιας ποσότητας. Οι φακές αποτελούν επίσης μια μεγάλη «πηγή» πρωτεΐνης και φυτικών ινών ενώ είναι πλούσιες και σε φυτικές πρωτεΐνες.

Σπαράγγια

Μισό φλιτζάνι σπαράγγια έχει 164 mcg, ή το 40% της ημερήσιας ανάγκης σε φυλλικό οξύ. Είναι επίσης πλούσιο σε φυτικές ίνες και είναι μια μεγάλη πηγή ανθοκυανινών, αντιοξειδωτικά που προστατεύουν το σώμα από τις βλάβες που προκαλούνται από τις ελεύθερες ρίζες, οι οποίες μπορούν να οδηγήσουν σε χρόνιες παθήσεις.

Ακολουθήστε το στο Google News