Σχεδόν 2 εκατομμύρια είναι οι χορτοφάγοι και οι ημιχορτοφάγοι στην χώρα μας σύμφωνα με έρευνα καταναλωτών που διενήργησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών με δείγμα 1.000 καταναλωτών από όλη την Ελλάδα.

Και όταν λέμε σχεδόν 2 εκατομμύρια εννοούμε ότι 400.000 δηλώνουν αποκλειστικά χορτοφάγοι και 1,5 εκατομμύριο flexitarians (ημιχορτοφάγοι). Όλοι οι υπόλοιποι δεν έχουν πρόβλημα να φάνε τροφές που περιέχουν και κρέας.Τώρα από τους 400.000 χορτοφάγους, οι 200.000 περίπου αυτοπροσδιορίζονται ως vegans δηλαδή δεν καταναλώνουν καθόλου ζωϊκά προϊόντα. Οι άλλοι μισοί είναι vegeterians δεν τρώνε κρέας, ψάρι κλπ. Και υπάρχουν οι flexitarians, ή αλλιώς ημιχορτοφάγοι που είναι το 15% του πληθυσμού που προσπαθούν να έχουν μια ισορροπημένη διατροφή που περιέχει κάποιες φορές και κρέας και δεν είναι ολοκληρωτικά χορτοφαγική.

Αναζητούν εναλλακτικά προϊόντα

Οι vegeterians, που είναι μια ευκαταφρόνητη μερίδα καταναλωτών για να καλύψουν τις διατροφικές τους συνήθειες επιλέγουν πιο «εναλλακτικά» προϊόντα τα οποία και βρίσκουν στην ελληνική αγορά. Αυτά είναι το φυτικό τυρί, τα φυτικά γάλατα, το κρέας εργαστηρίου κλπ.

Μάλιστα τα ποσοστά του καθορίζονται ως εξής: Το 14% καταναλώνει γαλακτοκομικά φυτικής προέλευσης, το 11% θα έτρωγε κρέας εργαστηρίου, ενώ το 19% του κοινού θεωρεί αυτές τις εναλλακτικές ως πιο υγιεινές.

Αλάτι και ζάχαρη

Η ίδια έρευνα αποτύπωσε και την στροφή των καταναλωτών (παίζει σημαντικό ρόλο και η υγεία) σε προϊόντα που υποκαθιστούν το αλάτι και τη ζάχαρη. Μάλιστα το 37% του κοινού δηλώνει ότι γενικότερα αποφεύγει την κατανάλωση γλυκών και ζάχαρης. Ενώ εντονότερη είναι η τάση για τη μείωση του αλατιού, την οποία επιθυμεί το 48% του κοινού.

Τα social media

Δεν είναι παράξενο πως στην περίοδο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που ζούμε, αυτά θα καθορίζουν ακόμη και τις διατροφικές μας συνήθειες. Η έρευνα έδειξε πως το 53% του κοινού μαγειρεύει σήμερα έχοντας ανοιχτό το κινητό δίπλα για να βλέπει συνταγές, ενώ το 26% έχει ρωτήσει ενεργά συμβουλές μέσω των social media. Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, οι influencers αναμένεται να αποκτήσουν πιο ενεργούς ρόλους και να επηρεάζουν περισσότερο τις εξελίξεις στο άμεσο μέλλον.

Ακολουθήστε το στο Google News