Κάθε ηλικιακό στάδιο της ζωής μιας γυναίκας έχει τις δικές του ορμονικές αλλαγές με άμεσο αντίκτυπο στην υγεία τους. Δεν αποτελεί λοιπόν έκπληξη το γεγονός ότι υπάρχουν ατέλειωτες λίστες σε σχέση με το τι πρέπει ή δεν πρέπει μια γυναίκα να κάνει για να παραμείνει υγιής και η διατροφή που πρέπει να ακολουθεί φυσικά, δεν βρίσκεται εκτός.

Έτσι, συχνά καταλήγουμε με διάφορους μύθους και παρανοήσεις σχετικά με το τι πρέπει να τρώνε και τι να αποφεύγουν οι γυναίκες, ειδικά από την περίοδο της εγκυμοσύνης και μέχρι την εμμηνόπαυση.

Διαβάστε επίσης: Εμμηνόπαυση: Οι 5 αλλαγές που θα δείτε στην επιδερμίδα σας

4 μύθοι σε σχέση με τη διατροφή των γυναικών

Μύθος #1: Για την πρόληψη της οστεοπόρωσης, το ασβέστιο είναι το μόνο που χρειάζονται οι γυναίκες.

Ενώ το ασβέστιο είναι ένα ζωτικό μέταλλο για την υγεία των οστών, οι ειδικοί υποστηρίζουν πως το σώμα μας χρειάζεται βιταμίνη D για να μεταβολίσει και να αξιοποιήσει το ασβέστιο.

Εν ολίγοις, δεν θα επωφεληθείτε πλήρως από μια διατροφή πλούσια σε ασβέστιο εάν είστε «αδύναμοι» σε βιταμίνη D. Είναι επίσης σημαντικό να θυμόμαστε ότι ενώ το ασβέστιο είναι γενικά απαραίτητο, θα πρέπει να λαμβάνεται σε συγκεκριμένες ποσότητες, τις οποίες θα καθορίσει ο γιατρός σας, αλλιώς δεν παρέχει πρόσθετη προστασία των οστών.

Μύθος #2: Οι γυναίκες έχουν χαμηλότερες απαιτήσεις σε θερμίδες από τους άνδρες.

Βασικά, οι ενεργειακές απαιτήσεις του κάθε ανθρώπου είναι μοναδικές και αλλάζουν συνεχώς και το φύλο δεν έχει καμία σχέση με αυτές.

Ο σωματότυπος ενός ανθρώπου καθώς και το ποσοστό σωματικής άσκησης είναι εκείνα που βασικά καθορίζουν τις θερμιδικές μας ανάγκες.

Σε γενικές γραμμές, κάποιοι άνδρες ίσως χρειάζονται περισσότερη ενέργεια και επομένως μεγαλύτερη πρόσληψη θερμίδων λόγω μεγαλύτερου αναστήματος και άλλων παραγόντων.

Ωστόσο, οι διατροφικές απαιτήσεις του κάθε ανθρώπου είναι όπως είπαμε μοναδικές, σύμφωνα με το Harvard Health, καθορίζονται ως εξής:

  • Ένα άτομο που έχει καθιστικό τρόπο ζωής απαιτείται να λαμβάνει περίπου 13 θερμίδες ανά κιλό σωματικού βάρους.
  • Για κάθε κιλό σωματικού βάρους, ένα μέτρια δραστήριο άτομο χρειάζεται 16 θερμίδες.
  • Ένα άτομο που ασχολείται με έντονη σωματική δραστηριότητα χρειάζεται περίπου 18 θερμίδες ανά κιλό του βάρους του.

Μύθος #3: Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, οι γυναίκες πρέπει να τρώνε για δύο.

Αυτή είναι αδιαμφισβήτητα μια από τις πιο συχνές παρανοήσεις σχετικά με τη διατροφή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Σίγουρα είναι λογικό να θέλετε να είστε σίγουρες πως το μωρό σας λαμβάνει όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να τρώτε διπλάσια ποσότητα φαγητού.

Κατά τη διάρκεια του δεύτερου και τρίτου τριμήνου της εγκυμοσύνης, οι έγκυες γυναίκες μπορεί να χρειαστεί να προσθέσουν μόνο 300 με 400 θερμίδες την ημέρα στη διατροφή τους ενώ εξακολουθούν να ακολουθούν μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή.

Αυτό βεβαίως μπορεί να διαφέρει από άτομο σε άτομο, επομένως σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ακολουθείτε τις συμβουλές του γιατρού σας.

Γενικότερα, το να μειώσετε την πρόσληψη junk food και να αυξήσετε την πρόσληψη φρέσκων φρούτων και λαχανικών, μπορεί να εξασφαλίσει στο μωρό σας τα μέταλλα και τα μικροθρεπτικά συστατικά που χρειάζεται.

Μύθος #4: Οι ουρολοιμώξεις μπορούν να θεραπευτούν με χυμό cranberry.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα μέταλλα στα κράνμπερι βοηθούν στην πρόληψη της προσκόλλησης μολυσματικών μικροβίων στα τοιχώματα του ουροποιητικού μας συστήματος. Επομένως, η κατανάλωση χυμού cranberry μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης ουρολοίμωξης.

Ωστόσο, λόγω έλλειψης επαρκών επιστημονικών δεδομένων, η κατανάλωση χυμού cranberry δε μπορεί να αντικαταστήσει την επίσκεψη στο γιατρό σας ή την κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή εάν έχετε ήδη ουρολοίμωξη.

Η λήψη λοιπόν υπερβολικής ποσότητας χυμού cranberry με την ελπίδα θεραπείας της ουρολοίμωξης είναι άλλος ένας μύθος που θα πρέπει να καταρρίψετε.

Ακολουθήστε το στο Google News