Η ικανότητά σας να χάνετε βάρος καθορίζεται από πολλούς παράγοντες, όπως το αρχικό σας βάρος (οι πιο υπέρβαροι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να παρουσιάσουν αρχικά μεγαλύτερη μείωση βάρους), το πόσο πιστά ακολουθείτε το πλάνο αδυνατίσματός σας και το πόσο απότομο είναι το θερμιδικό έλλειμμα που εξασφαλίζετε.

Το κλειδί για να χάνετε βάρος είναι να καίτε περισσότερες θερμίδες από όσες προσλαμβάνετε μέσω της διατροφής, εξασφαλίζοντας έτσι θερμιδικό έλλειμμα.

 

Όσο μεγαλύτερο είναι το θερμιδικό έλλειμμα, τόσο πιο γρήγορη είναι η απώλεια βάρους. Η γυμναστική αποτελεί τον πιο αποτελεσματικό τρόπο να αυξήσετε τις θερμίδες που καίει ο οργανισμός σας, ενώ παράλληλα σας βοηθά να διατηρείτε τη μυϊκή σας μάζα καθώς χάνετε λίπος.

Μερικοί άνθρωποι παρατηρούν απώλεια βάρους σχεδόν αμέσως μόλις αρχίζουν να γυμνάζονται, ειδικά εάν ταυτόχρονα αλλάζουν τις διατροφικές τους συνήθειες. Όταν ξεκινήσετε να εξασφαλίζετε θερμιδικό έλλειμμα σε καθημερινή βάση, είναι φυσιολογικό να παρατηρήσετε μείωση του βάρους σας μέσα στις πρώτες 1-2 εβδομάδες. Ωστόσο, πολλοί αποθαρρύνονται όταν δεν μπορούν να διατηρήσουν αυτό το ποσοστό απώλειας βάρους, γι΄αυτό είναι σημαντικό να θυμάστε ότι μόνο μια μικρή ποσότητα βάρους που χάθηκε σε αυτό το στάδιο προέρχεται από το λίπος.

Συνήθως χρειάζονται περίπου 4 εβδομάδες για να αρχίσετε να βλέπετε σταθερή μείωση στο βάρος σας και περίπου 12 εβδομάδες για να δείτε σημαντική διαφορά.

 

 

Τακτική Γυμναστική + Ισορροπημένη Διατροφή = Αδυνάτισμα

 

Παρά το γεγονός ότι η γυμναστική είναι ο καλύτερος τρόπος να κάψετε θερμίδες (και κατ΄επέκταση να ενισχύσετε το αδυνάτισμά σας), από μόνη της δεν αρκεί για να δείτε σημαντική διαφορά στο σώμα σας. Συνδυάζοντας όμως την τακτική γυμναστική με μια υγιεινή διατροφή θα εκπλαγείτε από τα αποτελέσματα.

Μάλιστα, η γυμναστική φαίνεται να επηρεάζει τις ορμόνες που ρυθμίζουν την πείνα, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό American Journal of Physiology. Η έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ακόμη και η σύντομη και ήπια άσκηση μπορεί να μειώσει το αίσθημα πείνας, αλλά όχι τόσο όσο η έντονη και για περισσότερη ώρα άσκηση. Αυτό πιθανότατα συμβαίνει επειδή η διάρκεια και η ένταση της προπόνησης δεν είναι αρκετή για να προκαλέσει αξιοσημείωτες αλλαγές στις ορμόνες και το αίμα.

Έχετε κατά νου ότι…

 

Όταν ξεκινάτε να γυμνάζεστε με βάρη ενδέχεται να δείτε το βάρος σας να αυξάνεται, επειδή ο οργανισμός σας αποθηκεύει μυϊκό γλυκογόνο για να καλύψει τις αυξημένες ενεργειακές ανάγκες των μυών σας. Αυτή η αντίδραση προκαλεί την απότομη αύξηση του βάρους σας λόγω των συγκρατούμενων υγρών. Από την άλλη, μπορεί το βάρος σας να μειωθεί μετά από μια έντονη προπόνηση, επειδή έχετε αποβάλει υγρά μέσω της εφίδρωσης.