Ενώ γνωρίζουμε ότι πρέπει να αποφεύγουμε την συχνή κατανάλωση αλκοόλ, τα δροσερά κοκτέιλ ή οι παγωμένες μπύρες στην παραλία πρόκειται για μία από τις καλοκαιρινές απολαύσεις που δύσκολα μπορούμε να αντισταθούμε. Γιατί όμως, αισθανόμαστε απότομα τόσο κουρασμένοι και χωρίς ενέργεια; Το παρακάναμε, φταίει η ζέστη ή κάποιος άλλος παράγοντας που δεν γνωρίζουμε;

Αν και τα επιστημονικά δεδομένα για τον τρόπο που η ώρα κατανάλωσης επηρεάζει το σώμα είναι περιορισμένα, παράγοντες όπως η αφυδάτωση και οι υψηλές θερμοκρασίες μπορούν να συμβάλλουν στην χαρακτηριστική κούραση και την ληθαργικότητα που μπορεί να αισθανθούμε.

Σημαντική η ποσότητα και όχι η ώρα

Η κατανάλωση αλκοόλ κατά την διάρκεια της ημέρας μπορεί να μην επηρεάζει διαφορετικά το σώμα (σε σύγκριση με τα βραδινά ποτά), εάν όμως ξεκινήσεις να πίνεις από νωρίς είναι πιο πιθανό να πιεις και περισσότερο. Εάν για παράδειγμα αρχίσεις να πίνεις το μεσημέρι, μπορεί να παρατηρήσεις συμπτώματα hangover έως το βράδυ, καθώς τα επίπεδα αλκοόλ στο αίμα μειώνονται. Συμπτώματα όπως κόπωση, άγχος και ναυτία συνήθως κορυφώνονται όταν τα επίπεδα του αλκοόλ στο αίμα φτάσουν στο μηδέν.

Επιπλέον ο χρόνος κατανάλωσης αλκοόλ φαίνεται να έχει μικρότερη σημασία από τη συνολική ποσότητα που καταναλώνεται. Η υπερβολική κατανάλωση μπορεί, σύμφωνα με τους ειδικούς του CDC, να μειώσει τον έλεγχο των παρορμήσεων και τον συντονισμό, οδηγώντας σε κακή λήψη αποφάσεων.

Πώς θα αποφύγεις την εξάντληση εξαιτίας του αλκοόλ

Ενώ η συχνή κατανάλωση αλκοόλ, όπως είπαμε, είναι καλύτερο να αποφεύγεται, εάν θέλεις να γιορτάσεις μια ειδική περίσταση ή απλώς να απολαύσεις ένα δροσερό ποτό στην παραλία, μπορείς να δοκιμάσεις τα ακόλουθα για να αποφύγεις τις δυσμενείς επιπτώσεις του:

Φάε προηγουμένως

Προσπάθησε να φας κάτι πριν να πιες το ποτό σου, μιας και η κατανάλωση αλκοόλ με άδειο στομάχι μπορεί να οδηγήσει σε ταχύτερη απορρόφηση και ως εκ τούτου σε υψηλότερα επίπεδα αλκοόλ στο αίμα. Εξίσου σημαντικό είναι να πίνεις αργά, μιας και η κατανάλωση τροφής μπορεί να επιβραδύνει την απορρόφηση αλλά οι υπερβολικές ποσότητες μπορούν να έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα.

Απαραίτητη η ενυδάτωση

Ειδικά εάν βρίσκεσαι στην παραλία, κάτω από τον καυτό ήλιο, η ενυδάτωση είναι ζωτικής σημασίας. Ανεξάρτητα από την πρόσληψη αλκοόλ, όταν εκτίθεσαι σε υψηλότερες θερμοκρασίες για παρατεταμένες χρονικές περιόδους πρέπει να προσαρμόσεις αναλόγως την πρόσληψη υγρών για να αποφύγεις τα ενοχλητικά συμπτώματα της αφυδάτωσης. Εάν δεν πίνεις αρκετό νερό αυξάνονται οι πιθανότητες αφυδάτωσης και το αλκοόλ μπορεί να επιδεινώσει την κατάσταση. Για αυτό λοιπόν, δοκίμασε να πίνεις νερό ενδιάμεσα από το ποτό σου.

Επέλεξε τα mocktails

Δοκίμασε να καθυστερήσεις το πρώτο σου αλκοολούχο ποτό για όσο το δυνατόν περισσότερο ή ακόμα και να επιλέξεις μια εναλλακτική χωρίς αλκοόλ, όπως τα απολαυστικά mocktails. Έτσι δεν θα χρειαστεί ιδιαίτερη προσπάθεια για να αποφύγεις το αλκοόλ και ούτε θα νιώσεις ότι περιορίζεσαι.